Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید مصطفی میرسلیم»، عضو حزب موتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو نوروزی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال 97 گفت: به نظر من دو واقعه بسیار مهم در سال ٩٧ با عواقب و آثار گسترده رخ داد.

وی ادامه داد: یکى تغییر نرخ ارز در بهار سال 97 که جرقه آن را دولت زد، با افزایش نرخ دلار به ٤٢٠٠ تومان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام ناشایست در شرایطى انجام گرفت که کشور در محاصره اقتصادى و تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا بود. در نتیجه به افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمى تا ١٨ هزار تومان دامن زده شد.

میرسلیم افزود: سپس با تغییر رئیس کل بانک مرکزى این نرخ عملى به ١٢هزار تومان کاهش پیدا کرد و در حال نوسان است، یعنى تا کنون در سال ١٣٩٧ مواجه با فاجعه ٣٥٠٪؜ افزایش نرخ ارز یا سقوط ارزش پول ملى شده ایم که غیر از شکل دادن به قاچاق کالاهاى ضرورى از جمله گوشت و دام، روند تورم و گرانى و بنابراین فشار بر گروه‌هاى آسیب پذیر و ضعیف جامعه را تشدید کرده است.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: دومین موضوع راهپیمایى بى سابقه مردم شریف کشورمان در ٢٢ بهمن در دفاع از انقلاب و ارزش‌هاى آن که باعث حیرت بدخواهان داخلى و به ویژه دشمنان خارجى شد و البته استحکام نظام مقدس ما را به دست مردم، در پیروى از مقام معظم رهبرى تثبیت کرد.

میرسلیم در ادامه با توجه به تاثیر سیاست دولت در برخی حوزه ها بخصوص در حوزه سیاست خارجی بیان کرد: مذاکراتى که دولت انجام داد منجر به برجام شد که با بدعهدى طرف آمریکایى اثرى بر کاهش تحریم‌هاى یکجانبه نداشت؛ حتى آمریکا مواردى را با جسارت و قلدرى بر تحریم‌هاى گذشته افزود.

عضو حزب موالفه اسلامی گفت: همچنین آمریکا براى تکمیل زنجیره کارهاى زشت خود متوسل به معاهدات بین المللى شده است که نمونه اخیر آن را در قالب fatf مى توان مشاهده کرد.

وی افزود: البته مذاکرات وزارت امور خارجه ما این حسن را داشت که از تأثیر تبلیغات منفى که در دنیا علیه ما شده بود کاست و تا حدودى حقانیت و مظلومیت ما را در اذهان عمومى جهانیان اثبات کرد.

میرسلیم بیان کرد: آنچه باید افسوس آن را بخوریم رها کردن سیاست‌هاى کلى اقتصاد مقاومتى است. در صورت عملیاتى کردن آن، امروز قطعاً مجهز به پشتوانه محکمترى براى تاب آورى در مقابله با سفاهت‌هاى آمریکا و نوکرانش بودیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس آینده و اینکه کدام جناح پیروز انتخابات در مجلس آینده خواهد بود، اضافه کرد: نمونه حقیقى مشارکت مردم را در ٢٢ بهمن دیدیم. دولت باید مراقب باشد که با تکرار اشتباهات خود باعث ایجاد یأس و کاهش اعتماد مردم و بنابراین تضعیف مشارکت عمومى نشود.

عضو مجمع تشخسص مصلحت نظام یاآور شد: هرگونه تضعیف روحیه مردم اثر منفى بر حضور آنها در صحنه انتخابات مجلس خواهد داشت. روند کنونى جریانات سیاسى به تغییر گسترده در ترکیب سیاسى مجلس منجر خواهد شد، که این اصلاح روند، خود باعث تغییرات گسترده در نوع حضور مردم در صحنه مشارکت سیاسى خواهد شد.

میرسلیم در پیام نوروزی خود به مردم گفت: سال ٩٨ شاهد ادامه جنگ اقتصادى و تحریم‌هاى ظالمانه خواهیم بود. اگر به چند نکته عنایت داشته باشیم ان شاءالله در این جنگ نیز پیروز و سربلند خواهیم شد.

وی ادامه داد: الحمدالله نعمت‌هاى خدادادى ما چه به لحاظ نیروى انسانى مؤمن و متعهد و چه از لحاظ محصولات کشاورزى و معدنى فراوان داریم. اولین قدمى که باید برداریم شناخت این نعمت‌ها و باور کردن لطف خدا نسبت به خودمان است؛ مبادا براثر برخى تنگناها مأیوس شویم.

عضو حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: در استفاده از نعمت‌ها اسراف نکنیم زیرا اسراف برکت را از بین مى برد.

میرسلیم اضافه کرد: چون امکانات به اندازه کافى هست از حرص زدن و احتکار خانگى که باعث اتلاف امکانات مى شود، خوددارى کنیم و اخلاق خوب نیاکانمان را که مبتنى بر قناعت بود به یادآوریم. در این شرایط ویژه با برخى رذائل اخلاقى مانند حرص و طمع و سرزنش دیگران و پخش شایعات و اراجیفى که موجب ناامیدى و بدبینى مى شود، مقابله کنیم.

وی در پایان گفت: از خداى متعال بخواهیم به همه ما صبر و انصاف و مواسات عطا فرماید تا غیر از خود و قبل از خود به فکر دیگر هم میهنانمان باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیدمصطفی میرسلیم نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان

در نخستین مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی از مدیرعامل و پرسنل شرکت پاکسان به عنوان واحد برتر و درجه یک حوزه اقتصاد مقاومتی استان تهران تجلیل شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی پاکسان، در نخستین آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، مسئول سازمان بسیج و کارگران و کارخانجات کشور، مدیران عامل کارخانجات و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد.

 در این جشنواره با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تندیس و لوح تقدیر نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به شرکت پاکسان و شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت تعلق یافت.

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

شایان ذکر است 250 واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به 12 واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان