چرا تعدادی از صندلی های دربی ۸۹ خالی بود
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۸۸۵۲
در هشتاد و نهمین دربی پایتخت طبقه دوم استادیوم تعدادی صندلی خالی از تماشاگر بود، که با فرهنگ سازی مناسب می توان این صندلی ها را نیز خالی نبینیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: هشتاد و نهمین دربی پایتخت با نتیجه یک بر صفر به نفع پرسپولیس به پایان رسید تا شاگردان برانکو همچان درصدر لیگ برتر باقی بمانند و خود را مستحق تر از هر تیمی برای قهرمانی در لیک برتر بدانند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هرچند هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارای معاونت فرهنگی هستند، اما هنوز راه زیادی در حوزه فرهنگ سازی داریم تا تماشاگران فوتبال ایران از قرمز و آبی گرفته بتوانند در کنار یکدیگر به تشویق تیم خود بپردازند و از حمله به یکدیگر و درگیری با هم و یا خسارت زدن به تاسیسات ورزشگاه دست بردارند.
در طول بازی دیروز نیز بارها بازیکنان با یکدیگر حمله کردند و درگیر شدند و بازی نیز برای لحظاتی قطع شد که بیانگر این است که بازیکنان این دو تیم بزرگ نیز باید از لحاظ روحی و روانی برای این بازی بزرگ آماده شوند.
در حالیکه بلیط های این بازی به صورت کامل پیش فروش شده بود و بسیاری از تماشاگران مشتاق برای دیدن این بازی بدون بلیط مانده بودند، تصاویر تلویزیونی یک حقیقت تلخ را پیش روی بینندگان قرار داد و آن هم خالی بودن تعداد زیادی از صندلی های ورزشگاه در طبقه دوم استادیوم بود، این منطقه فقط برای اینکه تماشاگران دو تیم با یکدیگر درگیر نشوند و به یکدیگر صدمه نزنند خالی مانده بود، فاصله ای که فقط با فرهنگ سازی می توان آن را پر کرد، مقوله ای که هر دو باشگاه و تماشاگران باید روی آن کار کنند.
پایان پیام/55منبع: شبستان
کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل خبرگزاری شبستان خسارت سیلاب مسافران نوروزی اصفهان سیل گلستان گلستان شهرستان آران و بیدگل استقلال و پرسپولیس دربی فرهنگ سازی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
آرین طاهری بازیساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگوهنر اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب میشود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازیها در سه سطح اتفاق میافتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.
وی افزود: سطح اول نشانههای دیداری و شنیداری بازی است، نمادهایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازیها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمیکند و چون برخی از بازیها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازیهای رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریالها اقتباس میکنند و از آنها استفاده می کنند.
طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود: داستان، محور و اصل رویه بازیهاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمیشود.
وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده میشود که در بازیهای ایرانی و در بازیهای جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازیهای برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.
طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که ما در بازی سازی از لحاظ کیفی رشد داشتهایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.
وی در ادامه افزود: با آمدن بازیهای موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات میشود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.
طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازیها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار میکنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.
انتهای پیام/