Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@18:48:24 GMT

25 تن مرغ از متخلفان گرانفروش در تهران کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۸۴۲۵

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه نقدی ١٣4 میلیارد ریالی متخلفان در ٣١ روز اجرای طرح نظارت نوروزی تعزیرات خبر داد و گفت: 25 تن مرغ که متخلفان قصد گرانفروشی آن را داشتند در تهران کشف به قیمت 11هزار و 500 تومان به مردم عرضه شد. آفتاب‌‌نیوز :  سید یاسر رایگانی روز یکشنبه با تشریح اقدامات انجام شده در 31 روز اجرای طرح نوروز 98، اظهار داشت: در طرح نوروزی تعزیرات که هفتم اسفند آغاز شد تا امروز هفت هزار و 112 پرونده تشکیل شده است و متخلفان به پرداخت 134 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در 31 روز اجرای طرح نوروزی تعزیرات در سراسر کشور چهار هزار و 940 تیم گشت مشترک برای 23 هزار و 373 مورد بازرسی انجام شده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در این بازرسی‌ها هشت هزار و 493 واحد متخلف بودند و هشت هزار و 903 واحد تخلفی نداشتند همچنین پنج هزار و 977 واحد نیز با توجه به مرتبه نخست انجام تخلف و رویکرد پیشگیرانه طرح برای اصلاح، تذکر دریافت کردند.
*مهمترین پرونده ها
رایگانی در ادامه به مهمترین پرونده‌های تشکیل شده در ١٠ روز اخیر به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد و افزود: 255 کیلوگرم ماهی و گوشت قرمز غیر قابل مصرف در استان همدان معدوم شد.
وی اضافه کرد: در تهران نیز بیش از 25 تن گوشت مرغ کشف شد که متخلفان قصد گرانفروشی داشتند و با حضور کارشناسان تعزیرات و دیگر مسئولان به قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان میان مردم عرضه شد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: گشت‌های سازمان در سراسر کشور روزانه بر توزیع مرغ و گوشت نظارت دارند و نظارت‌ها در تهران با شدت بیشتری صورت می‌گیرد.وی گفت: با توجه به انتشار خبری در یک خبرگزاری مبنی بر عرضه مرغ سبز به مبلغ 24 هزار تومان در تهران بلافاصله ماموران تعزیرات به محل احضار شدند و مشاهده کردیم مرغ به قیمت 21 هزار تومان توزیع می‌شد که به دلیل گرانفروشی، این مرغ‌ها نیز به قیمت 13 هزار تومان میان مردم توزیع و برای متخلفان پرونده تشکیل شد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از کشف کارگاه تولید تنباکو با خاک اره ام دی اف در کرج خبر داد.
وی افزود: در جاده چالوس 11 رستوران به دلیل تخلف بهداشتی و استفاده از گوشت‌های غیرقابل مصرف پلمب شده اند.
رایگانی گفت: با 30 واحد اقامتی به دلیل گرانفروشی، درج نکردن قیمت و نداشتن پروانه در قم برخورد شد.
وی ادامه داد: در اصفهان 400 کیلوگرم گوشت وارداتی کشف و میان مردم عرضه شد.رایگانی افزود: در استان مرکزی دو رستوران پلمب شدند و چهار رستوران دیگر نیز اخطار گرفتند و ما امسال در همه استان‌های کشور شاهد پلمب رستوران‌ها بودیم و تخلف بیشتر آن‌ها در حوزه گوشت و مرغ بوده است.
وی اضافه کرد: یک هتل و رستوران نیز به دلیل مشکلات بهداشتی در محدوده حرم مطهر امام رضا (ع) پلمب شد و مسئولان هتل ملزم شدند مسافران هتل را به هتلی دیگر منتقل کنند.سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از کشف 350 تن پیاز در یک سردخانه در استان فارس خبر داد که به قصد گرانفروشی اختفا شده بود و گفت: این میزان پیاز نیز به قیمت مصوب عرضه شد.
رایگانی افزود: محموله 510 تنی ذرت دامی که با ارز دولتی وارد کشور شده بود و مالک قصد داشت آن را با نرخ آزاد بفروشد در شهرستان نهاوند استان همدان شناسایی شد.
وی درباره مصوبه سازمان‌های هواپیمایی کشوری و میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر بازگرداندن پول بلیت هواپیما و هتل ویژه مسافرانی که قصد داشتند به استان‌های سیل زده سفر کنند، گفت: همه دفاتر هواپیمایی موظف هستند که مبلغ بلیت این مسافران را که تا پنجشنبه هفته گذشته قصد سفر به این استان‌ها داشتند بدون کسر مبلغ بازگردانند.
رایگانی تصریح کرد: بر همین اساس دفاتر هواپیمایی و هتل‌ها که مبالغ دریافت شده را بازنگردانند، در صورت شکایت مردم با برخورد تعزیرات مواجه خواهند شد.
منبع: ایرا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرغ تعزیرات جاده چالوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید

علی بخش نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون، یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کرده است.

او با بیان اینکه از این متخلفان ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور کشف شده است، تصریح کرد: پرونده ابن افراد در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید، برخی فعالیت‌های غیرمجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاهی آسیب‌هایی بر جای می‌گذارد که تا سال‌ها اثرات مخرب آن باقی می‌ماند.

نجاتی با بیان اینکه متخلفان به ادوات پیشرفته همچون جی پی اس، بی سیم، تلفن همراه و قایق‌های تندرو مجهز شده اند، افزود: انواع تور‌ها و طناب‌های مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این افراد آن‌ها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آن‌ها می‌خواهند که به طور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

او، خواستار برخورد قاطع با متخلفان در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آن‌ها حتی در صورت برخورد با نیرو‌های گشت حفاظت به مقابله با این نیرو‌ها بر می‌خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد