Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي اقدام يکجانبه ترامپ در شناسايي حاکميت رژيم صهيونيستي بر بلندي هاي جولان را نقض آشکار منشور ملل متحد دانست.

به گزارش ايرنا از ستاد حقوق بشر در بيانيه اين ستاد که روز يکشنبه منتشر شد، آمده است: هفته گذشته جامعه بين الملل بار ديگر شاهد نقض فاحش قواعد، اصول و قواعد بين‌المللي از يک سو و افزايش تنفر و ناامني در منطقه غرب آسيا از سوي ديگر توسط تيم دو نفره ترامپ و نتانياهو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين ستاد افزود: همزماني اقدام يکجانبه آمريکا در شناسايي حاکميت رژيم اشغالگر قدس بر بلندي‌هاي جولان به فاصله کمي از شکست نيرو‌هاي تکفيري و تروريست‌هاي تحت حمايت آمريکا و اسرائيل در سوريه و متعاقب شناسايي غيرقانوني و يکجانبه قدس شريف به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر صهيونيستي، مبيّن نقض سيستماتيک حقوق بين الملل از سوي دولت ترامپ قلمداد مي‌شود.
«رژيم اشغالگر قدس که از سال 1948 با بکارگيري زور و سرلوحه قرار دادن کشتار ملت مظلوم فلسطين در صدد تحميل هويت جعلي خود به جامعه جهاني و ملت‌هاي منطقه است در سال 1967 با تشديد کشتار غيرنظاميان فلسطيني و سوري و بکارگيري زورعليه کشور‌هاي منطقه، نقض سيستماتيک حقوق بشر را در ابعاد بيشتري در اين منطقه ادامه داده است.»
در اين بيانيه همچنين آمده است: بي اعتنايي به رأي هشتم دسامبر 2008 ديوان بين‌المللي دادگستري در محکوميت ساخت و متعاقباً دستور تخريب ديوار حائل در جنوب منطقه غزه، بکارگيري متعدد و وسيع انواع تسليحات نظامي ممنوعه مانند سلاح‌هاي فسفري و کورکننده عليه غير نظاميان، کشتار وسيع مردم بي دفاع صبرا و شتيلا و نيرو‌هاي حافظ صلح سازمان ملل متحد، به راه انداختن جنگ مسلحانه با دولت‌هاي عرب منطقه، انجام انواع عمليات تروريستي در کشور‌هاي مختلف جهان، سازماندهي گروه‌هاي افراطي با هدف ترويج تنفر و ترور از جمله دستاورد‌هاي تداوم حيات اين رژيم جعلي و پر هزينه در منطقه غرب آسيا است.
ستاد حقوق بشر اقدام يکجانبه فوق از سوي آمريکا را نقض آشکار ماده دو منشور ملل متحد در حاکميت کشور سوريه بر منطقه جولان و همچنين نقض قطعنامه‌هاي متعدد شوراي امنيت همچون قطعنامه‌هاي 242 و 497 مي داند که طي آن صراحتاً حاکميت رژيم اشغالگر قدس بر سرزمين‌هاي اشغالي پس از ژوئن 1967 از جمله بلندي‌هاي جولان به رسميت شناخته نشده است.
اين ستاد علاوه بر شناسايي اين اقدام به عنوان نقض آشکار حقوق بين الملل و قاعده آمره مبني بر ضرورت عدم شناسايي و مقابله با تصاحب سرزمين ملت‌ها در پرتو بکارگيري زور و نقض حق تعيين سرنوشت ملت‌ها و ضمن يادآوري مسئوليت دولت‌ها به عدم شناسايي مصاديق نقض فاحش قواعد آمره (مذکور در نظر مشورتي ديوان بين المللي دادگستري در قضيه ناميبيا، قطعنامه‌هاي 2625 و 6/31 مجمع عمومي سازمان ملل متحد، قطعنامه‌هاي 265 و 662 شوراي امنيت و همچنين ماده 41 طرح پيش نويس مسئوليت بين‌المللي دولتها) در بالاترين ادبيات ممکن اين اقدام ضد حقوق بشري، ضد امنيتي و نفرت پراکنانه که محصول مشترک اتاق فکر دو نفره ترامپ و نتانياهو است را محکوم مي‌کند.
ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران با هشدار نسبت به اجتناب ناپذيري اقدام غيرقانوني فوق در راستاي تشديد نقض حقوق بشر ساکنان منطقه جولان و سرزمين‌هاي اطراف آن خصوصا بي ثباتي در منطقه غرب آسيا از دبيرکل سازمان ملل متحد و ديگر سازمان‌هاي بين المللي و منطقه‌اي از جمله سازمان همکاري اسلامي، جنبش عدم تعهد خصوصاً همه کشور‌هاي منطقه مي‌خواهد تا ضمن محکوميت اين اقدام در راستاي برقراري امنيت و احقاق حقوق دولت و ملت سوريه اقدام قاطع و مؤثر خود را به مورد اجرا گذارند.
اجتمام *1003* 3063
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه ایلان ماسک روز گذشته به پایتخت چین سفر کرد و قرار بود درباره راه اندازی نرم افزار کاملا خودران و اجازه انتقال داده های رانندگی به خارج از کشور گفتگو کند.

سفر ناگهانی این میلیاردر که طی آن با لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ملاقات کرد، یک هفته پس از آن انجام شد که وی برنامه های سفر به هند برای ملاقات با نارندا مودی نخست وزیر این کشور را به دلیل مسئولیت های سنگین تسلا لغو کرد.

امروز دو منبع آگاه فاش کردند تسلا با بایدو توافق کرده تا از لیسانس فناوری نقشه بندی این شرکت برای جمع آوری داده ها در جاده های عمومی چین استفاده کند. تسلا مدعی است چنین فرایندی، گامی کلیدی برای معرفی نرم افزار کاملا خودران در این کشور است.

از سوی دیگر یک انجمن خودروی مهم چین اعلام کرد خودروهای مدل 3 و Y تسلا از جمله مدل هایی هستند که آزمایش شده و الزامات امنیت داده چین را دارا هستند.

امنیت داده و پیروی از قوانین دلایل اصلی هستند که این خودروساز برقی آمریکایی تاکنون نتوانسته نرم افزار کاملا خودران را در چین فراهم کند.

رگولاتورهای چینی از 2021 میلادی تسلا را ملزم کرده اند تمام داده هایی که از ناوگان خودروهای چینی اش در شانگهای جمع آوری می شود را ذخیره کند، در نتیجه شرکت آمریکایی نمی توانست هیچ یک از داده ها را به آمریکا انتقال دهد.

ماسک خواستار تاییدیه انتقال داده های جمع آوری شده به خارج از این کشور بود تا الگوریتم هایش را برای فناوری های خودران آموزش دهد.

کد خبر 6091857

دیگر خبرها

  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود