Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 27 اسفند 97 تا پایان روز نهم فروردین سال‌جاری، تعداد 16 هزار و 700 نفر زائر در اماکن مذهبی، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اسکان پیدا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام ابراهیم جناسمی حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران از اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف مازندران از 28 اسفندماه 97 تا پایان تعطیلات نوروزی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با لبیان اینکه در سطح استان تعداد یک‌هزار و 361 امامزاده وجود دارد؛ افزود: امکان اجرای این طرح در سطح تمامی امامزاده‌ها وجود ندارد و این طرح در 300 امامزاده و بقاع متبرکه در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف مازندران خاطرنشان کرد: در این طرح، برنامه‌هایی من جمله اسکان زائران در امامزاده‌هایی که دارای زائرسرا و سوئیت هستند، برنامه خیمه معرفت و اعزام مبلغ در 83 بقاع متبرکه، توجه ویژه به مساجد بین راهی، ارتقا خدمات در مساجد بین راهی و تجهیز و ترمیم سرویس‌های بهداشتی، مشاوره کارشناسی، ویزیت رایگان، مسابقات قرآنی و غیره در حال انجام است.

حیدری ادامه داد: در این طرح، برنامه‌های متنوعی برای 50 مسجد بین راهی هدف، در نظر گرفته شد و در حال انجام است. وی با بیان اینکه البته در بدو کار و به دلیل همزمانی با وقوع سیل، کار کمی با کندی پیش رفت؛ بیان کرد: در ادامه و با پیگیری‌های انجام شده این برنامه‌ها با قوت و شدت بیشتری نسبت به سال گذشته پیش رفت.

مدیرکل اوقاف مازندران اعلام کرد: از 27 اسفند 97 تا پایان روز نهم فروردین سال‌جاری، تعداد 16 هزار و 654 نفر زائر در اماکن مذهبی، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اسکان پیدا کردند.

وی اضافه کرد: طی این بازه زمانی، بر اساس آمار زائر شمار که در برخی امامزاده‌ها وجود دارد، تعداد 411 هزار زائر از امامزاده‌ها زیارت کردند.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه اوقاف استان نیز از همان بدو وقوع سیل در مناطق سیل زده حضور پیدا کرد؛ گفت: از دقایق اولیه، با حضور در شهرستان‌های سیمرغ و میاندرود در گام نخست برای نجات جان مردم و در گام بعدی کمک و خدمات رسانی به سیل زدگان انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از 5 هزار سبد اقلام غذایی از محل موقوفات مرتبط استان در بین سیل زدگان استان توزیع شد و جدا از استان مازندران این اقلام به استان گلستان نیز ارسال شد.

حیدری اعلام کرد: بر اساس آمار اولیه، 8 امامزاده در اثر وقوع سیل دچار لطمات و خسارات شدند که آمار نهایی طی روزهای آینده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه دشمن بدنبال ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان هستند و کار دشمن، دشمنی کردن است؛ گفت: جدا از حضور مسئولان از همان بدو حادثه، تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان پای کار آمدند و این توطئه دشمن، ناکام ماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • آمار خسارت آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است