Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@16:30:52 GMT

مشکل آب شرب بابل به صورت ريشه اي برطرف خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۸۶۹۸

مشکل آب شرب بابل به صورت ريشه اي برطرف خواهد شد

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - استاندار مازندران گفت : مشکل آب شرب بابل به صورت ريشه اي برطرف خواهد شد و اجراي طرح آن هم با لوله گذاري از بالاي سد البرز طي روزهاي گذشته آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، احمد حسين زادگان روز يکشنبه در نشست بررسي مشکل آب شرب بابل و بازديد از تصفيه خانه بزرگ شهرهاي گروه الف در محل تصفيه خانه در درونکلاي شرقي بابل افزود : مشکل آب شرب بابل يک معضل قديمي است و تنها مختص به وقوع سيلاب اخير نيست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اظهار اين که در طول سال حتي با بارش شديد باران هم آب سد البرز کدر مي شود و تصفيه خانه موقت قادر به تصفيه آن نيست ، گفت : با لوله گذاري از دو مسير که از بالاي سد البرز کشيده شده است مشکل کم آبي تا زمان بهره برداري تصفيه خانه بزرگ بابل برطرف خواهد شد.
نماينده عالي دولت در مازندران افزود : در حال حاضر 2 لوله گذاري انجام شده 300 ليتر برثانيه آب را وارد مدار مي کند و با بررسي هاي انجام شده در صورت ضرورت لوله سوم نيز به آن اضافه خواهد شد.
وي ادامه داد : دولت در تصفيه خانه بزرگ بابل سرمايه گذاري هاي خوبي انجام داده است و در حال حاضر بيش از 65 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و دولت براي تکميل اين طرح حياتي مصمم است.
استاندار مازندران گفت : زمان مشخصي را نمي توانيم براي افتتاح اين طرح بزرگ آبي تعيين کنيم ، اما خوشبختانه رييس جمهوري محترم و معاون اول ايشان در جريان ضرورت تکميل تصفيه خانه شهرهاي گروه الف قرار دارند و در آينده اي نزديک نيز طي يک نامه اي از سوي مجمع نمايندگان مازندران، استاندار و نماينده ولي فقيه در استان براين ضرورت تاکيد خواهد شد.
حسين زادگان اظهار داشت : هم اکنون براي بهره برداري کامل از اين طرح مهم آبي شهرهاي گروه الف حدود 800 ميليارد ريال اعتبار نياز است که در صورت ابلاغ روند احداث اين تصفيه خانه تسريع خواهد شد.
** همراهي و همدلي رمز حل مشکلات
استاندار مازندران گفت : امروز براي عبور از مشکلات نيازمند همراهي و همدلي هستيم ، کما اينکه در دو هفته گذشته براي عبور از مشکل پيش رو اين همراهي و همدلي به خوبي در استان احساس شده است.
وي افزود : ما مازندران را يک کلان شهر مي بينيم و به هيچ عنوان نبايد اجازه دهيم با بخشي نگري اين استان از مدار توسعه خارج شود.
بر اساس گزارش هاي رسمي موجود ، براي تصفيه خانه بزرگ بابل براي آبرساني به شهرهاي گروه الف و خط انتقال آن تاکنون يک هزار و 500 ميليارد ريال هزينه شده است.
طرح بزرگ آبرساني به شهرهاي گروه الف مازندران شامل بابل، اميرکلا، هادي شهر، بابلسر و فريدونکنار داراي حدود 55 کيلومتر لوله گذاري است.
عمليات اجرايي تصفيه خانه بزرگ آبرساني به شهرهاي گروه الف در سال 88 در درونکلاي غربي بخش بابلکنار آغاز شد که در حال حاضر 65 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
7328/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده است که شاخص برخورداری از فاضلاب را در کشور به عدد ۵۷ درصد برسانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، هاشم امینی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی شهرستان شازند اظهار داشت: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تأمین آب شرب و بهداشتی مردم، جمع‌آوری و انتقال فاضلاب را عهده‌دار است، در دولت سیزدهم با تأکید آیت‌‍الله رئیسی در خصوص کار جدی در حوزه زیرساخت‌هایی که می‌توانند رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان بیاورند و زیرساخت‌های توسعه پایدار را به همراه داشته باشند و چرخ صنعت، اشتغال و غیره بچرخد نیز صنعت آب و فاضلاب کشور با وزارت نیرو در این حوزه تلاش خوبی را در قالب برنامه‌های پیشنهادی آغاز کرده است.

وی افزود: در بخش فاضلاب 75 پروژه در قالب 52 تصفیه‌خانه برای 9.3 میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده است که شاخص برخورداری از فاضلاب را در کشور به عدد 57 درصد برسانیم که یکی از پروژه‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب شازند و آستانه است که امروز نخستین انشعاب فاضلاب نصب می‌شود و مردم از نعمت مفید و توأم با سلامت و بهداشت شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در راستای حفاظت از منابع آب؛ استفاده از ظرفیت صنایع برای استفاده از پساب است، امروز در دنیا و کشور نگاه به موضوع پساب تغییرها کرده و پساب به عنوان منابع آبی برای به گردش درآوردن چرخ صنعت قلمداد می‌شود. در سطح استان و شهرستان شازند پیگیری‌های متعددی برای اتصال صنایع به پساب فاضلاب انجام شده است، به طوری که پتروشیمی در قالب پایداری صنعت در این شهرستان و نگاه مسئولیت اجتماعی به مسئله پساب ورود پیدا کرد و می‌تواند از این پساب برای به گردش درآوردن چرخ صنعت و پایداری صنعت و عدم آلوده‌سازی چاه‌های آب شرب و عدم  برداشت از آب شرب و زیرزمینی و سطحی از ظرفیت پساب استفاده کنند که قرارداد آن با حضور رئیس جمهور منعقد شده‌ است.

امینی عنوان کرد: بخش دیگر از پروژه‌های مهم  آبرسانی دولت برای اقصی نقاط کشور، آبرسانی برای حدود 5.7 میلیون جمعیت کشور بوده است، 25 پروژه آبرسانی در دولت سیزدهم در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است که تاکنون 15 پروژه در سطح کشور به مرحله بهره‌برداری رسیده است و که یکی از آن طرح تصفیه‌خانه شهید سلیمانی است که شهر آستانه و شازند و 10 روستا را از آب کیفی برخوردار می‌کند. تعلق خاطر و نگاه دولت به تأمین آب شرب و بهداشتی در قالب تأمین اعتبار صورت گرفت و 130 میلیارد تومان اعتبار به پروژه شهید سلیمانی شهرستان شازند اختصاص پیدا کرد تا امروز با حضور مردم و مسئولان محلی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به طرح جهاد آبرسانی در سطح کشور، ادامه داد: اتفاق بزرگی در کشور در راستای تأمین آب پایدار کمی و کیفی روستاهای کشور اتفاق افتاد و دولت برنامه‌ای در قالب جهاد آبرسانی ارائه کرد تا برای 10 هزار روستا در کشور آب پایدار تأمین شود که تاکنون برای بیش از 5 هزار و 200 روستای کشور آبرسانی انجام شده است و با تأکید رئیس جمهور مقرر شد تا پایان سال 1403 آبرسانی به باقی روستاها انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بیان کرد: طرح جهاد آبرسانی با حضور خیرین آبرسان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سپاه پاسداران و بخش خصوصی انجام می‌شود و یکی از طرح‌های اثرگذار و مؤثر نظام بعد از انقلاب اسلامی بوده است. در گذشته برخی از نقاط کشور مانند سیستان و بلوچستان حتی آب نداشتند، اما امروز به برکت جمهوری اسلامی تمام شهرها و روستاهای کشور از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند که این مهم به جهت تلاش شبانه‌روزی مسئولان کشور است.

امینی تصریح کرد: با افتتاح طرح‌های آبرسانی در روستاهای شهرستان‌های شازند و آستانه نیز اکنون از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار هستند و 100 درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان شازند از آب سالم و بهداشتی مطمئن برخوردار خواهند شد. در بعد فاضلاب با حضور مجموعه صنایع استان و ادامه کار و تکمیل تصفیه‌خانه نیز مردم باید خرید انشعاب فاضلاب را در اختیار گیرند که با این کار هم آلودگی را از محل زندگی خود دور کنند و هم با جمع‌آوری فاضلاب، فاضلاب تصفیه می‌شود و به آب ارزشمند و سالم برای به گردش درآوردن چرخ صنعت و اشتغال تبدیل می‌شود و مدیرکل استان باید در واگذاری حقوق انشعاب به صورت بلندمدت به مردم این دو شهرستان کمک کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد