Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@07:13:28 GMT

گزارش ویژه ؛کیک اند راش به خودی در دربی 89

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۰۵۰۰

گزارش ویژه ؛کیک اند راش به خودی در دربی 89

استقلال دربی را واگذار کرد تا بعد از 5 برد متوالی یک شکست تلخ را تجربه کند. شکستی که تبعات آن شاید بیشتر از یک باخت معمولی باشد . حالا در فاصله 7 هفته تا پایان لیگ باید دید که اعضای باشگاه چه موضعی در قبال این شکست می توانند بگیرند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در حالی که روزهای خوبی را پشت سرمی گذاشت در مهم ترین دیدار فصل خودش قافیه را به رقیب سنتی واگذار کرد تا هم دربی را باخته باشد و هم فرصت صدرنشینی، بعد از سه سال و اندی را از دست بدهد و همچنین بارقه های امیدی که برای کسب عنوان قهرمانی زنده کرده بود را  تا حدی به یاس تبدیل کرده باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همه این موارد می توان اضافه کرد که استقلال با متحمل شدن این شکست پلی شد برای قهرمانی رقیب دیرینه اش که این اخری اصلا به مذاق هوادارانش سازگار نیست و نخواهد بود .


 امید رضا روانخواه بازیکن سابق این باشگاه معتقد است که استقلال دراین فصل فارغ ازهربحث دیگری فاقد شیوه لازم برای انجام یک بازی قابل قبول است .


او اعتقاد دارد که شیوه و ریتم بازی بدون شک باید توسط یک مربی تعیین شود و هیچ کسی جز یک مربی حق تعیین شیوه بازی تیمی را ندارد که در غیر اینصورت تیم نوسانات زیادی را درطول فصل تجربه خواهد کرد.
اساسا تعویض مربیان صرفا به خاطر تغییر در نحوه شیوه بازی تعیین می شود . این در شرایطی است که گاهی ممکن است تاکتیک را خود بازیکنان در جریان بازی به وجود بیاورند اما هیچ بازیکنی حق تعیین شیوه و ریتم بازی را ندارد،  این همان مشکلی است  که امید روانخوه می تواند در اکثر بازی های استقلال در این فصل به آن استناد کند، حتی در بازی هایی که این تیم با اختلاف پنج گل از زمین بیرون می آید می توان بازهم عدم اتخاد یک شیوه ثابت را در این تیم ببینیم .


وی برای جا انداختن این مطلب از "یورگن کلوپ "مثالی می زند.  یوگی در پاسخ به این سوال که پلن b شما چه می تواند باشد تنها می خندد و می گوید « ما یک شیوه داریم و سعی می کنیم که آن شیوه را هر روز ارتقاء بدهیم ، مشکلاتش را کم کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن آن را اجرا کنیم .»


اگر از5 لحظه فوتبال یکی از آن که مالکیت توپ است را در نظر بگیریم  شیوه بازی باید در زمان مالکیت مشخص شود اینکه بر فرض مثال ما در نظر داریم که بازی مستقیم را انجام دهیم و یا به دنبال ارائه بازی مالکانه هستیم و یا حتی قصد ارسال از جناحین را داریم  که هر کدام از این موارد همان شیوه بازی یک تیم را تشکیل می دهند که  هر کدام خودش یک ریتم  اختصاصی دارد .


مشکل استقلال دقیقا همین جاست که شیوه بازی را متاسفانه این بازیکنانند که قبل از سرمربی تیم تعیین می کنند. به همین خاطر شما می توانید ببیند کاملا تصمیماتی که در جریان بازی گرفته می شود کاملا احساسی و فاقد تفکر لازم است . همچنین در طول بازی یک ریتم کاملا عجولانه را با تعداد پاسهای اشتباه فراوان  در یک سوم دفاع حریف می توانیم شاهد باشیم . این همان دلیلی است که ثباتی را نمی توانیم در شکل  بازی  استقلال  در طی 90 دقیقه و حتی نتایج استقلال در طی یک فصل را شاهد باشیم . استقلال دیروز بازی را خوب شروع کرد اما در ادامه، این تیم  به دلیل اتخاد شیوه های احساسی در جریان بازی، کاملا از ریتم خود خارج شد و تا پایان بازی نتوانست شیوه بازی اش را به حریفش تحمیل کند . مهم ترین دلیل شکست این تیم در بازی های بزرگ را می توان با استفاده از همین فرمول گفته شد پی برد.چرا که دراین بازی ها دو تیم به طور نسبی از قوای برابری برخوردارند و این جاست که شیوه درست یک تیم که توسط  سرمربی تعیین می شود خودش را  بیشتر از هر زمانی نشان می دهد .


در این فصل استقلال هردفعه که بتواند شوتزنی کند اینکار را انجام می دهد به همین ترتیب هروقت بتواند ارسال کند این کار را هم انجام می دهد و تقریبا هر شرایطی که پیش بیاید بازیکنان به سمت آن متمایل می شوند و مقصر این موضوع هیچ کس جز شخص سرمربی نمی تواند باشد حالا این مربی می تواند هر کسی باشد و واقعا برای ما  فرقی نمی کند .


شفر باید  بتواند برای تمام بازیکنانی که در اختیار دارد، برنامه و شرح وظیفه تعیید کند علاوه بر این  او به عنوان سر مربی تیم    مسئولیت دارد که بهترین شیوه و شکل تیم را پیش از شروع فصل که در عین حال ،هم در حمله و هم در دفاع تعادل مناسبی داشته باشد را انتخاب کند سپس  اگر قرار باشد در این مسیر تغییری هم به وجود بیاید باید تغییرات از لحاظ تاکتیکی باشد نه شیوه بازی . اگر شرح وظایف بازیکنان تیم مشخص بود دیگر با وجود دو بازیکن تخصصی در سمت راست خط دفاعی از پژمان منتظری استفاده نمی شد. چر ا باید  فرشاد محمدی مهر ، میثم تیموری، روح اله باقری  به یک باره با وجود اینکه هم این ها  با نظارت خود سرمربی به تیم اضافه شدند دیگز خبری از آنها نباشد .شما به بازی محمد نادری نگاه کنید ، آیا محمدی مهر نمی توانست در اندازه نادری به تیمش کمک کند .


وی درخصوص تیم برنده این دیدار هم نظراتش را اینگونه مطرح می کند که پرسپولیس در شرایطی توانست این سه امتیاز حیاتی را به حسابش واریز کند که اشکالات فروانی دارد. اما  اگر قرار باشد یک تفاوتی بین این تیم و سایر تیم های لیگ برتری قائل شویم، باید تفاوت را در نحوه دقیق تمریناتش بیابیم  . تمرینات تیم پرسپولیس ازنظر سازماندهی و از نظر اجرا باعث می شود که بازیکنان این تیم همیشه از نظر بدنی در بهترین شرایط خودشان قرار داشته باشند و این برگ برنده پرسپولیس است و من احساس می کنم استقلال در این بخش مشکل دارد و باید بتواند در آینده این اشکال بزرگ را حل کند .


روانخواه با اشاره دوباره به مشکلات استقلال، دیدار مقابل العین را مثال می زند که این تیم به همان دلایل فوق و نبود یک شیوه مناسب به یک امتیاز قانع می شود درحالی که می توانست به راحتی سه امتیاز را از آن خود بکند. اگر استقلال در آن بازی ریتم مناسبی داشت، حتی قادر بود با گل های بیشتری بازی را به نفع خودش به اتمام برساند .


بعد از اینکه درحد بضاعت مشکلات فنی استقلال را اشاره کردیم اکنون در خصوص مشکلاتی که درحین و بعد از بازی به وجود آمد می توان گفت که نگرانی اصلی من حتی ارحج تر از  مسائل فنی همین موارد درون تیمی است که از دیروز تا حالا گریبان تیم را گرفته است و معلوم هم نیست تا چه زمانی می خواهد ادامه پیدا کند .  از نظر من یک باخت در قالب یک تیم متحد و یک دل  را می توان جبران کرد ولی تیمی که از درون مشکل داشته باشد نگرانی بیشتری نسبت به مسائل فنی  می طلبد. وظیفه مدیر عامل باشگاه و هیئت مدیره در  اینگونه اوقات می تواند ایجاب  کند که با ورود به  این اتفاقات اجازه ندهند بازیکنان خارج از چهارچوب و مانیفست باشگاه رفتار کنند . باختن و بردن در ذات یک مسابقه است اما آنچه که از آن مهمتراست واکنش به این برد و باخت ها است .


اصلا کاپیتان یک تیم وظیفه ندارد با آن شکل ملتمسانه به یک تماشاگر توضیح دهد و به هیچ وجه نباید کاریک بازیکن در حد و انداره های رحمتی به  اینجا کشیده شود، اگر اشتباهی هم رخ داده است سلسله مراتب حکم می کند که به  سرمربی و مسئولین باشگاه توضیح دهند نه به تماشاگران .


 این کارشناس جوان شیرازی در ادامه با پرداختن به نشست  خبری بعد از بازی  اشاره می کند  که اگر شفر واقعا قصد این را داشته که  مشکلات و افکار را به سمت دیگری منحرف کند به نظر من کار اشتباهی انجام داده است یک مربی باید اینگونه مسائل را بتواند درون خود تیم حل کند .


نگرانی من بیشتر از همین جهت است که حاشیه ها و مشکلات درون تیمی باعث می شود شما حتی اگر بهترین شیوه و تاکتیک را هم برای تیم خود در نظر بگیرید از انجام و پیاده کردن آن عاجز بمانید. این موارد باید توسط یک شخص قوی تر و مسئولیت پذیرتر حل شود ، اگر از فرهاد مجیدی هم چنین انتظاری داشته باشیم به نظر انتظار نا به جایی است که بخواهیم از او که تازه به تیم وارد شده این حاشیه ها را کنترل کند چرا که در این برهه باشگاه باید بیشتر به کمک فرهاد بیاد تا فرهاد بخواهد به باشگاه کمک کند .


روانخواه با وجود ذکر تمام این معضلات و موانع  باز هم اعتقاد دارد که اگر بتوان در این فاصله  کوتاه تا پایان لیگ اثرات باخت به پرسپولیس را  هر چه زودتر از بین ببریم با توجه به باز های خانگی بشتری که این تیم نسبت به سایر رقبا دارد ،هنوز هم می توان برای این تیم شانس قهرمانی قائل بود .

امید رضا روانخواه

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض استقلال به محرومیت سیدحسین حسینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

به گزارش ایسنا، مسئولان حقوقی استقلال نسبت به این حکم کمیته انضباطی به کمیته استیناف اعتراض و نامه‌نگاری کرده‌اند تا در صورت امکان محرومیت این بازیکن باز هم به جریمه نقدی تبدیل شود.

قرار است کمیته استیناف قبل از دیدار استقلال مقابل تراکتور به اعتراض آبی‌پوشان رسیدگی کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900065

دیگر خبرها

  • اعتراض استقلال به محرومیت سیدحسین حسینی
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • جام ملت های فوتسال آسیا| صعود سخت ایران به فینال با ضربات پنالتی
  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود
  • گزارش تمرین سپاهان؛ محمد دانشگر پا به توپ شد
  • باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید