Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا جاویدان بخشدار گنبکی و جانشین فرماندار ریگان امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان ریگان با اشاره به اینکه طی روز‌های آینده شاهد طوفان شدید شن در این شهرستان خواهیم بود، بر آمادگی دستگا‌ه های اجرایی این شهرستان تاکید کرد.

وی هشدار داد: با توجه به طغیان رودخانه ‌های فصلی گز بهمن و پاسرخ ریگان، مردم از ورود به حاشیه رودخانه‌ها خوداری کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار در این شهرستان نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد برزنگ بخشدار مرکزی ریگان نیز با اشاره به سیل اخیر در منطقه دهرضا، خواستار اجرای طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری در این منطقه شد.

وی گفت: سیل اخیر در منطقه دهرضا، آسفالت تازه تأسیس این منطقه به طول ۱۰ کیلومتر را تخریب کرد.

وی از خدمات ارائه شده توسط اعضای ستاد بحران در سیل دهرضا، تقدیر وتشکر کرد.

مجید امیری زاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان هم گفت: به منظور ترمیم سیل بند آبخیزداری بخش گنبکی ۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی افزود: بارندگی‌های اخیر نقش بسزایی در سرسبزی مراتع این شهرستان داشت.

سیف الله رنجبران شهردار گنبکی نیز با اشاره به اینکه احداث سد نسا سبب تخریب دشت اسکنبیل بالا دست شهر گنبکی شده، گفت: متأسفانه احداث این سد خسارات سنگینی را به شهر گنبکی وارد کرده است.

وی افزود: سد نسا سبب خشک شدن ۸۰ تا ۹۰ درصد قنوات شهر گنبکی ریگان شده است.

رنجبران، هجوم شن‌های روان به شهر گنبکی را از دیگر عوامل ایجاد خسارات به روستا‌های شهر گنبکی عنوان کرد.

حسن دهگان شهردار ریگان هم با بیان اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی ریگان کار کردن در این شهرستان جهاد است، خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای مهار گرد و غبار در شهر ریگان شد.

انتهای پیام/ب

جلسه ستاد بحران شهرستان ریگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران  پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • لحظه واژگونی تریلی درحال حرکت بر اثر طوفان+ فیلم