Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@01:15:17 GMT

چرا فردوسی پور برای نوجوانان مخرب است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۷۴۱

به گزارش پارس نیوز، 

حمید بوالی از فعالین فرهنگی- رسانه‌ای کشور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به حواشی جابجایی عادل فردوسی پور از برنامه نود نوشت: قبلاً اشاره کوتاهی داشتم به اینکه با کنار رفتن فردوسی‌پور از تلویزیون موافقم. چندین و چند پرسش در این باره شد و به نظرم رسید که حالا که این موضوع از بحث‌های روز ژورنالیستی دور شده است بهانه خوبی است برای اشاره به دیکتاتوری میانمایگان در ایران که یکی‌از نماینده‌های اصلی آنها در سیستم رسانه‌ای رسمی کشور فردوسی پور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردوسی پور احتمالاً به این دلیل برکنار نشده است، آنها معمولاً جایی کارشان گیر نمی‌کند و ابعاد تسلط آنها بر فرهنگ امروز ایرانی‌ها باورنکردنی است. به شیوه تحلیل‌های اینستاگرامی از مقدمه صرفنظر می‌کنم و به یک استدلال اکتفا می‌کنم:

فردوسی پور معتقد است که خارجی‌ها خیلی خوبند، نظم و ترتیب و شیک و تمیزی آنها قابل ستایش است و فوتبال ما اگر بخواهد موفق باشد باید شبیه آنها باشد. سالهای سال است که فردوسی پور به تحقیر خود و ساختن یک دیگری شکوهمند از "خارجی‌ها" مشغول است و چه کسی می‌تواند در برابر این استدلال عوامانه قد علم کند و حرفی بزند. واضح است که تقلیل امر پیچیده مواجهه ما با غرب در نظم برنامه اختتامیه لیگ برتر انگلیس با ایران چه قدر برای یک‌ذهن عوام زده فریبنده است.

ذهن عوام‌زده ایرانی آماده تحت تأثیر قرار گرفتن با شیکی و باکلاسی و باحالی غرب است و هم زمان کاملاً مستعد است تا لعنتی بر بخت بد یا جبر جغرافیایی خود بفرستد و فردوسی پور دست روی گلوگاه ذهن ایرانی در سه دهه بعد از جنگ گذاشته است و نه در دانشگاه و سخنرانی و کتاب. از طرف دیگر فردوسی پور دست روی دم دستی ترین اشکالات غیرساختاری ژورنالیستی فوتبال ایران می‌گذارد و در عین حال هیچ‌گاه به هسته سخت "امر واقعی" ورزش در ایران که احتمالاً یک امر سیاسی اجتماعی پیچیده است نزدیک هم نمی‌شود.

فردوسی پور در انتخابات سال ۸۴ از علی لاریجانی به طور رسمی حمایت کرد. او در آخرین سخنرانی کوتاه رسمی اش نیز خود را فرزند صداوسیما خواند. فردوسی پور به شکل فریبنده‌ای میانمایگی را انتخاب کرده است‌. احتمالاً مثل خیلی دیگر از مردم ایران. نه می‌تواند از مزایای بودن در قدرت دست بکشد و هم اینکه دوست دارد با چند متلک سیاسی و تبریک اسکار اصغر فرهادی و تئاتر و کنسرت رفتن ور روشنفکرانه خود در این محافل را هم حفظ کند.‌

این شیوه رذیلانه ای برای زندگی در ایران است و فردوسی پور به شیوه‌ای رسمی در حال آموزش این سبک زندگی به نوجوانان ایرانی است. اینکه به شیوه‌ای کاملاً عملگرایانه، بودن در قدرت را توجیه کنید و بعد ژست بیرون بودن از حکومت و امتیازات درونی مخالفت را هم داشته باشید.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عادل فردوسی پور تلویزیون ایران فوتبال لیگ برتر انگلیس ذهن جنگ فوتبال ایران انتخابات علی لاریجانی اصغر فرهادی تئاتر سبک زندگی تئاتر جنگ سبک زندگی عادل فردوسی پور لیگ برتر انگلیس پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد

تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان از امروز با حضور ۱۸ بازیکن دنبال خواهد شد.

طرفداری | لیگ ملت‌های 2024 از اول خرداد ماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به‌عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است. تیم ملی والیبال کشورمان هم اردوهای آماده‌سازی خود را از 18 فروردین ماه آغاز کرد تا برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها آماده شود.

به نقل از سایت فدراسیون والیبال، سرمربی برزیلی - فرانسوی تیم ملی والیبال مردان ایران در نخستین اردو از استعدادهای جوان والیبال کشور برای حضور در تمرینات دعوت کرد و در ادامه این تمرینات پائز 39 بازیکن را جهت شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی والیبال کشورمان فراخواند.

پس از گذشت 9 روز از تمرینات، طبق اعلام فدراسیون جهانی والیبال که تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها تا روز پنجم اردیبهشت ماه مهلت ارسال فهرست 30 نفره خود را داشتند، مائوریسیو موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و 30 نفره تیم ملی برای حضور در لیگ ملت‌های 2024 را اعلام کرد.

تمرینات ملی‌پوشان ادامه یافت و امروز (دوشنبه - 10 اردیبهشت ماه) پائز لیستی 18 نفره ارائه کرد تا تمرینات با تعداد بازیکنان کمتر و به‌صورت جدی‌تر پیگیری شود.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی و امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

همچنین امین اسماعیل‌نژاد از روز شنبه 15 اردیبهشت ماه به جمع اردونشینان افزوده خواهد شد تا در کنار ملی‌پوشان تمرینات خود را آغاز کند.

دیگر لژیونرهای تیم ملی والیبال ایران هم به محض ورود به ایران و با تشخیص کادر فنی به اردو اضافه خواهند شد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • همدان بر سکوی نخست بوکس نوجوانان ایران؛ لرستان و تهران بر سکوی دوم و سوم
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌