Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@19:13:54 GMT

راهکاری برای حل مشکلات آب شرب شهروندان بابلی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۸۹۴۱

راهکاری برای حل مشکلات آب شرب شهروندان بابلی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در محل تصفیه خانه آب شرب شهر‌های گروه الف با قدردانی از بردباری مردم شهرستان بابل در روز‌های گذشته در زمینه مشکل کمبود آب شرب به دلیل افزایش کدورت آب سد، گفت: تامین آب شرب بابل یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ماست که مصمم هستیم این مشکل را بصورت پایدار و اساسی حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات آب شرب بابل مسبوق به سابقه است و فقط مربوط به شرایط سیل اخیر نیست، افزود: تا پروژه تصفیه خانه به بهره برداری کامل نرسد این مشکلات بصورت ریشه‌ای حل نخواهد شد.

استاندار مازندران با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم و تلاش همه‌ی نهاد‌ها و سازمان‌ها به ویژه سپاه، بسیج، دستگاه‌های اجرایی و اداری از جمله بخش آب استان گفت: گرچه تاکنون اعتبار خاصی برای سیل تخصیص نیافت، اما با وفاق خوبی که بین مردم و مسئولان ایجاد شد مرحله اول این بحران را به خوبی پشت سر گذاشتیم، اما مرحله دوم که مرحله بازسازی و کار بسیار سخت تری از مرحله اول نیز است باید آن را انجام دهیم.

حسین زادگان با اشاره به مدل اتخاذ شده در مدیریت سیل اخیر افزود: مدیریت ما مدیریت میدانی بوده و سعی کردیم مسائل را از نزدیک بازدید و همانجا تصمیم گیری کنیم و در این مدت اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت که در فرصت مناسب گزارش آن به استحضار مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای کنترل و مهاب این سیلاب و کاهش خسارت این سیل، گفت: در گام اول تلاش کردیم تا جان و مال مردم را از این بلای طبیعی نجات دهیم و امروز مشکلات ۷۵۰ روستای سیل زده در زمینه  قطعی آب، برق و راه ارتباطی برطرف شده است.

تامین آب شهر‌های گروه الف از طریق سد البرز

یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران هم در این جلسه با تشریح سیمای طرح آبرسانی به شهر‌های گروه الف. مازندران گفت: آبرسانی به شهر‌های گروه الف. از گذشته بصورت یک مجتمع مدیریت شده و منابع تامین آن از آب زیرزمینی بوده و با گذشت زمان این منابع پاسخگوی نیاز شهروندان نبوده لذا برای تامین آب این شهر‌ها سیاست گذاری شد تا آب آن از طریق سد البرز تامین شود.

وی افزود: با شروع عملیات اجرایی این طرح هم اکنون کلیه لوله‌های موردنیاز خریداری شده اجرای خط انتقال آن  تا شهر بابل به پایان رسیده تصفیه خانه کار‌های سازه‌ی آن به اتمام رسیده و هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یخکشی گفت: با توجه به طول انجامیدن زمان اجرای این طرح و کمبود آب شرب از سال ۹۳ دو تصفیه خانه موقت به ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه طراحی و اجرا شد تا بتواند مشکلات کمبود اب شرب را به حداقل برساند.

وی افزود: این تصفیه خانه‌ها قابلیت کاهش کدورت زیاد آب را ندارد و فقط آب‌هایی که کدورتشان بین ۲۰ تا ۳۰ ntu است را می‌تواند به آب قابل شرب تبدیل نماید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: در این شرایط یک بارندگی و سیل ما با مشکلات کمبود آب در این شهر‌ها مواجهه می‌شویم که امیدواریم با احداث تصفیه خانه اصلی که قادر است تا کدورت ۴۰۰ ntu را به آب قابل شرب تبدیل نماید مشکلات آب شرب شهر‌های گروه الف مازندران برطرف شود.

ضرورت توجه وزارت نیرو به احداث تصفیه خانه

نیازآذری نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از بردباری مردم و تلاش دستگاه‌های مسئول اقدامات انجام شده را ارزشمند توصیف کرد و گفت: شبکه آبرسانی در این شهرستان ناپایدار است لذا برای رفع کامل مشکلات آبی در شرایط فعلی نیاز به ۶۰۰ لیتر آب شرب داریم که امیدواریم با افزایش این برداشت از مخزن سد البرز این مشکلات به طور موقت برطرف شود.

وی افزود: انتظار داریم وزارت نیرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به احداث تصفیه خانه و بهره برداری کامل از آن توجه لازم را داشته باشد.

نیازآذری تخصیص اعتبار کافی برای طرح آبرسانی را مطالبه همه شهروندان شهر‌های گروه الف برشمرد و گفت: امیدواریم دولت با این اقدام مشکلات جمعیت ۶۵۰ هزار نفری تحت پوشش این طرح را برطرف نماید.

در این جلسه از افزوده شدن۱۵۰ لیتر دیگر آب شرب شهروندان از روز ۱۱ بهمن خبر داده شد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اقبال در این خصوص اظهار داشت: در سال گذشته تیم جهادی «منتظران ظهور» این اداره کل در قالب ۲۰ گروه ثبتی و نذر خدمت با حضور در واحد‌های ثبتی بسیاری از گره‌های ثبتی استان یزد را حل و فصل کردند.
مهدی اقبال افزود: حل مشکلات اسناد شهرک حائری میبد، مشکلات اسناد راه وشهرسازی در نقاط مختلف استان، اسناد بقاع متبرکه، اسناد مسکن جوانان زارچ و مشکلات اسناد منطقه اکرمیه یزد از جمله مهمترین این موارد بود.

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد