Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@14:05:50 GMT

بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در تونس

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۴۵۷

بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در تونس

ساعت 24- سران کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست تونس با رد تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناحتن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی، تأکید کردند که جولان متعلق به سوریه است.

به گزارش روسیاالیوم، سی‌امین نشست سران اتحادیه عرب روز گذشته در تونس برگزار شد. در این نشست به مسائل مختلفی از جمله پرونده فلسطین، جولان اشغالی، یمن و وضعیت تروریسم در منطقه پرداخته و بیانیه‌ای در این‌باره صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شد که بلندی‌های جولان بخشی از خاک سوریه است و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناخت مالکیت اسرائیل بر این بلندی‌ها، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.  این بیانیه همچنین بر حمایت کامل منطقه عربی از سوریه در بازپس‌گیری جولان اشغالی تأکید کرده است.

نشست اتحادیه عرب در تونس بدون اشاره به جنایات فجیع ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی علیه یمن، از جنبش «انصارالله» یمن خواسته است به آتش‌بس، توافق استکهلم و قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد.

در این بیانیه همچنین ادعاهایی بی‌اساس علیه ایران مطرح شده و از تهران خواسته شده است که روابط با کشورهای همسایه را بر اساس حسن همجواری بنا کند نه دخالت در امور داخلی دیگر.

اتحادیه عرب همچنین در بیانیه پایانی خود ادعای واهی حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی را تکرار کرده و از ایران خواسته است برای دستیابی به راه‌حلی برای این قضیه، طرح دولت امارات جهت مذاکره را قبول کند.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، اعلام حمایت از عراق در عملیات بازسازی مناطق آزادشده از اشغال تروریسم، ضرورت گسترش همکاری‌های جهت ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن، تلاش برای حل بحران سوریه، تداوم تلاش‌ها در راستای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، همبستگی کامل با دولت سودان در تلاش‌هایش جهت تقویت ثبات و توسعه در کشور، حمایت از سومالی در امر مبارزه با تروریسم، از دیگر موضوعات اشاره‌شده در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در تونس است.

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام پایانی کوهنورد بروجنی برای فتح قله لوتسه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال‌وبختیاری، "مصطفی احسان‌پور" کوهنورد بروجنی که از ۲۷ اسفندماه سال گذشته برای صعود به قله ۸ هزار و ۵۱۶ متری لوتسه به کشور نپال سفر کرده، پس از صعود چندباره به قله‌های آیلندپیک و کمپ دوم قله پوموری در ارتفاع ۶ هزار و ۲۰۰ متری و همچنین صعود آزمایشی تا ارتفاع ۷ هزار و ۸۰۰ متری، اکنون در انتظار مساعد شدن شرایط هوایی برای صعود نهایی به قله لوتسه است.
قله لوتسه چهارمین قله مرتفع جهان بوده که در مرز تبت (چین) و نپال قرار داشته و صعود به آن برابر با نشان طلای جهان هست.

دیگر خبرها

  • گام پایانی کوهنورد بروجنی برای فتح قله لوتسه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص