Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان که به عراق سفر کرده است، با آیت الله سیستانی دیدار خواهد کرد. ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،نبیه بری که روز یکشنبه در یک سفر رسمی وارد عراق شد، با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار  کرد.

نبیه بری به عبدالمهدی گفت ما بر نقش عراق در تحقق ثبات منطقه تکیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه به شبکه الفرات گفت نبیه بری امروز دوشنبه به نجف اشرف می‌رود و با آیت الله  العظمی علی سیستانی مرجع عالی  دینی عراق دیدار می‌‌کند.

نبیه بری همچنین به زیارت مرقد مطهر امام علی(ع) پیش از دیدار با آیت الله سیستانی مشرف می شود.

سفر نبیه بری به عراق تا پنجم آوریل طول خواهد کشید.

تکذیب خبر درگذشت ابراهیم  الجعفری

تکذیب خبر درگذشت ابراهیم الجعفری وزیر خارجه سابق عراق و رئیس جریان الاصلاح از دیگر خبرهای عراق است. دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر و وزیر خارجه اسبق عراق خبر درگذشت ابراهیم الجعفری را که در شبکه‌های ارتباط اجتماعی پخش شده است، تکذیب کرد.

این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه در شبکه‌های ارتباط اجتماعی مبنی بر درگذشت ابراهیم الجعفری منتشر شده، صحت ندارد.

دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با برهم صالح   برهم صالح رئیس جمهوری عراق شامگاه یکشنبه در مقر اقامت خود در تونس(محل برگزاری نشست سران عرب)، میزبان میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه بودکه طی آن موضوع سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز عراق بررسی شد.

بر اساس بیانیه دفتر برهم صالح، در این دیدار روابط دوجانبه میان عراق و روسیه و راه‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف در راستای خدمت به دو ملت دوست و نیز نقش شرکت های روسی در سرمایه گذاری به ویژه در بخش های نفت،  گاز و بازسازی شهرهای آزاد شده(از اشغال تروریسم داعشی) بررسی شد.

این بیانیه آورده است همچنین در این دیدار بر هماهنگی مواضع درباره مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی تاکید شد.

بررسی طرح امنیتی ویژه شهادت امام موسی کاظم(ع)

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در جریان طرح امنیتی ویژه سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) و اقدامات اتخاذ شده برای حمایت از زائران قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر عبدالمهدی، نخست وزیر دستور تسهیل اقدامات و تامین امنیت راه ها و روان شدن حرکت زائران در مرحله رفت و برگشت را صادر کرد و گفت بغداد شاهد ثبات بی سابقه‌ای پس از برچیده شدن ایست‌ها و نقاط بازرسی به سبب حمایت مراجع دینی و همکاری شهروندان و تمام طرف‌ها با دستگاه های امنیتی  است.

وی از تلاش های فرماندهی عملیات بغداد در شرایط مختلف و در مناسبت‌های زیارتی و اقدامات پیشگیرانه آن تمجید کرد.

انتهای پیام/

R7891/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش جماران؛ متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی