Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در پنجمین جلسه شورای مدیریت بحران استان گفت: طبق اعلام هواشناسی و با آماده باشی که به فرمانداران ابلاغ شد، آمادگی کامل برای مدیریت بحران وجود دارد.

وی افزود: تا پایان خروج موج‌های بارشی در استان سمنان جلسات شورای مدیریت بحران به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان گفت: بارش‌های اخیر در شرق استان، خساراتی را به بخش‌های مختلف وارد کرد که با حضور معاونان استاندار، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی، مدیریت بحران به صورت مطلوب صورت گرفت.

آشناگر بیان کرد: در موج قبلی بارش‌ها، یک هزار نفر در راه مانده امداد رسانی شدند.

وی افزود: در پی بارش‌های اخیر در منطقه کالپوش میامی در حدود ۲۰۰ تیر برق بتنی شکسته و تأسیسات آب در ۱۲ روستا قطع شده بود که با اعزام ۵۰ اکیپ از اداره برق و تیم‌های عملیاتی از سوی آب روستایی و شرکت برق و ارتباطات در مدت معقولی خسارات برطرف شد.

استاندار سمنان درباره روند امداد رسانی‌های اخیر نیز بیان کرد: در حال حاضر، برق، آب و گاز منطقه کالپوش برقرار شده و مشکل جدی وجود ندارد مگر رانش زمین که تیم‌های برآورد خسارت به همراه فرماندار میامی برای مدیریت و اقدامات لازم هم اکنون در منطقه حضور دارند.

آشناگر تاکید کرد: جاده ارتباطی به دلیل رانش مسدود شده بود که با حضور به موقع نیروهای عملیاتی، محور دوباره بازگشایی شده است.

وی در ادامه گفت؛ ۱۸۸ خانه تخریبی در منطقه کالپوش باید تخلیه شوند که تاکنون ۷۹ خانه تخلیه شده و در اسرع وقت مابقی خانه‌ها تخلیه می‌شوند و اقدامات دولت برای اسکان موقت و خدمات رسانی و تأسیسات لازم انجام خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه برآورد خسارت در استان و منطقه کالپوش انجام شده و به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد، بیان کرد: کمک می‌کنیم تا خسارات جدی در منطقه کالپوش نداشته باشیم.

آشناگر افزود: در موج دوم نیز بارندگی‌های خوبی داشتیم و در استان تاکنون ۱۲۴ میلیمتر بارش باران صورت‌پذیرفته است که نسبت به سال گذشته رشد خیره کننده‌ای داشتیم.

وی ابراز داشت: در منطقه کالپوش نیز رشد چشمگیر سه برابری بارندگی را داشتیم که به همین دلیل رانش زمین را در پی داشته است.

استاندار سمنان ضمن تشکر از مردم سخاوتمند استان که در مسیر تردد مردم بودند و به دلیل انسداد جاده امکانات لازم را در خدمت مسافران قرار دادند، گفت: چیزی در حدود ۲۰ هزار نفر در استان، امداد رسانی شدند.

انتهای پیام / گ

پنجمین جلسه شورای مدیریت بحران استان سمنان برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ در شبانه روز گذشته شدت بارندگی ها در بخش هایی از شهرستان منجر به وقوع سیل و خسارت به زیرساخت های شهری و روستایی شد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد