Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زندیه وکیلی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: با شدت گرفتن بارندگی ها در استان، شورای مدیریت بحران به‌طور لحظه ای وضعیت شهرستانها، روستاها، سدها و رودخانه ها را رصد می‌کند و هماهنگی کاملی بین دستگاه های اجرایی و شهرداری ها وجود دارد ضمن اینکه تمامی فرمانداران بصورت ویدئو کنفرانس گزارشی از تهدیدات، تمهیدات و موقعیت‌های خطر آفرین را در شورای مدیریت بحران ارائه می‌کنند و شهرداران هر ۳۳ شهرستان نیز ستاد مدیریت بحران شهری را تشکیل داده اند که گزار‌ش‌های آن در جلسات مدیریت بحران استان ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین استاندار در شورای مدیریت بحران استان افزود: امروز طی سه جلسه که در ساعات ۱۱صبح، ۶ عصر و ۱۲ شب تشکیل شد؛ وضعیت سدها و مسیل ها شهرستانها به تفکیک بررسی شد. امکانات و ماشین آلات شهرستان‌ها تجمیع شد؛ هماهنگی‌های لازم برای اختیارات فرمانداران در ارتباط با توزیع ماشین آلات صورت پذیرفت؛ گزارشی از مشکلاتی که در برخی از شهرستانها درخصوص مسیل‌ها و خسارت به دام ها ایجاد شده بود، ارائه و راهکارهای لازم مطرح شد و  نیازهای دستگاه های خدمات رسان اعم از شرکتهای برق و گاز نیز بررسی و تمهیدات لازم صورت گرفته است.

مهدی زندیه وکیلی افزود: هماهنگی لازم بین فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان وجود دارد و وضعیت استان در ۲۴ ساعت آینده مناسب است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی عنوان کرد: در منطقه کرهرود اراک به منظور جلوگیری از حادثه تعدادی از واحدهای مسکونی نزدیک به ۱۰ واحد تخلیه شد. 

زندیه وکیلی افزود: بیشترین میزان بارندگی ما در شهرهای جنوبی و غربی استان است شامل اراک، خنداب، کمیجان و خمین همچنین در شهرستان ساوه نیز بخش خرقان و غرق آباد بارندگی بیشتری را تجربه کردند. 

معاون استاندار گفت: تمامی سدهای استان به غیر از سد الغدیر ساوه و سد پانزده خرداد دلیجان سر ریز کردند که این دو سد ظرفیت مخزن بالایی دارند و برای بارش های بیشتر همچنان ظرفیت دارند؛ سر ریز سدها در مسیل ها هستند که مسیل ها هم پاکسازی شدند و جای نگرانی نیست.

زندیه وکیلی افزود: از کلیه هم استانی های عزیز درخواست داریم که فردا که اوج بارشهای استان است از اتراق کنار پل ها، سدها و رودخانه ها پرهیز کنند. 

وی اظهار کرد: اماکن ورزشی و مذهبی، خوابگاه های دانشجویی و مدارس در صورت اضطرار برای اسکان آمادگی کامل دارند اما در شرایط فعلی هیچ خطری استان را تهدید نمی کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مرکزی شهرداری مدیریت بحران مصاحبه گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری روز شنبه در گفت و گویی افزود: شب گذشته بارش‌های زیادی را در مناطق غربی و جنوبی کشور داشتیم. در شهر دزفول در استان خوزستان بارش زیادی را شاهد بودیم بطوریکه به حدود ۱۲۷ میلیمتر رسیده است. همچنین خسارت‌های جدی به راه‌های عشایری در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری وارد شد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تلفات دامی هم در بخشی از مناطق داشتیم، اضافه کرد: گزارشی از خسارت جانی در نقاط مختلف به ما نرسیده است، اما در حال ارزیابی هستیم.

آماده باش مدیریت بحران در استان‌های شمالی و غربی

ظفری با تاکید بر اینکه راه‌های اصلی در مناطق سیل‌زده باز است، افزود: برق شهر معمولان وصل شده و فعلا مشکلی ندارد. امروز هم آماده باش کاملی را به استان‌های شمالی، غربی و شمال شرق کشور دادیم.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در بخشی از مناطق خوزستان مانند اهواز و بندر امام، آب گرفتگی داشتیم. اطراف و حاشیه شهر ایلام نیز برخی خانه‌ها دچار آب گرفتگی شدند که اهالی این مناطق به جای امن منتقل شدند. در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری هم افرادی که در محاصره سیلاب بودند با کمک نیرو‌های امدادی به نقاط امن منتقل شدند و مشکل خاصی در آن مناطق وجود ندارد.

ظفری با اشاره به سرکشی خود به اطراف تهران با توجه به بارش‌ها گفت: تمام نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر، راهداری و پلیس در آمادگی کامل هستند و فردا هم به طور کامل آماده هستند؛ سرکشی‌ها انجام شده و ستاد‌های بحران تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته در چهار محال و بختیاری، ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شد و تصمیمات خوبی آنجا گرفته شده است. امیدواریم طی دو روز آتی بتوانیم با ایمنی کامل، فضا را مدیریت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • باز هم هشدار به تهرانی ها | سیلابی شدن مسیل‌ ها و باد شدید در راه
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده