Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به آمادگی سد‌های خوزستان برای مواجه با سیلاب‌های ورودی به این استان، گفت: تیم‌های محاسباتی با استفاده از مدل‌های ریاضی موجود و به اتکای سیستم‌های اندازه گیری دقیق و متعددی که در تمامی مناطق، سرشاخه‌ها و ایستگاه‌های مختلف مستقر هستند اطلاعات را به مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان منعکس می‌کنند و مجموعه‌ای از بهترین متخصصان مشغول پایش سیستم هستند تا دستورات به صورت آنلاین به بهره‌برداران داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر دبی ورودی در مقطع اهواز به دو هزار و ۵۰۵ مترمکعب در ثانیه رسیده است و انتظار افزایش این رقم به حدود سه هزار مترمکعب در ثانیه نیز وجود دارد. براین اساس آمادگی لازم در پایین دست وجود دارد تا در مقطع اهواز سیلابی با دبی سه هزار مترمکعب در ثانیه را عبور بدهیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه سد‌های کشور به لحاظ پایداری در شرایط مناسبی قرار دارند، گفت: طبیعتا کسانی هستند که به هر صورت و با هر هدفی به دنبال ایجاد التهاب در خصوص وضعیت سد‌ها باشند بنابراین اهالی خوزستان و سایر نقاط کشور حتما اطلاعات و اخبار را از کانال‌های رسمی دریافت کنند و توجهی به اطلاعات و اخباری که از طریق کانال‌های غیررسمی منتشر می‌شود نداشته باشند.

اردکانیان در پاسخ به سوالی در خصوص آمادگی سد‌های کشور برای مواجه با سیلاب‌های پیش‌رو گفت: در حال حاضر آمادگی کاملی وجود دارد تا نه این بارش‌ها بلکه میلیارد‌ها مترمکعب آب ناشی از ذوب شدن برف‌های فراوانی که در ارتفاعات باردیده است و در فصل بهار با افزایش دما به مرور ذوب و جاری خواهند شد را در مخازن سد‌های بزرگ تسکین بدهیم.

وی یادآور شد: در دهه‌های گذشته بیش از ۳۳۰ سیل بزرگ در استان خوزستان رخ داده است که به دلیل عدم آمادگی رودخانه‌ها متاسفانه خسارت‌های جانی وسیعی به همراه داشته است و در مسیر‌های طولانی رودخانه‌های استان حجم زیادی از این سیلاب به اطراف سرازیر شده و دشت‌ها و روستا‌های وسیعی را به زیر آب می‌برد.

وزیر نیرو تاکید کرد: اما در شرایط فعلی به لحاظ آمادگی‌های موجود و دیواره‌های که ساخته شده است بخش قابل توجهی از سیلاب در مسیر رودخانه به سمت جنوب سرریز می‌شود که همین امر موجب افزایش حجم آب در مسیر اهواز شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دز طغیان کرد + ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین،، در پی بارش های اخیر سیل آسا در استان خوزستان و شهرستان دزفول باعث افزایش دبی رودخانه دز شد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی سد به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، اظهار داشت: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودروها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

کد خبر 849173 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم باران رودخانه استان خوزستان

دیگر خبرها

  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • لحظه عبور موتورسوار خوش شانس از رودخانه ؛ فقط چند ثانیه کافی بود تا ...| ویدئو
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است