Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:34:13 GMT

بهار اراده

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۳۲۷

بهار اراده

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- هر سال هنگامي که دوازده روز از بهار مي گذرد اين شکوفه هاي اراده است که بر تن درخت تنومند انقلاب مي رويد تا رايحه آن فرح بخش تر از هميشه به مشام برسد و اکنون در چهل سالگي انقلاب، اين طراوت برگه هاي `آري` است که در صندوق باورها متبلور شده است.

به گزارش ايرنا، امام خميني بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي چه زيبا صبحگاه 12 فروردين را به روز نخستين حکومت الله و بزرگ ترين اعياد ملي و مذهبي تشبيه کرد که در آن کنگره هاي قصر 2500 ساله حکومت طاغوتي فرو ريخت و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حکومت مستضعفين جانشين آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن هنگام که امام راحل فرمود `رأي بدهيد به جمهوري اسلامي، نه يک حرف زيادتر و نه يک حرف کمتر` مردم ايران زمين با مشارکت نزديک به 90 در صدي به جمهوري اسلامي راي آري دادند تا بار ديگر وحدت و اثرگذاري حاصل از آن را به جهانيان نشان دهند.
امام خميني (ره) به شکرانه اين پيروزي درخشان در پيام تاريخي خود فرمود: من به دنيا اعلام مي کنم که در تاريخ ايران چنين رفراندومي سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأي مثبت خود را در آن ريخته و رژيم طاغوتي را براي هميشه در زباله دان تاريخ دفن کنند... من از اين همبستگي بي مانند که همه به نداي آسماني `واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا` لبيک گفتند و به اتفاق آرا به جمهوري اسلامي رأي مثبت دادند و رشد سياسي و اجتماعي خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدير مي کنم.
جمهوري اسلامي در کلام رهبر معظم انقلاب، از لحاظ معناي تحت اللفظي بر دو پايه استوار است: يکي جمهور مردم؛ يعني آحاد مردم و جمعيت کشور، که امر اداره کشور و تشکيلات دولتي و مديريت کشور را تعيين مي کنند، و ديگري اسلامي؛ يعني اين حرکت مردم، بر پايه تفکر اسلام و شريعت اسلامي است.
به گفته ايشان در کشوري که اکثريت قريب به تمام آن مسلمان هستند، آن هم مسلمان مؤمن و معتقد و عامل، که در طول زمان، ايمان عميق خودشان را به اسلام ثابت کردند و نشان داده اند، در چنين کشوري، اگر حکومتي مردمي است، پس اسلامي هم هست.
** 12 فروردين، آغاز حاکميت مردم بر سرنوشت خويش
استاندار اصفهان 12 فروردين را تاييد مردم سالاري ديني و سرآغاز حاکميت مردم بر سرنوشت خويش دانست و افزود: تبلور و تجلي اراده تزلزل ناپذير ملت قهرمان و حماسه ساز ايران در استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در اين روز است.
عباس رضايي اظهار داشت: روز جمهوري اسلامي، يادآور همبستگي و اتحاد تاريخي ملت به پاخاسته و قهرماني که براي تعيين سرنوشت خويش و استقرار و تحکيم پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در همه پرسي تاريخي سال 1358 مشارکت فعال و شورانگيز داشتند و يکي از ماندگارترين صفحات زرين انقلاب اسلامي تجلي يافت.
استاندار اصفهان ابراز اميدواري کرد که در سالي که از سوي رهبر معظم انقلاب،‌ سال رونق توليد نام گرفته است، ‌فرصت مناسبي باشد تا با تجديد پيمان با آرمان هاي حضرت امام خميني(ره) و در اجراي منويات رهبر معظم انقلاب همگام با خدمتگزاران صديق نظام جمهوري اسلامي و دولت تدبير و اميد با استفاده از همه ظرفيت ها و پتانسيل ها در راستاي توسعه و تعالي ايران اسلامي گام برداريم.
** ابتکار عمل امام خميني (ره)
رئيس دفتر تبليغات اسلامي استان اصفهان در گفت و گو با ايرنا، اظهارداشت: مشارکت و رأي قاطبه مردم به حکومت جمهوري اسلامي در 12 فروردين 58 جزو افتخارات نظام مقدس اسلامي و نماد بارز مردم سالاري در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد قطبي افزود: ملت ايران در اين روز آگاهانه در انتخابات شرکت و با 98.2 درصد آرا به جمهوري اسلامي راي قاطع دادند.
وي اظهارداشت :حضرت امام خميني (ره) بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 با ابتکار عمل خويش براي تعيين شکل بيروني حکومت و ساختار نظام آن را به رأي و رفراندوم عمومي گذاشتند.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي استان اصفهان تصريح کرد: اين رفراندوم و انتخابات در قالب نظام جمهوري اسلامي که هم ضلع هاي جمهوريت و اسلاميت در آن ديده شد به رأي عمومي گذاشته شد.
وي با بيان اينکه جمهوريت و اسلاميت نظام اسلامي حاکي از آن است که اين نظام به دو ضلع مردم و خدا توجه ويژه اي دارد، اضافه کرد : مردم در جمهوريت آن متکفل استقرار نظام ديني در جامعه و در ضلع اسلاميت آن ملتزم به رعايت احکام و آموزه هاي ديني هستند.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي استان اصفهان گفت: جمهوري اسلامي ترکيب نابي بود که حضرت امام (ره) پيشنهاد دادند و هنوز هم جزو بهترين و برترين مدل هاي حکومت در جهان است.
وي با بيان اينکه همه ما نسبت به نظام اسلامي چند وظيفه اساسي بر عهده داريم، افزود: تبيين دقيق تر انقلاب اسلامي براي نسل جوان و نوجوان، صيانت از انقلاب در برابر هجمه ها و تلاش براي استقرار تام نظام اسلامي از وظايف مردم و مسوولان محسوب مي شود.
وي اضافه کرد: مردم نقش بي بديلي در پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب اسلامي ايران دارند و 2 اصل اساسي جمهوريت و اسلاميت از يکديگر جدايي ناپذير هستند.
قطبي ادامه داد: ملت ايران در 40 سال گذشته نقش اصلي را در تمامي عرصه ها داشته و در تعيين سرنوشت خود مشارکت کرده اند.
**جمهوري اسلامي شکل نويني از نظام حکومتي است
استاد جامعه شناسي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: جمهوري اسلامي شکل نويني از نظام حکومتي است که با قوانين نجاتبخش اسلام الگوي زندگي جديدي در عرصه اجتماعي و سياسي ارائه مي دهد.
فخري رضايي در گفت و گو با ايرنا افزود: از نظام جمهوري به حکومت مردم بر مردم تعبير مي شود و جمهوريت در اين نظام حکومتي نشاندهنده نقش مردم در تشکيل و استمرار آن است.
وي اظهارداشت: در چنين حکومتي، مردم با حضور در صحنه هاي مختلف، در تعيين سرنوشت خود مشارکت و خواسته هايشان را از حکومت مطالبه مي کنند.
اين استاد جامعه شناسي تصريح کرد: پيروزي انقلاب و استقرار جمهوري اسلامي در ايران در نظام بين الملل بويژه در خاورميانه تغييراتي ايجاد کرد که با اهداف استعمارگران همسو نبود و به همين دليل هم دشمني آنان عليه ايران را برانگيخت.
وي خاطرنشان کرد: دشمنان نظام با طراحي توطئه هاي مختلف از جمله جنگ تحميلي، ترور شخصيت هاي سياسي، تحريم اقتصادي و در نهايت ايجاد موانع و دشمني در راه دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي سعي در خدشه دار کردن استقلال ملت ايران دارند.
رضايي با تاکيد بر اينکه ملت و دولتمردان ايران براي حفظ تماميت ارضي و پاسداري ازاستقلال، آزادي و جمهوري اسلامي بايد همچنان و بيش از گذشته هوشيارانه بر حفظ ارزش هاي انقلاب و دفاع از آرمان هاي اين مرز و بوم بکوشند گفت: روز جمهوري اسلامي، هر ساله به عنوان يکي از ماندني ترين روزهاي تاريخي ايران گرامي داشته مي شود.
** جمهوري اسلامي تثبيت شد و به گام دوم رسيد
فرمانده قرارگاه عمار در يادواره شهيدان بارفروش و چهلم شهداي مدافع حريم امنيت در سالن شهداي پاسدار ناحيه مقاومت بسيج کاشان در اين خصوص گفت: امام خميني (ره) در 12 فروردين 1357 امضاي سند جمهوري اسلامي ايران را از مردم گرفت که هدف آن استقرار اين نظام و جمع کردن بساط سلطنت به منظور رساندن پرچم انقلاب اسلامي به دست صاحب اصلي آن، حضرت امام زمان (عج) بود.
حجت الاسلام مهدي طائب يادآور شد: امام راحل دوازدهم فروردين چهل سال پيش فراخوان داد و همه مردم ايران آمدند و پس از آن نيز مردم جوان‌هاي خود را در راه اسلام و انقلاب دادند تا اسلام ناب محمدي پيروز شود.
طائب اضافه کرد: دشمن ادعا داشت که ايران، چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را نخواهد ديد و اميد زيادي داشت تا بين مردم و نظام فاصله ايجاد کند اما اين آرزو را به گور برد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران پس از 40 سال گام نخست را برداشته، تثبيت کرده و اينک نوبت گام دوم رسيده است.
**هنوز به بسياري از اهداف انقلاب دست نيافته ايم
استاد حوزه علميه در گفت و گو با ايرنا به مناسبت 12 فروردين ماه، افزود: حضور مردم در صحنه و وفاي آن ها به آرمان هاي امام راحل و انقلاب اسلامي، عامل اصلي پايداري نظام جمهوري اسلامي در طول 40 سال گذشته است.
آيت الله محسن غروريان اضافه کرد: هدف هايي که امام خميني(ره) و ملت ايران در طول انقلاب اسلامي پيگيري مي کردند اهداف بسيار بزرگي بود که محقق شد، اما هيچگاه نبايد خود را در انتهاي مسير ببينيم، بلکه هميشه بايد در حال حرکت به سمت اهداف بزرگتري باشيم.
او با بيان اين که هنوز اهداف سياسي، اقتصادي، اخلاقي و فرهنگي بزرگي پيش رو داريم که به آنها دست نيافته ايم، بيان کرد: در بعد اخلاقي و معنوي در حوزه هايي مثل عدالت هنوز خيلي عقب هستيم و رهبر معظم انقلاب در پيام ها و سخنراني ها به اين نکته اشاره کرده و توجه اکيد داشته اند.
غرويان ادامه داد: در برخي امور از اخلاق فاصله زيادي گرفته ايم که بايد تلاش کنيم به اخلاق اسلامي و انساني برگرديم و روابط مردم با دولت و با يکديگر بر اساس اصول و ارزش هاي ديني و اخلاقي شکل گيرد.
وي تاکيد کرد: مادامي که مردم احساس کنند انقلاب با دينشان پيونده خورده در صحنه باقي مي مانند و وظيفه مسئولان، سياستگذاران و حاکميت است که رابطه انقلاب با دين را بر اساس ارزش هاي ديني و اخلاقي همچنان براي مردم حفظ کنند.
غرويان با تاکيد بر اين که هميشه بايد اميدوارانه نسبت به آينده حرکت کنيم، گفت: مادامي که بين دولت و ملت اتحاد باشد، چشم انداز خوبي از آينده نظام پيش بيني مي کنيم و بايد بر نيروهاي داخلي تکيه کنيم .
استاد حوزه علميه قم تاکيد کرد: بايد رابطه با دنيا را بر اساس ارزش هاي اخلاقي و برتري تنظيم کنيم و عقلانيت را به کار بگيريم تا به آينده خوبي دست يابيم.
6026/9861
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک و مطهر سرباز وظیفه «فرزین بلیان» که شب گذشته در حین درگیری با گروهک معاند در مرز بانه به شهادت رسید، عصر پنج شنبه با حضور فرمانده مرزبانی استان کردستان، همرزمان و خانواده آن شهید والامقام، اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان تشییع شد.

امام جمعه موقت بانه در این مراسم اظهار کرد: نظام انقلاب اسلامی نظامی دینی است که بر مبنای قرآن و دین مبین اسلام بنا نهاده شده است.

ماموستا جمال کریمی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مرزبانی این مرز و بوم هیچگاه اجازه تصرف یک وجب از خاک این دیار را به دشمنان نمی‌دهند و برای حفظ انقلاب اسلامی ایران خون می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهدا همیشه زنده‌اند، اعلام کرد: نظام جهموری اسلامی نظام عظمت و اقتدار است و این اولین و آخرین شهید ما نخواهد بود چرا که نظام ما نظام مقتدر شهادت است.

امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد: امنیت ما مدیون خون پاک شهدا است و نظامی است که از خاک ایران، اسرائیل غاصب را در هم کوبید.

ماموستا کریمی عنوان کرد: ملت ایران دارای نیروهای نظامی مسلمان و با ایمان هستند و در راه اعتلای نظام، جمهوری اسلامی ایران و کلمه مبارک الله هیچ وقت کوتاهی نمی‌کنند.

آئین تشییع پیکر این شهید در مقابل حسینه این شهر آغاز و تا میدان انقلاب با حضور آحاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی ادامه داشت.

پیکر مطهر این شهید والا مقام به زادگاهش در شهرستان کرمانشاه بدرقه شد.

کد خبر 6095332

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند