Web Analytics Made Easy - Statcounter

درازهی، نماینده مردم سراوان یکی از پرحاشیه‌ترین نماینده‌های مجلس در سال گذشته بود که رفتار وی در گمرک، خشم جنبش دانشجویی به خصوص هم استانی‌هایش را برانگیخت.

    به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سال ۹۷ با همه خوبی‌ها و بدی‌های که داشت به پایان رسید، سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان شاهد اتفاقات و حوادثی در استان و دانشگاه‌ها بودیم که با واکنش دانشجویان و جامعه دانشجویی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  یکی از مهمترین اتفاقات تلخی که سال گذشته رخ داد، حادثه آتش سوزی مدرسه حسنه اسوه زاهدان بود که در این حادثه چهار دانش‌آموز معصومانه پر کشیدند؛ در حالی که بسیاری از دانشجویان استان این اتفاق را حاکی از بی تدبیری مسئولان استان دانستند.

لطف الله بستانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در این رابطه، گفت: حادثه آتش سوزی مدرسه حسنه اسوه زاهدان باعث شد تا خبر‌های دروغی که در مجلس بیان و ثبت شده است، برای ما اشکار شود.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: نمایندگان این استان مگر خبر از مدارس این استان نداشته اند که در مرکز استان هنوز از چراغ نفتی برای گرم کردن استفاده می‌کنند که در مجلس بیان می‌شود، هیچ مدرسه نفتی در کشور وجود ندارد؟

اما درازهی یکی از پرحاشیه ترین نماینده های مجلس در سال گذشته بود که رفتار وی در گمرک با انتقادهای دانشجویان مواجه شد، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در نامه‌ای به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به رفتار ناشایست نماینده سراوان شدند و اعلام کردند که انتظار میرفت آقای درازهی از مردم در خصوص این رفتار ناشایست عذرخواهی می‌کرد؛ اما متاسفانه با فرار رو به جلو و تلاش برای برانگیختن احساسات و عواطف مردم غیور استان سیستان و بلوچستان سعی در تبرئه خود کرد.
انتظار می رفت آقای درازهی از مردم در خصوص این رفتار ناشایست عذرخواهی می‌کرد؛ اما متاسفانه با فرار رو به جلو و تلاش برای برانگیختن احساسات و عواطف مردم غیور استان سیستان و بلوچستان سعی در تبرئه خود کرد.     همچنین حضور بسیاری از عاشقان و دوستداران امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان برای حضور در همایش میلیونی اربعین، راهی کربلا یکی از اتفاقات مهم سال گذشته بود؛ که در این بین زوار بسیاری از کشور‌های مختلف جهان از جمله افغانستان و پاکستان به ایران آمدند و مورد استقبال دانشجویان سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

زوار پاکستانی برای حضور در این همایش جهانی با طی کردن مسیر طولانی، خودشان را به مرز میرجاوه رسانند، مسیری که همراه با سختی و مشقت و خطرات احتمالی همراه بود، اما آن‌ها خطرات آن را با جان و دل پذیرفتند.   در بین اخبار تلخی که سال گذشته شنیدیم، این خبر برای بسیاری از مردم از جمله مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان امیدوارکننده بود. ۱۷ همکلاسی در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان در رشته‌های پزشکی و داروسازی در کنکور سراسری قبول شدند.

این ۱۷ دانش آموز همگی در یک کلاس دبیرستان نمونه دولتی شهید مطهری درس می‌خواندند و حالا برای شروع سال تحصیلی جدید راهی دانشگاه در رشته‌های پزشکی و داروسازی خواهند شد؛ ۲ نفر از آن‌ها در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و تبریز و یکی از دانش‌آموزان هم در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابل به ادامه تحصیل خواهد پرداخت.

سال گذشته همچنین شاهد بودیم که بهمن رحمت زایی متولد سال ۷۲ فارغ التحصیل رشته کشاورزی از دیار نخل و آفتاب و استان سیستان و بلوچستان و یکی از اعضای انجمن  کوتاه قامتان رتبه ۳۵ کارشناسی ارشد  سال گذشته را کسب کند.  

وی که دوران تحصیل خود را در یکی از مناطق محروم کشور سپری کرده است، می‌گوید که در طول دوران تحصیل در مقطع دبستان و راهنمایی مجبور بوده است که برای رسیدن به مدرسه کیلومتر‌ها راه برود؛ اما سعی کرده است تا وارد دانشگاه شود و در رشته کشاورزی گرایش گیاه شناسی دانشگاه زابل ادامه تحصیل دهد.

سایه گرد و غبار بر سر مردم زابل روزهای سختی را برای مردم در سال گذشته رقم زد، باد‌های ۱۲۰ روزه زابل که روزگاری نعمتی برای مردم بود و هوای منطقه را خنک می‌کرد، با خشک شدن تالاب هامون به معضل اساسی برای مردم تبدیل و با تداوم آن به طوفان ۲۰۰ روزه تبدیل شد.

مشکلات عمده‌ مردم زابل سال گذشته از افزایش مشکلات برای بیماران دارای مشکلات تنفسی تا فلج شدن کسب و کار مردمی که طوفان مانع از حضور در شهر  بود.   حمله ترویستی در جاده خاش زاهدان یکی از اتفاقت تلخ سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان بود، قریب به ۵۰ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های سراسر سیستان وبلوچستان با ارسال نامه‌ای خطاب به سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور؛ ضمن حمایت از تلاش‌های سپاه پاسداران، اقدام تروریستی در محور خاش_زاهدان را محکوم‌کردند.

دانشجویان اعلام کردند که بار دیگر ایادی گمراه و خود فروخته جرثومه‌های فساد منطقه به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا تعدادی از بهترین جوانان این ملت را با انجام اقدامی کور به شهادت رساندند، شهادت ارثی است که امثال این شخصیت‌های عزیز از موالیان خود برده اند؛ و جنایت و ستمکاری نیز ارثی است که امثال این جنایتکاران تاریخ از اسلاف ستم پیشۀ خود میبرند.     با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد پیشرفت و شکوفایی کشور در تمام عرصه‌ها بویژه در دانشگاه‌ها و در حوزه‌های علم و فناوری بوده ایم؛ استان سیستان و بلوچستان نیز در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده است.   استان سیستان و بلوچستان پس از انقلاب اسلامی با تحولات زیادی رو به رو شد و به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت کرد و دانشگاه‌های فراوانی در منطقه ایجاد شد که منجر به دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات آموزشی و کشف استعداد‌های نخبگان شد.   سال گذشته شاهد بودیم که نشست هم‌اندیشی جوانان و دانشگاهیان سال گذشته در حالی با حضور جهانگیری در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد که هچ کدام از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه در این نشست دعوت نشدند.
دانشجویان در اعتراض به اینکه هیچ کدام از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان برای حضور در مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور دعوت نشده اند، در صفحات توئیتری به این موضوع واکنش نشان دادند.   اما توهین یکی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد زاهدان  به مقدسات اهل سنت بود یکی از جنجالی ترین موضوعات سال گذشته در سیتان و بلوچستان بود که  با پیگیری بسیج دانشجویی دانشگاه  این استاد هتاک از دانشگاه اخراج شد.   رضا جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان با بیان اینکه استاد هتاک از این دانشگاه اخراج شد، اعلام کرد که دانشگاه‌ها باید از لوس وجود اساتید هتاک و ضدانقلاب پاک شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان در سال 97 آتش سوزی مدرسه اسوه زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط این اداره‌کل، از پیش‌بینی وزش باد شدید برای مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی وزش باد شدید برای مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب استان خبر داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: از صبح پنجشنبه تا شب شنبه 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه، وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان، نوار شرقی و غرب رخ خواهد داد و شدت وزش باد برای پنجشنبه شب و روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود در این مدت به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه، از سفرهای غیرضروری پرهیز و از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت شود، همچنین برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی خاموش نخواهد شد
  • واکنش سخنگوی دولت به ورود نیروهای انتظامی آمریکا به دانشگاه‌ها
  • استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو