Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@02:48:38 GMT

نظارت بهداشتی و شرعی بر گوشتهای وارداتی اعمال می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۶۳۰

نظارت بهداشتی و شرعی بر گوشتهای وارداتی اعمال می شود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل، سیدحسین امامی در این خصوص اظهار داشت: به منظور تأمین بخشی از نیازهای پروتئینی جامعه، گوشتهای وارداتی با نظارت دامپزشکی از سایر کشورها خریداری و وارد چرخه مصرف مردم می شود.
وی با تاکید بر نظارت بر واردات این نوع محصول گفت: این نظارتها شامل دو بخش بهداشتی و شرعی بوده و با اعزام کارشناسان فنی و بهداشتی و همچنین ناظران شرعی به کشور مبداء و استقرار در محل کشتارگاه ها، بر روند کشتار، همچنین سلامت و حلال بودن لاشه ها و چگونگی قطعه بندی، بسته بندی، منجمدسازی و نگهداری نظارت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول نظارت دامپزشکی یزد افزود: بسته بندی گوشتهای وارداتی دارای برچسب های مخصوصی است که حاوی اطلاعاتی از قبیل مشخصات شرکت سفارش دهنده و تاریخ تولید و انقضاء گوشت است؛ همچنین این بسته بندی ها دارای برچسب نظارت دامپزشکی و مهر ذبح شرعی است.
امامی توصیه کرد تا مصرف کنندگان علاوه بر توجه به مشخصات درج شده بر روی بسته بندی، به وضعیت ظاهری گوشت های منجمد نیز دقت کنند تا به دور از هر نوع لکه های قارچی (سبز رنگ) و سوختگی ناشی از انجماد (نقاط قهوه ای رنگ) و یا رنگ غیرطبیعی باشد.
وی ادامه داد: ترشحات خونی به صورت مایع یا منجمد نباید در لفاف های قطعات گوشت وجود داشته باشد و بوی غیر طبیعی (اکسیداسیون چربی یا فساد) نداشته باشد.
این مسئول با بیان اینکه گوشتهای منجمد تولید داخل هم بجز متفاوت بودن بسته بندی، بایستی دارای تمام ویژگی های اعلام شده باشد، تأکید کرد: بهتر است شهروندان ، از خرید گوشتهای منجمد بدون بسته بندی مشخص خودداری کنند.
1968/ 6014/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جامعه روابط عمومی قهوه گوشت واردات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم) فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی