Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قاسمی ضمن محکوم کردن بخش‌هایی از بیانیه نشست اخیر سران اتحادیه عرب، حمایت این اتحادیه از تمامیت ارضی سوریه در بحث جولان اشغالی را اقدامی مثبت و البته ناکافی دانست.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب که روز یکشنبه در تونس برگزار شد، گفت: ما تحولات مربوط به این نشست را در روزهای اخیر به صورت دقیق رصد کردیم؛ ما و بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه در یک منطقه حساس از جهان زندگی و دارای مرز مشترک می‌باشیم و با تعداد زیادی از آنها نیز روابط برادرانه و نزدیکی داریم و بعنوان امت اسلامی، در بسیاری از موضوعات جهان اسلام، دارای نگرانی‌ها و منافع مشترکی هستیم؛ همین موضوع باعث می‌شود که همواره و با دقت تمام مباحث و تحولات این اتحادیه را دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: غیر از سخنرانی سران محدودی از اعضای این اتحادیه که متأسفانه همچنان در رویکرد غیرسازنده و نادرست خصومت با ایران پافشاری بی نتیجه‌ای نشان دادند و اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کردند، رویکرد و فضای کلی نشست اخیر سران این اتحادیه را مثبت‌تر از نشست‌های قبلی این اتحادیه ارزیابی می‌کنیم و دلیل آن را میزبانی و مدیریت خردمندانه و سازنده مقامات کشور تونس می‌دانیم.

وی ادامه داد: با این وجود، طرح ادعای نادرست و بی پایه و اساس دخالت کشورمان در امور داخلی کشورهای عربی و ادعای مطرح شده درباره جزایر سه گانه ایران را به شدت رد و آن را محکوم نموده و تاکید می‌کنیم سیاست اصولی و خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی ایران عدم دخالت در امور داخلی همسایگان است؛ در خصوص جزایر ایرانی نیز تاکید می‌کنیم که این جزایر جز لاینفک سرزمین و حاکمیت ایران است و تکرار این ادعاها تأثیری بر وضعیت حقوقی تعلق آنها به ایران ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حمایت اتحادیه عرب از تمامیت ارضی سوریه در بحث جولان اشغالی را اقدامی مثبت و امیدوارکننده و البته ناکافی در مقابله با زیاده خواهی‌های رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانیم و معتقدیم جهان اسلام همچنان باید مسئله اشغال سرزمین‌های عربی - اسلامی توسط رژیم نامشروع صهیونیستی را مسئله اول خود بداند و حول آن، زمینه تقویت وحدت جهان اسلام را پیگیری کند و اجازه ندهد توطئه و دسیسه‌های بد خواهان خارج از جهان اسلام، به وحدت و هدف مشترک کشورهای اسلامی خدشه‌ای وارد کند و آن را به سمت و سوی مسائل دیگر منحرف کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران عمیقاً معتقد است کشورهای منطقه در برابر توطئه‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی در یک کشتی و با یک سرنوشت نشسته‌اند و باید در راه مقابله با این توطئه‌ها، وحدت و هوشیاری خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اتحادیه عرب بلندی های جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد

ماموستا فائق رستمی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اینکه کسانی که ادعای حقوق بشری دارند خود در صف اول ضدحقوق بشر هستند، اظهار داشت: نقض حقوق بشر به جنایات کنونی استکبار و صهیونیست ها برعلیه ملت مظلوم غزه ختم نمی شود بلکه در گذشته نیز بسیاری از کشورهای بیگانه با همراهی رژیم غاصب صهیونیستی جنایات بسیاری بر علیه ملت بزرگ ایران اسلامی انجام دادند.

ماموستا رستمی، افزود: کشورهایی نظیر فرانسه ، آلمان ، انگلیس و دیگر ایادی استکبار جهانی در 8سال دفاع مقدس با سلاح های شیمیایی ملت ایران را به خاک و خون کشیدند؛ حال امروزه مدعیان حقوق بشر شده اند.

وی ادامه داد: حدود سی و هفت کشور بر علیه ملت ایران تاختند، هیچ فرد و کشوری صدای این ملت را نشنید و وجدانش به درد نیامد که چنین جنایت بزرگی بر علیه این ملت صورت گرفت.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: از سویی دیگر شاهد تجاوزات ، غارت ،کشتار و کودک کشی مدعیان حقق بشر بر علیه ملت مظلوم فلسطین هستیم که براحتی حقوق آنان را تضییع کرده و سپس ادعای حامیان حقوق بشری سر می دهند.

وی عنوان کرد: دین مبین اسلام تمام حق و حقوق انسان ها را محترم شمرده است؛ قرآن کریم می فرماید: " مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا"، هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته؛ در واقع کسانی که دم از حقوق بشر می زنند حقوق بشر را نابود کردند.

وی اضافه کرد: آنان تروریست ها را پرورش دادند و خون انسان ها را ریختند، در افریقا نیز جنایت کردند؛ در گذشته با شعار تفرقه بینداز و حکومت کن بر ملت ها ظلم می کردند و اکنون با شعار تفرقه بینداز و ویرانی ببار بیاور سیاست ضد بشری خود را پیش می برند.

امام جمعه سنندج اذعان داشت: اگر بیاییم و به قرآن کریم تمسک بجوییم و وحدت و برادری را تقویت نموده و از اختلاف ،جدایی ،نزاع و تفرقه که دستور خدا می باشد دوری کنیم دشمنان را مایوس کرده ایم.

ماموستا رستمی،گفت: مسلمانان باید در مقابل این همه تبعیض و اقدامات ضد حقوق بشری بایستند و با حرکت عظیم وحدت آفرین با دشمنان مقابله کنند و در دل دشمنان رعب و حشت ایجاد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: امت اسلام باید با هوشیاری در سایه رهبری انقلاب، صلح را دنبال کند و در برابر دشمنانی که به دنبال از بین بردن مسلمانان هستند، بایستند؛ این مسئله خیلی مهم است، در واقع دشمن از آن می ترسد که اسلام حیله ها و برنامه های آنان را برملا سازد، تا دو چیز در میان مسلمان باشد نمی تواند موفق شد، اول قرآن کریم و دوم مساجد، تا این دو در میان مسلمانان است، امت اسلام مقتدر و جاودان خواهد ماند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • فرصت حج برای غزه
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی