Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی گردشگری به عنوان پایتحت طبیعت ایران نام گذاری شده است، یکی از مناطق تفریحی و طبیعی تنگه مهریان درپنج کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی گردشگری به عنوان پایتحت طبیعت ایران نام گذاری شده است، یکی از مناطق تفریحی و طبیعی تنگه مهریان در 5 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این منطقه گردشگری در پنج کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید منظره ای زیبا و طبیعی چشم هر مسافری را به خود جلب، کرده و  به تنگ مهریان شهرت دارد.

 

 

ارتفاع متوسط این منطقه گردشگری از سطح دریا ۱۸۵۰ متر بوده، و میان رودخانه مهریان در شرق و کوه های دنا که در شمال آن قرار دارد، محصور شده است.

 

 

در این منطقه  آبشارى مرتفع با عرض کم وجود داشته که بر زیبایی های آن افزوده است، با نزدیک شدن به  آبشار تنگ مهریان نسیمی خنک و دلپذیر روح و جسم انسان را نوازش مى دهد.

 

 

این مکان علاوه بر وجود چشمه های جارای داری درختان سرسبز در دامنه کوهستان، با آب و هوای خنک و ملایم در فصل بهار و تابستان بوده، که سبب جذب گردشگر از اقصی نقاط کشور به این مکان گردشگری می شود.

 

 

در کنار همه جاذبه های طبیعی این منطقه، مکان های مذهبی نظیر حرم امام زاده شاه حسن(ع) وجود دارد، که می تواند  در کنار گذراندن اوقاتی لذت بخش تفریحی، به زیارت آن امام زاده تشرف پیدا کرد.

 

 

در پایان باید گفت  تنگه مهریان در فصل زمستان هم جذابیت های خود را دارد، درآن فصل در اثر شرایط آب و هوایی منطقه، یخی بزرگ بر روی صخره‌ای مقابل بارگاه امامزاده حسن (ع)  تشکیل می شود که این توده یخ در یک ماه مانده به پایان سال شکسته می شود و زیبایی ها مخصوص به خود را دارد.

 

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

       

 

  انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا

(تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج