Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «برت استفانز»، که از سال 2017 نوشته‌هایش در روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز منتشر می‌شوند در یادداشتی در این نشریه مدعی شد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای 1+5 با ایران، برای ایالات متحده یک دستاورد بوده است.

نیویورک‌تایمز البته مدعی شده که این یادداشت را از روی تعهد خود به انتشار نظرات مختلف منتشر کرده و به این وسیله، مسئولیت دیدگاه‌های نویسنده را نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفانز در فراز پایانی یادداشت خود می‌نویسد: «دولت ترامپ در افزایش شدید هزینه‌های رفتارهای بد ایران موفق بوده است، در حالی که هیچ هزینه‌ای متوجه ایالات متحده یا متحدینش نشده است. این "تعریف" یک دستاورد سیاست خارجی است. وقت آن است که فشارها [بر ایران] بار دیگر افزایش یابند. هرچه برای زمان بیشتری پولی به رزمنده حزب‌الله پرداخت نشود یا رژیم اسد بدون کمک باقی بماند، برای مردم خاورمیانه بهتر است.»

نویسنده این یادداشت در جای‌جای نوشتار خود تلاش کرده این ادعا را تبیین کند که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای با ایران در افزایش فشار اقتصادی بر این کشور موفق بوده و تصریح کرده که «هدف از تنبیه ایران خود تنبیه نیست [بلکه] ایجاد اهرمی برای دست‌یابی به یک توافق هسته‌ای بهتر است.»

وی به 12 خواسته «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا از ایران نیز اشاره و اذعان کرده که این خواسته‌ها نهاد سیاست خارجی آمریکا بی‌ملاحظه یا احمقانه ارزیابی شده است.

نویسنده در بخش‌هایی از نوشتار خود همچنین به نظرات «مارک دوبویتز»، مدیر اندیشکده تندرو و    ضدایرانی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نیز اشاره کرده که در آن دوبویتز از افزایش فشار بر ایران از جمله به صفر رساندن صادرات نفت این کشور از طریق عدم اعطای معافیت تحریمی به واردکنندگان نفت ایران و اعلام بخشی از نیروهای مسلح ایران به‌عنوان سازمان تروریستی یاد می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته شمسی، خروج کشورش از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را اعلام کرد. از آبان ماه سال گذشته نیز تحریم‌ها علیه ایران بازاعمال شدند اما برخی کشورها برای خرید نفت از ایران معافیت کسب کردند.

اردیبهشت‌ماه آینده، زمانی است که دولت ترامپ باید تصمیم بگیرد که آیا معافیت‌های تحریمی را تمدید می‌کند یا نه؟ هرچند «برایان هوک»، مسئول کارگروه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی‌ست که واشنگتن قصد تمدید معافیت‌ها را ندارد، برخی خبرهای غیررسمی نشان از آن دارند که بعضی کشورها موفق شده‌اند بار دیگر برای خرید نفت از ایران از وزارت خزانه‌داری آمریکا معافیت کسب کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا

به گزارشقدس آنلاین، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟