Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان کاشمر، در شرق ایران و جنوب غربی خراسان رضوی و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد.

کاشمر چهارمین شهر زیارتی کشور و دومین شهر زیارتی استان است‌ که در طول سال به‌ویژه ایام نوروز پذیرای زائران بسیار است.

یکی از مجریان طرح خدمات سفر نوروزی ۹۸ این شهرستان نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر شهر کاشمر هستند که  در ادامه به سراغ جمعیت هلال احمر آن‌ها رفتیم و با مسئولان جمعیت هلال احمر کاشمر به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

احمد رضاپور افزود: شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ جزو حوزه استحفاظی جمعیت هلال احمر کاشمر بوده و در ایام نوروز ۹۸، ۵ ایستگاه جوانان شامل ۳ ایستگاه کاشمر، یک ایستگاه خلیل‌آباد و یک ایستگاه کوه‌سرخ فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حوزه امداد و نجات هم ۲ ایستگاه ثابت و سیار شامل یک ایستگاه ثابت در جاده کاشمر به خلیل‌آباد و بردسکن و یک ایستگاه سیار در بخش کوه‌سرخ فعال است.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر ادامه داد: در ایام نوروز ۹۸ روزانه در حوزه امداد و نجات ۷ نفر و در حوزه جوانان ۱۸ نفر و در مجموع ۲۵ نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر کاشمر فعال هستند.

رضاپور گفت: در مجموع ۹۵ نفر شامل ۷۰ نیروی جوانان و ۲۵ نیروی امداد و نجات در این ایام همکاری دارند و از مجموع ۹۵ نیروی فعال این شهرستان ۱۵ نفر از آن‌ها جزو نیروهای داوطلب هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر افزود: کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور پذیرای زائران و مسافران زیادی در این ایام است و خوشبختانه با وجود ترددهای بالا، پایین‌ترین حوادث کشور و استان را داشتیم.

رضاپور گفت: نام این شهر جزو شهرهای کم‌حادثه استان و کشور به ثبت رسیده است و علت آن نقش موثر مجموعه‌های مختلف به‌ویژه جمعیت هلال احمر در فرهنگ‌سازی‌های ایجاد شده در حوزه‌های مختلف به‌ویژه رانندگی مطمئن و عدم رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی اضافه کرد: طرح مروجان سلامت و فرشتگان رحمت یکی از طرح‌های موفق جمعیت هلال احمر کاشمر در حوزه داوطلبان بوده و در آستانه سال نو هدایای مردمی به ارزش ریالی ۸۰ میلیون تومان به محرومان و نیازمندان این شهرستان اهدا شد.

*فعالیت ۲۵ نیروی هلال احمر  کاشمر در طرح امداد و نجات نوروزی

مسول امداد و نجات کاشمر گفت: ۴ پایگاه امداد و نجات در شهرستان داریم که یکی از پایگاه امداد و نجات در منطقه کوهستانی کوهسرخ قرار دارد و یک پایگاه امداد و نجات نیز در شهرستان خلیل‌آباد (یادمان شهدای کندو) که در مسیر جاده‌ای کاشمر به سمت بردسکن واقع شده است.

امید جندقی با بیان اینکه ۲۵ نیروی هلال احمر کاشمر به‌صورت ۲۴ ساعته در این پایگاه‌ها حضور دارند، افزود: برای مدیریت در سیلاب های اخیر در ۷ فروردین ماه امسال براثر سیلاب خانه‌های روستای ایور در شهر کاشمر برای حفظ سلامت جان مردم این روستا تخلیه شد.

*توزیع یکصد بسته حمایتی در بین نیازمندان کاشمر

مسول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کاشمر گفت: در طرح فرشته رحمت در شهرستان کاشمر ۱۰۰ بسته حمایتی تهیه شده است که بین افراد محروم این شهرستان توزیع کردیم.

واعظی بیان کرد: همچنین کمک‌های نقدی مردم به مبلغ  ۷۰ میلیون ریال جمع آوری شده است که در قالب ۱۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۷۰۰ هزار ریال بین نیازمندان، زنان سرپرست خانوار شامل ۷ قلم برنج، ماکارانی، روغن، قند، رب، سویا، عدس بوده است.

 واعظی گفت: همه‌ساله یک غرفه ایستگاه سلامت در جوار آستان امامزاده سیدمحمد ایجاد می‌شود و تندیس سلامت مسافران نوروزی را داریم که کنترل فشارخون و تست قندخون برای مسافران نوروزی را داریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده جمعیت هلال احمر سلامت طرح نوروزی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد