Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:08:56 GMT

۲۵ هزار واحد مسکونی کشور در سیلاب اخیر تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۱۰۵۵

۲۵ هزار واحد مسکونی کشور در سیلاب اخیر تخریب شد

معاون امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به آغاز کار بازسازی واحدهای مسکونی روستایی متاثر از سیلاب اخیر در استان‌های شمالی کشور، گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی کشور در سیلاب اخیر تخریب شد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیمرغ، عملیات اجرایی بازسازی منازل مسکونی مناطق سیل‌زده کشور بعد از ظهر امروز با حضور معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، مسئولان شهرستانی سیمرغ در روستای تالارپشت این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی درفشی، معاون امور استانها و هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این مراسم با اعلام اینکه بیش از 25 هزار واحد مسکونی در کشور بر اثر سیل اخیر تخریب شد، گفت: 60 هزار واحد نیاز به تعمیرات دارند و ستاد مرکزی برای بازسازی واحدهای مسکونی ایجاد شده است.

وی افزود: بیش از 59 درصد از اعتبارات، قبل از منابع بنیاد در اختیار خسارت دیدگان سیل مازندران قرار گرفت.

تحویل واحدهای جدید مناطق سیل‌زده تا شش ماه آینده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز با اعلام اینکه عملیات ساخت واحد تخریبی ناشی از سیل مازندران از امروز آغاز شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این واحدها تا شش ماه آینده در صورت همکاری و مشارکت مردمی به اتمام می‌رسد.

محمد خانی‌نوروزی با اشاره به وقوع سیل در  مازندران پس از بارندگی شدید 27 اسفندماه 97 افزود:‌ این سیل به شش هزار و 341 واحد مسکونی در 170 روستا و 9 شهر خسارت وارد کرد.

نیروهای امداد و نجات برای مقابله با سیلاب در قم مستقر می‌شوندوضعیت بحرانی در دلفان؛ سیلاب وارد منازل مردم شدوقوع سیلاب محور کوهدشت- خرم‌آباد را مسدود کردسیلاب برخی شهرهای استان ایلام را در برگرفت

وی گفت: پس از اقدامات کارشناسی عملیات پرداخت خسارت به تعدادی از سیل‌زدگان از سه فروردین‌ آغاز شده و تاکنون دو هزار و 877 نفر کمک‌های بلاعوض تعیین‌شده را دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود: تسهیلات بانکی تعمیری از روز چهارشنبه آغاز شده  که بر اساس مصوبه هیئت دولت تا سقف 15 میلیون تعیین شده است که پنج میلیون تومان از این رقم بلاعوض پرداخت می‌شود.

خانی‌نوروزی گفت :‌در بحث ساخت  واحدهای مسکونی عملیات آواربرداری را در شهرستان ساری و سیمرغ آغاز کردیم و شروع عملیات بازسازی هم در دستور کار قرار دارد.

وی تعداد واحدهای  احداثی تخریب‌ شده ناشی از سیل را 600 تا 650 واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: در روستاها برای متراژ 65 متر 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی با 10 میلیون تومان بلاعوض و در شهرها 50 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است