Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@17:37:27 GMT

خواص فوق العاده لیموترش و زنجبیل

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۳۷۰۰

برای اینکه بتوانید از لیمو و زنجبیل یک ماده ضد سرماخوردگی ایجاد کنید بهتر است دستورات زیر را دنبال نمایید. ناطقان: لیمو و زنجبیل درمان های خانگی قدرتمندی برای سرماخوردگی هستند و به همراه هم می توانند قدرتمندتر و مفیدتر نیز باشند. همانطور که می دانید لیمو سرشار از ویتامین C است و می تواند به محافظت از سیستم ایمنی بدن کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب لیمو، خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند گلو درد و غشای تحریک شده را تسکین ببخشد.


همچنین این ماده فعالیت ضد عفونی کننده دارد و با ویروس سرماخوردگی مبارزه می کند. زنجبیل نیز به تحریک عرق بدن کمک می کند و همین امر باعث می شود سیستم بدن پاکسازی شود و دمای آن کاهش یابد. همانند لیمو، زنجبیل نیز خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد. زنجبیل به عنوان سرکوب کننده سرفه نیز عمل می کند.

دستور تهیه معجون خانگی زنجبیل و لیمو:

برای اینکه بتوانید از لیمو و زنجبیل یک ماده ضد سرماخوردگی ایجاد کنید بهتر است دستورات زیر را دنبال نمایید.

کمی زنجبیل تازه بردارید. حالا آن را در یک کاسه یا پیمانه با یک دوم پیمانه آب لیموی تازه، دو قاشق غذاخوری عسل و دو پیمانه آب جوش ترکیب کنید. این مواد را کاملاً با هم ترکیب کنید. روی آن را با یک پلاستیک برای ۱۰ دقیقه بپوشانید. سپس آن را صاف نمایید. می توانید این ترکیب را سرد یا داغ بنوشید.

تهیه ترکیب ضد سرماخوردگی با دارچین:

همانطور که می دانید دارچین خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می تواند ویروس های سرماخوردگی را در بدن از بین ببرد. این ماده به بهبود گلود درد کمک می کند. یک دوم قاشق چایخوری دارچین را به دستور بالا اضافه کنید.

ترکیب با سیر:

این ترکیب زیاد خوشمزه نیست اما می تواند بسیار موثر باشد. حبه سیر له شده را به ترکیب اول اضافه کنید. اینکار را قبل از اضافه کردن آب انجام دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صاف نمایید. سیر می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و فعالیت ضد ویروسی دارد.

فلفل کاین:

کمی فلفل کاین را به ترکیب اول قبل از صاف کردن اضافه کنید. فلفل کاین گلودرد را تسکین می بخشد و می تواند مخاط را نازک تر کند. اینکار به کاهش احتقان کمک می کند. همچنین این ماده قادر است سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید.

اگر به مواد گفته شده حساسیت دارید از مصرف این درمان های خانگی پرهیز کنید. منبع: مشرق برچسب ها: خواص ، لیمو ترش ، زنجبیل ، سرماخوردگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص لیمو ترش زنجبیل سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی

به گزارش خبرآنلاین، سیده سمیه اصغری بیان کرد: آلرژی فصلی که در فصل بهار و تابستان بیشتر شایع است، زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان داده و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد می‌شود.

وی بیان کرد: تغییرات سبک غذایی نیز ممکن است به کاهش مشکلات تنفسی کمک کند لذا افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی شما سبب کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می‌شود.

اصغری گفت: زنجبیل ماده غذایی است که به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مثل تورم و تحریک در مجرای بینی و چشم و گلو کمک کرده و لذا چای زنجبیلی گزینه خوبی برای این فصل است.

به گزارش ایسنا، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بهتر است در طول فصل آلرژی از مرکباتی مثل پرتقال،گریپ فروت و لیمو ترش استفاده کنید، افزود: استفاده از شربت لیمو یا افزودن آب لیمو ترش تازه به غذا و سالاد می‌تواند گزینه خوبی باشد.

وی بیان کرد: ماده فعال زردچوبه کورکومین که ضد التهاب شناخته شده است سبب کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی می‌شود،اگرچه هر وقت از ویتامین سی حرف می‌زنیم اسم مرکبات همیشه در ذهن ما می‌آید اما گوجه فرنگی نیز تامین کننده ۲۶ درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین است.

اصغری افزود: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سبب سرکوب التهاب می‌شود و در زمان پخت راحت تر در بدن جذب شده و بنابراین برای تقویت بیشتر گوجه فرنگی پخته شده را انتخاب کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: امگا ۳ در ماهی می‌تواند مقاومت شما را در برابر آلرژی بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده که امگا ۳ به کاهش باریک شدن راه‌های هوایی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: کورستین در پیاز به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کرده و علایم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه قرار دارند. پخت و پز، محتوای کورستین پیاز را کاهش داده بنابراین برای تاثیر حداکثری بهتر است پیاز به صورت خام مصرف شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903095

دیگر خبرها

  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • (ویدئو) اگر زنجبیل را بکاریم چه می‌شود
  • اگر زنجبیل را بکاریم چه می شود (فیلم)
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟