Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۹۷ برای لژیونر‌های فوتبال ایران سال نسبتا موفقی بود و برخی از آن‌ها توانستند در رقابت‌های باشگاهی فوتبال اروپا و لیگ اروپا عملکرد خوبی داشته باشند.

دانیال داوری

دروازه‌بان ۳۱ ساله‌ای که سابقه ۴ بازی برای کشورمان را دارد و در فهرست نهایی این تیم هم برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشت این روز‌ها کاملا از سطح اول فوتبال جهان فاصله گرفته است و در تیم روت وایس اوبرهاوزن در لیگ منطقه‌ای آلمان عضویت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری سال ۲۰۱۹ به این تیم ملحق شده، اما پیش از حضور در اوبرهاوزن در تیم دویسبورگ‌ بازی می‌کرد. او در هفت بازی‌ای که سال ۹۷ در ترکیب دویسبورگ بازی کرد ۲ پیروزی، یک تساوی و چهار شکست را تجربه کرد و با توجه به باخت‌های متوالی در چهار بازی از اول سپتامبر ۲۰۱۸ به دروازه‌بان ذخیره دویسبورگ تبدیل شد. داوری در این هفت بازی ۱۱ گل دریافت کرد و سرانجام در پنجره نقل و انتقالات زمستان ۲۰۱۹ به روت وایس اوبرهاوزن پیوست. او تاکنون برای تیم دوم لیگ منطقه‌ای غرب آلمان ۳ بازی انجام داده و یک گل دریافت کرده است.

علی قربانی

قربانی پس جدایی از استقلال تهران نیم فصل اول لیگ ایران را در اروپا و کشور اسلواکی بازی کرد. او در تیم اسپارتاک ترناوا آمار ۹ بازی، ۲ گل، ۲ پاس گل در فورتونا لیگ (لیگ اسلواکی) ۵ بازی، یک گل در لیگ اروپا و ۳ بازی، یک گل و ۳ پاس گل در جام حذفی اسلواکی را ثبت کرد تا با آمار ۱۷ بازی، ۴ گل، ۵ پاس گل و ۱۰۰۴ دقیقه بازی در ترکیب تیم میشل ژاسنی از این تیم جدا شود.

او در نقل و انتقالات ژانویه از اسپارتاک ترناوا به سپاهان اصفهان پیوست.

علیرضا جهانبخش

موفق‌ترین لژیونر فوتبال ایران در سال ۹۷ بی تردید علیرضا جهانبخش بود. بازیکنی که پس از کسب عنوان آقای گلی لیگ اردیویزه هلند با قراردادی به ارزش ۲۵ میلیون یورو به برایتون انگلیس ملحق شد تا گران‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه و همچنین فوتبال ایران لقب بگیرد.

جهانبخش بهار ۹۷ را با آمار ۹ بازی، ۱۰ گل، ۴ پاس گل در لیگ هلند و حضور در فینال جام حذفی این کشور در ترکیب تیم آلکمار به پایان رساند تا ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی جام حذفی جایزه برترین گلزن لیگ سرزمین نارنجی‌ها را با ۲۱ گل به دست آورد.

پسر رودباری فوتبال ایران در نقل و انتقالات تابستانی لیگ جزیره هم با نظر کریس هیوتون به تیم برایتون ملحق شد، اما تاکنون نتوانسته درخشش خود در آلکمار را برای برایتون تکرار کند که اصلی‌ترین دلیل این موضوع آسیب دیدگی همسترینگش بوده که سبب شد جهانبخش تا پیش از جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات ۱۰ بازی برایتون را از دست بدهد و با توجه به همراهی تیم ملی ایران در جام ملت‌ها هم دوری اش از فهرست بازی‌های تیم برایتون به ۱۳ بازی رسید.

کریم انصاری فرد

بهار ۹۷ با آمار ۷ بازی، ۴ گل، ۳ پاس گل و کسب رتبه نایب قهرمانی سوپرلیگ یونان همراه با تیم المپیاکوس برای کریم انصاری فرد تمام شد تا این مهاجم ۲۸ ساله فصل پیش را با حضور در جایگاه دوم برترین گلزنان لیگ هلند به اتمام برساند. با این وجود مشکلاتی که در ابتدای فصل جاری بین انصاری فرد و باشگاه یونانی به وجود آمد در نهایت سبب شد کریم پس از حضور در ۲ بازی المپیاکوس در مقدماتی لیگ اروپا به عنوان بازیکن ذخیره در نهایت راهی تیم ناتینگهام فارست در چمپیون شیپ انگلیس شود.

با این وجود آمار کریم در تیم رتبه نهم این رقابت‌ها مایوس کننده بوده است. او در ۷ بازی به عنوان بازیکن ذخیره و یک دیدار هم از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفته و ۱۳۷ دقیقه در زمین حضور داشته است. اگر هفت بازی ناتینگهام فارست در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا را در نظر نگیریم انصاری فرد در ۵ بازی بعدی این تیم تنها ۳ دقیقه بازی کرده و سه بازی هم در فهرست ۱۸ نفره مارتین اونیل (سرمربی ناتینگهام فارست) نبود، اما از بازی با هال سیتی وضعیت برای آقای گل ۲ دوره لیگ برتر ایران بهتر شد و او در این بازی و همچنین دیدار با آستون ویلا بار دیگر مورد استفاده قرار گرفت. انصاری فرد تاکنون آمار یک گل، یک پاس گل و سه کارت زرد را در لیگ دسته اول انگلیس ثبت کرده است.

سعید عزت اللهی

عزت اللهی هم در سال ۹۷ روز‌های خوبی را در عرصه فوتبال باشگاهی پشت سر نگذاشت. او در پنج بازی تیم آمکار پرم روسیه که بهار سال گذشته برگزار شد تنها ۱۸۰ دقیقه بازی کرد و با این تیم در رده سیزدهم جدول لیگ روسیه قرار گرفت.

سعید در آخرین روز‌های نقل و انتقالات فوتبال اروپا با قراردادی قرضی از روستوف (تیم اصلی اش) به ردینگ انگلیس در چمپیون شیپ پیوست، اما با توجه به آسیب دیدگی طولانی مدت که حتی فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را هم از او گرفت تاکنون تنها ۴ بازی برای ردینگ انجام داده است.

عزت اللهی از ۲۸ مهر ۹۷ تاکنون یک دقیقه هم برای تیم رده بیست و یکمی لیگ‌ دسته اول انگلیس بازی نکرده است.

استیون بیت آشور

استیون بیت آشور دفاع راست ایرانی- آمریکایی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که حتی در فهرست ۳۵ نفره کارلوس کی روش برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم حضور داشت. استیون در ۲۸ بازی فصل ۲۰۱۸ لیگ MLS و ۳ بازی جام اوپن آمریکا برای تیم اف سی لس آنجلس که سال ۹۷ برگزار شد ۲ گل به ثمر رساند.

او از ابتدای فصل ۲۰۱۹ این رقابت‌ها هم ۲ بار برای تیم باب برادلی بازی کرده و ۱۲۲ دقیقه در زمین حضور داشته است.

کاوه رضایی

مهاجم سابق استقلال تهران بهار ۹۷ را با انجام ۱۰ بازی، به ثمر رساندن ۴ گل و ۷۴۴ دقیقه حضور در ترکیب شارلروا در پلی آف ژوپیلر لیگ بلژیک که در نهایت با قرار گرفتن این تیم در رده ششم فصل به اتمام رسید پشت سر گذاشت. قرار گرفتن رضایی در رده چهارم برترین گلزنان فصل پیش لیگ بلژیک سبب شد او در نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا به تیم کلوب بروژ، مدافع عنوان قهرمانی لیگ بلژیک برود، اما مصدومیت‌های متوالی فرصت درخشش در این تیم را از کاوه گرفت.

با این وجود رضایی تاکنون در رقابت‌های ژوپیلرلیگ و لیگ قهرمانان اروپا ۱۷ بازی برای کلوب بروژ به میدان رفته و آمار ۴ گل و ۲ پاس گل را ثبت کرده است. رضایی در مجموع ۷۹۳ دقیقه در ترکیب تیم ایوان لکو بازی کرده است.

علی قلی زاده

قلی زاده به دنبال درخشش در فصل گذشته لیگ برتر همراه با سایپا و مطرح شدن به عنوان یک بازیکن ملی پوش راهی فوتبال اروپا شد و سر از تیم شارلروا درآورد. او از ابتدای فصل تاکنون در ۲۳ بازی برای گورخر‌ها (لقب تیم شارلروا) آمار یک گل، پنج پاس گل و ۱۳۵۹ دقیقه حضور در ترکیب شارلروا را ثبت کرده است.

امید نورافکن

نورافکن پس از اتمام لیگ هفدهم مانند علی قلی زاده به تیم شارلروا بلژیک پیوست، اما مانند او در این تیم موفق نبود و پس از آنکه تنها ۲ بازی به عنوان بازیکن ذخیره و در مجموع ۳۷ دقیقه برای شارلوا بازی کرد، با قراردادی قرضی در ژانویه ۲۰۱۹ به استقلال بازگشت.

مرتضی پورعلی گنجی

پورعلی گنجی بهار سال ۹۷ را با انجام ۵ بازی در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا در تیم السد پشت سر گذاشت و ضمن صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رتبه دوم لیگ قطر را هم همراه با ژاوی هرناندز به دست آورد، اما پس از جام جهانی ۲۰۱۸ مرتضی تصمیم گرفت برای نخستین بار فوتبالش را در اروپا دنبال کند. به همین دلیل او هم به لیگ بلژیک رفت و با اوپن قرارداد بست.

پورعلی گنجی تا پیش از آسیب دیدگی اش که حدود ۳ ماه او را از بازی‌ها دور کرد، هفت بار در ترکیب اوپن به میدان رفت و با آمار ۶۱۸ دقیقه بازی در ژوپیلر لیگ و جام حذفی بلژیک ۲ بار هم موفق به گلزنی شد. با این وجود پورعلی گنجی پس از جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات بار دیگر به لیگ ستارگان قطر بازگشت و تاکنون در تیم العربی سه بازی انجام داده که یک گل هم به ثمر رسانده است.

رامین رضائیان

رضائیان نخستین فصل سال ۹۷ را با انجام ۵ بازی، ۳۸۱دقیقه حضور در ترکیب اوستنده در مرحله پلی آف لیگ بلژیک و به ثمر رساندن یک گل به پایان رساند. او امیدوار بود با درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تیم بزرگ‌تری در فوتبال اروپا بپیوندد، اما چنین توفیقی به دست نیاورد و پس از مدت‌ها بدون تیم ماندن در حالی که شائبه‌های زیادی درباره احتمال بازگشتش به لیگ ایران مطرح شده بود به الشحانیه قطر ملحق شد و تاکنون در ۸ بازی یک گل برای تیم رده هشتم لیگ ستارگان به ثمر رسانده است.

امیر عابدزاده

پسر عقاب فوتبال ایران بهار ۹۷ شش بار وظیفه حراست از دروازه ماریتیمو پرتغال را برعهده داشت و با وجود اینکه ۱۱ بار دروازه اش باز شد، اما در نهایت با این تیم در رتبه به نسبت خوب هفتم لیگ پرتغال قرار گرفت.

عابدزاده پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم به روند رو به رشد خود در ترکیب ماریتیمو ادامه داد و با حضور در ۱۴ بازی فصل جاری این تیم و ۱۲۶۰ دقیقه بازی آمار ۴ کلین شیت، ۱۶ گل خورده، ۳ مهار پنالتی را ثبت کرده است. البته عابدزاده در ۱۰ بازی اخیر شاگردان آرماندو پتیت نیمکت نشین شده است.

بیشتر بخوانید:

رنار سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌شود؟

سرمربی تیم ملی فوتبال از ایتالیا می‌آید

رد پای ۲ فرد غیر مسئول در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی ایتالیایی پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران را رد کرد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون دوومیدانی، سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز(دوشنبه) باحضور در فدراسیون دوومیدانی با قهرمانان و ملی پوشان این رشته ورزشی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر همین اساس در این دیدار که حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دو و میدانی نیز حضور داشت، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ضمن آشنایی با ملی پوشان دو و میدانی از نزدیک در جریان میزان آمادگی و آخرین اقدامات آنها در راستای رسیدن به سهمیه المپیک پاریس قرار گرفت.

وی همچنین، خطاب به ورزشکاران اظهار داشت: عملکرد شمارا قطعا تحت نظر داریم و در مسابقات قهرمانی کشور که طی ماه آینده برگزار خواهد شد حضور خواهم یافت تا کاملا در جریان میزان آمادگی و امورات فنی شما عزیزان قرار بگیرم.

در ابتدای این نشست نیز حسین مطیعی در سخنانی به اقدامات صورت پذیرفته در فدراسیون دوومیدانی به منظور ایجاد بهترین شرایط و امکانات در راستای کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران ورزش پایه و مادر پرداخت.

گفتنی است در این دیدار، حسن تفتیان،مهدی صابری،مهدی پیرجهان، حمیده اسماعیل نژاد و همچنین نازنین فاطمه عیدیان و مهدی هفت چشمه که به تازگی موفق به کسب مدال در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا شده اند حضور داشتند.

کد خبر 6092213

دیگر خبرها

  • استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان
  • شگفتی در فوتبال عربستان با عبور الهلال از میتروویچ
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • منتظر محمد مصدوم شد
  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)