Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@20:47:31 GMT

فزایش دبی کارون به بیش از ٣۰۰۰ متر مکعب

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۱۷۵۲

فزایش دبی کارون به بیش از ٣۰۰۰ متر مکعب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال عالمی نیسی، سرپرست فرمانداری اهواز با اظهار اینکه از وقوع سیل در شهر اهواز نگران نیستیم گفت: تنها در محلات حاشیه‌ای مانند چنیبه و زرگان که سیل‌بند خاکی دارند، نگرانی بیشتری وجود دارد که باید مراقبت شود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، دبی کارون به بیش از ۳۰۰۰ مترمکعب می‌رسد و احتمال خطر در هرلحظه برای مناطق روستایی اطراف رودخانه که در سال‌های گذشته پایش و نوسازی سیل‌بند‌ها در آن‌ها صورت نگرفته وجود دارد و آن‌ها تاب این دبی را ندارند و برای روستا‌های ما خطر ساز و تهدید آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیسی با بیا اینکه دستگاه‌های امدادی و اجرایی با سیلاب در چند جبهه اهواز و در اطراف ۳ رودخانه کرخه، دز و کارون مقابله می‌کنند، اظهار کرد: در منطقه ال‌هایی نیز با سرکشی رودخانه کرخه درگیر هستیم که ستاد بحران مسئولیت پاسداری از این منطقه و روستا‌های همجوار را به شهرداری ال‌هایی صادر کرده است؛ در روستا‌های مسیر تصفیه نیز با طغیان کارون روبرو هستیم.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان داشت: در ۷ شبانه روز گذشته برای تقویت سیل‌بند‌های روستا‌های بخش اسماعیلیه اقدام شده که بیش از ۶۰ دستگاه سنگین در آن منطقه برای ایجاد استحکامات در حال کار است تا آسیبی به منازل مردم وارد نشود.

 این مقام مسئول با اشاره به ورود سیلاب به ۸ روستای منطقه بامدژ، تصریح کرد: دبی رودخانه دز افزایش شدیدی یافته و در روز‌های آینده رو به افزایش است؛ در تلاش برای حفاظت از ۵ روستای دیگر این منطقه هستیم.

انتهای پیام/ ن

افزایش دبی کارون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو روی سکه باران در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از اجرای ۱۶ عملیات امدادرسانی به روستا‌ها و مناطق عشایری استان در پی بارش باران خبر داد.
بارش شدید باران باعث آب گرفتگی معابر و ورود آب به داخل بیش از ۱۰ واحد مسکونی در شهرک شهید کشوری ایلام شد.
با ورود سیلاب به منازل مسکونی شهرک شهید کشوری، نیرو‌های امدادی، ساکنان منازل خسارت دیده را در مسجد محل اسکان دادند. 
بارش شدید باران قطعی برق و تلفن روستای خربزان از توابع بخش سراب میمه دهلران را هم در پی داشت.
بارش باران همچنین باعث تخریب راه عشایری و طغیان رودخانه ماهوته آبدانان شد. به علت تخریب پل ارتباطی این روستا آذوقه از طریق طناب به این روستا منتقل می‌شود.
بارندگی‌های امروز موجب طغیان رودخانه‌های فصلی استان از جمله: رودخانه روستای بانهلان بدره، روستای تختان دهلران و رودخانه‌های شهرستان ملکشاهی و دره شهر شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: بارندگی‌ها تاکنون خسارت جانی در پی نداشته است.

دیگر خبرها

  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • عبور از رودخانه با طناب
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • دو روی سکه باران در ایلام