Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:35:13 GMT

ریزش سنگ جاده هراز و کندوان را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۴۸۵۸

ریزش سنگ جاده هراز و کندوان را مسدود کرد

ساری - ایرنا - فرمانده پلیس راه مازندران گفت که به علت ریزش سنگ حاصل از بارش شدید باران محور هراز و کندوان در این استان از شب گذشته تاکنون مسدود است و سوادکوه تنها محور باز برای تردد به پایتخت کشور است.

سرهنگ علیرضا قدمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : ریزش سنگ محور کندوان در حوزه استحفاظی استان البرز اتفاق افتاده و در هزار نیز در محدوده سه راهی لاسم رخ داده و این 2 محور اصلی مواصلاتی مازندران به پایتخت کشور را از شب گذشته مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تا توقف بارش ها نمی توان عملیات پاکسازی را انجام داد ، گفت: رانندگانی که قصد عزیمت به تهران را دارند از محور سوادکوه در شهرستان قائمشهر استفاده کنند.
به گفته او ریزش کوه در محور هراز شب گذشته به 6 خودرو خسارت وارد کرد و منجر به زخمی شدن سه سرنشین خودرو پژو پارس نیز شد که حال عمومی خوبی دارند.
فرمانده پلیس راه مازندران گفت که در محور سوادکوه به دودانگه نیز ریزش کوه و سنگ تردد در این محور را مسدود کرده است .
وی اضافه کرد : طبق گزارش راهداران بارش بارش شدید باران و برخی مناطق برف در تمام محورهای اصلی و فرعی مازندران از غرب تا شرق ادامه دارد و در مناطق کوهستانی شاهد پدیده مه گرفتگی و همچنی لغزنده بودن جاده هستیم .
فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد که 2 محور هراز و کندان تا توقف بارش ها بازگشایی نخواهند شد و مسافران و مردم در ابتدا و انتهای این 2 محور به انتظار ننشینند و از محور های جایگزین استفاده کنند.
اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد که با نفوذ جریان ناپایدار به استان از روز گذشته بارش باران تا سه شنبه هفته جاری در این خطه شمال کشور ادامه دارد.
مازندران 3 هزار و 500 کیلومتر محور اصلی دارد که 600 کیلومتر آن را محورهای کوهستانی تشکیل می دهند .
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جاده ريزش سنگ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌طرفه شد

سرگرد محمد احمدی گفت : یکطرف بودن  تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محور سر بندر به آبادان مسدود شد/ دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب
  • محور کندوان دوطرفه شد/ ترافیک سنگین در هراز
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • احتمال ریزش سنگ در محور‌های هراز و چالوس
  • جاده کندوان یک طرفه شد
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب