Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویداد ادبی و فرهنگی آذرماه سال گذشته را در گزارش می توانید بخوانید.

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی منصوب شد

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، مسعود اسعدی را به عنوان دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حذف ثبت سفارش گمرکی و تخصیص ارز نیمایی به واردات کتاب

ایوب دهقانکار از تعامل معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت ارزی بانک مرکزی برای حذف ثبت سفارش گمرکی واردات کتاب و تخصیص ارز نیمایی در صورت ثبت سفارش خبر داد و گفت: هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۲/۱/۹۷ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و تبصره سه ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز، واردات کلیه کالا‌ها را ممنوع اعلام کرد.

در حوزه ایرانشناسی دچار فقر هستیم

نشست خبری جایزه کتاب سال در سرای اهل قلم با حضور نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد دبیر جایزه کتاب سال و احمد علی حیدری، دبیر جایزه جهانی کتاب سال برگزار شد.

نامزد‌های بخش «درباره شعر» سیزدهمین جشنواره شعر فجر معرفی شدند

هیئت داوران بخش «درباره شعر» سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، اسامی پنج نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کردند.

نامزد‌های بخش شعر بزرگسال سیزدهمین جشنواره شعر فجر اعلام شد

هیئت داوران بخش «شعر بزرگسال» سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، اسامی هفت نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کردند.

انقلاب ایران نه انقلاب گلوله که انقلاب کلمه بود

سیدعباس صالحی در اختتامیه سی‌وششمین جایزه کتاب‌سال و بیست‌وششمین جایزه جهانی کتاب سال با تبریک ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب برخلاف سایر انقلاب‌ها، انقلاب گلوله نبود؛ بلکه انقلاب کلمه بود و این موضوع را می‌توان در متون منبرها، خطابه‌ها، شعرها، سروده‌ها و نوشته‌های به‌جا مانده از آن دوران مشاهده کرد. همین موضوع انقلاب اسلامی ایران را متمایز و ممتاز می‌کند.

برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی و جایزه جهانی کتاب‌سال معرفی شدند

آثار برگزیده سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران سه شنبه ۱۶ بهمن‌ماه و طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری در تالار وحدت در تهران، معرفی شدند.

تکذیب سخن منتسب به حدادعادل در فضای مجازی

درپی انتشار نقل قولی منتسب به غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، امیرابراهیم رسولی مشاور و مسئول دفتر وی این سخنان را تکذیب کرد و گفت: متاسفانه برخی در فضای مجازی بدون تحقیق نسبت صحت مطالب، صرفاً به بازنشر اقدام می‌کنند که هیچ مستندی برای آن وجود نداشته و کذب است.

نامزد‌های کسب عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شدند

بیست شهر راه یافته به مرحله نهایی پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.در پنجمین دوره این برنامه ۱۷۲ شهر از تمامی استان‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است. در این دوره برگزاری این برنامه، به غیر از افزایش کمی آثار ارسالی به دبیرخانه، در حوزه محتوایی و مستند سازی نیز شهر‌های شرکت کننده رشد قابل توجهی داشته اند. داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و ۳۵ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

«روباه و ستاره» به ایران رسید

کتاب «روباه و ستاره» که حق انتشار آن از کتاب‌های پنگوئن انگلستان خریداری شده است، با ترجمه‌ شهناز صاعلی به دست مخاطبان ایرانی خواهد رسید.

این کتاب تخیلی در واقع نوعی داستان برانگیزاننده است‌. «روباه و ستاره» به کودک می‌آموزد اگر تلاش کند به خواسته‌های دور از تصور هم خواهد رسید. اگرچه این داستان برای کودکان منتشر خواهد شد اما مخاطبان آن والدین نیز خواهند بود.

فراخوان هفتمین جشنواره ادبی «طریق جاوید»

فراخوان هفتمین دوره جشنواره سراسری ادبی «طریق جاوید» با محوریت هویت و خودباوری منتشر شد. این جشنواره با هدف بسط و ترویج اندیشه‌های معمار انقلاب اسلامی برای رسیدن به استقلال همه جانبه و به منظور احیای هویت اسلامی در سه بخش شعر (کلاسیک، نو)، داستان کوتاه و خاطره‌نویسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات کتاب نوروز98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند