Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:30:32 GMT

برف بهاری نویدبخش سالی خوش برای دیلمان است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۰۳۵۶

برف بهاری نویدبخش سالی خوش برای دیلمان است

لاهیجان-ایرنا-بخشدار دیلمان گفت: بارش خفیف برف بهاری در بخش کوهستانی دیلمان و بارندگی های مداوم در طول زمستان گذشته، بهار و تابستان پر باری را برای این منطقه نوید می دهد.

بهرام آریامنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:وضعیت زندگی برغم بارش برف که از سحرگاه یکشنبه در بخش دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل آغاز شد و این منطقه را سفیدپوش کرد عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: به دلیل بارش باران توام با برف، ماندگاری برف ناچیز است و بارندگی های مداوم در طول زمستان گذشته و تداوم آن در سال جدید نشان از بهاری پر بار از نظر محصولات کشاورزی خواهد بود و برخلاف پارسال که با گرمای زودرس و سپس سرمای ناگهانی موجب از بین رفتن سردرختی هایی نظیر گردو و سایر محصولات مناطق کوهستانی شد اما تداوم بارندگی ها نوید بخش سالی خوب و پرباری است.
وی اظهارداشت: با بارندگی های کافی و سیراب شدن زمین فصل خوب و زیبایی در اردیبهشت و خرداد ماه منتظر این منطقه گردشگری است که این وضعیت کشاورزان و دامداران را خوشحال کرده است .
وی یادآورشد:در پاییز و زمستان سال 97، میزان بارندگی ها خیلی بیشتر از سال گذشته بود و این وضعیت در نوروز نیز ادامه یافت.
وی با اشاره به کاهش گردشگر در نوروز امسال به این منطقه کوهستانی گفت:به دلیل سرما و بارندگی ها امسال 50درصد مسافران نوروزی این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
آریامنش افزود: برغم بارش باران مشکلی از نظر تردد و رفت و آمد به منطقه کوهستانی دیلمان وجود ندارد و تمامی راه ها و محورها این منطقه باز، و رفت و آمد به راحتی در آنها جریان دارد.
کارشناس اداره هواشناسی دیلمان نیز گفت:میزان بارندگی ها در شهر دیلمان مشکل ساز نیست و از روز گذشته تا ظهر روز یکشنبه چهار و دو دهم میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی شهر دیلمان ثبت شد و دمای هوا نیز در شهر کوهستانی دیلمان بین صفر تا یک درجه در نوسان است .
محمدصادق علوی دیلمی افزود:هم اکنون دیلمان آسمانی برفی و توام با بارش باران دارد که مقدار پایداری برف کم است و این وضعیت تا فردا دوشنبه ادامه دارد و از روز دوشنبه بارندگی ها قطع می شود ولی بارندگی های پراکنده تا آخر هفته در این منطقه ادامه دارد.
وی اظهارداشت:ظهر روز یکشنبه محورهای دیلمان با مه گرفتگی همراه است و دید افق در این بخش یک هزار متر است که رانندگان بویژه رانندگان ناآشنا با منطقه باید در هنگام رانندگی در این محورها احتیاط لازم را به عمل آورند و با توجه به بارش برف و بارندگی زنجیر چرخ را هم به همراه داشته باشند.
وی یادآورشد: افق دید درجنگل در وضعیت مه گرفتگی در مناطق پایین دست برای رانندگی زیر 10متر و در مناطق کوهستانی و شهر دیلمان این افق دید زیر 500متر مناسب است.
شهر دیلمان در 45کیلومتری شهر سیاهکل قرار دارد و مسیر جنگلی سیاهکل به منطقه کوهستانی دیلمان از زییاترین محورهای گردشگری و توریستی گیلان و ایران به شمار می رود.
6029 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم

دریاچه سد آغچه در شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان و در نزدیکی روستایی با نام آغچه واقع شده است. روستای آغچه دارای چشمه‌ها و رودخانه‌های پرآب و فراوانی است و همینطور ارتفاعات بسیار زیبایی دارد که اغلب سفیدپوش است. یکی از زیبایی‌های این منطقه دریاچه سد آغچه است.

آب و هوای خنک این منطقه موجب گشته تا در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری باشد.

شهروند خبرنگار ما دریاچه سد آغچه را به نمایش درآورد که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • بارش باران بهاری و لطافت هوا در ایلام + فیلم
  • (تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان