Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال گذشته ،هالیوود شاهد فیلم های بزرگی بود که چندین رکورد شگفت انگیز را در فروش جهانی به ثبت رساندند. سال 2018 کارش را با موفقیت فوق العاده فیلم شروع کرد که در گیشه جهانی 1.3 میلیارد فروش داشت و  بیشترین فروش داخلی دنیای سینمای مارول لقب گرفت و در فروش جهانی پشت سر فیلم انتقام جویان رتبه خود را تثبیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیر 5 فیلم برتری که در سال 2018 بیشرترین فروش جهانی را کسب کرده اند بیشتر بشناسید.

5)آکوامن
یکی از بزرگترین سوپرایز هاییکه در نیمه دوم سال 2018 اکران شد محصول شرکت برادران وارنر و دی سی است که بعد از عدم موفقیت فیلم«لیگ عدالت» که شخصیت آکوامن نیز در آن حضور داشت این بار به صورت مستقل برای جذب نظر منقدین به سینماها امد. آکوامن با واکنش‌های متوسطی از سوی منتقدان همراه بود اما کارگردانی جیمز وان، جلوه‌های ویژه و تیم بازیگری فیلم توسط منتقدان مورد ستایش قرار گرفت؛ منتقدان همچنین مدت طولانی فیلم و خط داستانی آن را از جمله نقاط ضعف فیلم دانستند.
این فیلم با بودجه 200 میلیون دلاری توانسته بیش از 1.1 میلیارد دلار فروش داشته باشد، تا کمپانی برادران وارنر هر چه سریع تر به فکر ساخت نسخه فرعی این فیلم و حتی ساخت ادامه آن بیفتند که به زودی فیلمبرداری آن کلید خواهد خورد.

4)شگفت انگیران 2
بعد از حدود 15 سال صبر،کمپانی پیکسار تصمیم به ساخت ادامه این انیمیشن ابر قهرمانی کرد که بسیار هم مورد توجه منتقدین قرار گرفت و در سایت«روتن تومیتو» امتیاز 94 از صد را به خود اختصاص داده است. این انیمیشن جهشی بلند در  لیست پر فروش ها برداشت و تنها انمیشنی است که در بین پنج پر فروش 2018 قرار دارند.

این انیشمین با کارگردانی «بِرَد بِرد» شش برابر بودجه ساخت آن یعنی بیش از 1.2 میلیارد فروش داشته است و کمتر کسی این مقدار از فروش را برای این انمیشن پیش بینی می‌کرد.


3)دنیای ژوراسیک؛سقوط پادشاهی

فیلمی سینمایی در ژانر علمی تخیلی که دنیاله ای از فیلم دنیای ژوراسیک در سال 2015 میباشد و در مجموعه پنجمین  قسمت از مجموعه فیلمهای پارک ژوراسیک محسوب می‌شود.

این فیلم  توسط خوان انتونیو بایونا کارگردانی شده و کالین ترورو نویسندگی این فیلم را انجام داده است. همچنین بازیگرانی مثل کریس پرت،برایس دالاس هاوارد،جف گلدبلوم،بی‌دی ونگ ، توبی جونز ،ریف اسپال در آن ایفای نقش میکنند. دو قسمت گذشته این فیلم نتوانسته اند توجه منتقدین را به خود جلب کنند و به ترتیب 41 و 72 امتیاز را کسب کرده اند. اما در گیشه ها فروش خوبی داشته و توسط مخاطبین مورد استقبال قرار گرفته اند. دنیای ژوراسیک در مجموعه داخلی و جهانی 1.3 میلیارد دلار فروش داشته است.

2)پلنگ سیاه

فیلم ابر قهرمانی کمپانی مارول به کارگردانی رایان کوگلر که با وجود دریافت امتیاز 97 از سوی منتقدان و دریافت جوایز متعدد و نامزدی اسکار در چندین بخش از جمله نامزدی بهترین فیلم هنوز هم با فروش فوق العاده 1.35 میلیارد دلاری نتوانست پرفروش ترین فیلم 2018 را از آن خود کند و در رتبه دوم ایستاد. موفقیت های گوناگون و ارزشمند این فیلم باعث شد که کمپانی مارول به دنیال ساخت ادامه ای برای این فیلم سینمایی باشد.

 


1)انتقام جویان؛جنگ بی نهایت

فیلمی به کارگردانی برادران روسو و باز هم محصولی از کمپانی مارول که شرکت والت دیزنی توزیع کننده این محصول شناخته می‌شود. بدون شک قبل از اکران این فیلم انتظار میرفت که فروشی بالایی را تجربه کند و این موضوع به واقعیت پیوست و انتقام جویان با بیش از 2 میلیارد فروش در صدر پر فروش ترین فیلم سال گذشته قرار گرفت. انتقام جویان  در فروش داخلی نیز فیلم پر طرفدار جنگ ستارگان نیرو بر میخیزد را پشت سر گذاشت. این فیلم همچنین از سایت «روتن تومیتو» امتیاز 84 را کسب کرده است که امتیاز مناسبی و قابل توجهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران آمار فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم‌های تولیدی توسط فیلم‌سازان جوان مهابادی و از فارغ التحصیلان این دفتر تولید شده و آماده‌ نمایش شده‌اند.

وی افزود: فیلم‌کوتاه داستانی دوراهی، به نویسندگی و کارگردانی شیدا فرجاد و فیلم‌کوتاه داستانی ژیان به نویسندگی و کارگردانی محمد ادیب خضر زاده تولید شد.

بایزیدی اضافه کرد: فیلم دوراهی داستان پسر بچه‌ای است که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می‌دهد.

رئیس انجمن سینمای‌جوان مهاباد ادامه داد: فیلم‌کوتاه ژیان هم با موضوع مردی که پاکبان است و برای تسکین رنج‌ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد.

وی همچنین بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی سکالا به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی کامیار قادری و فیلم کوتاه پاک کن به نویسندگی و کارگردانی علی امینی‌نیا آماده‌ نمایش شد.

بایزیدی ادامه‌ داد: فیلم‌کوتاه داستانی پاک‌کن، داستان‌مردی را روایت می‌کند که وی در حال تکمیل‌کردن و نوشتن‌رمان است که طی‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد تصریح کرد: فیلم‌کوتاه سکالا با موضوع ازدواج و روایت جوانی است که برای خواسته‌های همسر آینده اش تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: پارسال هم ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعات مختلف در این دفتر تولید شده‌ است.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های شصت گانه ایران است که در جنوب استان آذربایجان‌غربی با بیش از سه دهه فعالیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد