Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@10:43:39 GMT

انسان برتر از سرمایه وحتی تکنولوژی 

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۵۴۷۰

انسان برتر از سرمایه وحتی تکنولوژی 


درمجمع جهانی اقتصاد که درهفته های گذشته برپاشد پنل های مختلفی درباره  وضعیت بازار کار و اشتغال در سالهای پیش رو و تغییراتی که در این فضا ایجاد خواهد شد برگزار کرد.  این مجمع در یک گزارش جداگانه  مهمترین بخشهای  این جلسات  را با هدف تشریح نحوه به کارگیری نیروی کار در بخش خصوصی  گنجانده است.  طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد برای اینکه یک مجموعه خصوصی بتواند کارایی بالاتری داشته باشد  باید  در انتخاب و استخدام نیروهای کار دقت کند و مهارتهای مورد نیاز خود را در نیروهای توانمند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام اصلی تمامی جلسات این بود که مهارتهای مورد نیاز بازار کار در حال تغییر است و سرمایه گذاری روی نیروها برای کسب مهارتهای جدید یک اولویت بسیار مهم برای شرکتهای خصوصی است. در این جلسات همواره تاکید شده است توانایی و مهارتهای نیروی کار ارزشمند تر از سرمایه است.
جک مای چینی چه گفت 
جک ما مدیر عامل گروه هولدینگ علی بابا بر این باور است که مدیر یک شرکت خصوصی باید کسی را استخدام کند  که از او باهوش تر باشند. افرادی که چهار یا پنج سال اینده این قابلیت را داشته باشند که ریاست شرکت  را بر عهده بگیرند بهترین کارمندان یک شرکت هستند. به نظر من افرادی که مثبت فکر می کنند و در مقابل مشکلات هیچ گاه تسلیم نمی شوند بهترین گزینه برای استخدام هستند.او ریاست شرکتی  را بر عهده دارد که بالغ بر ۲۰ سال است دربازار وجود دارد  و در این سالها موفق عمل کرده است . او می گوید: قبل از اینکه ریاست این شرکت را بر عهده بگیرم، معلم بودم . یک معلم همیشه می خواهد دانش آموزانش از خودش بهتر شوند زیرا نتیجه زحماتش را در موفقیت و پیشرفت انها می بیند. این اولین رمز و قانون موفقیت در یکگ شرکت خصوصی است. به دیگران کمک کنید  تا رشد کنند و حتی از شما هم بهتر شوند . انها می توانند کارایی و بهره وری شرکت را بهبود بخشند و شرکت شما را با اقندار به سمت موفقیت های بیشتر هدایت کنند . با این کار شما بر موجی سوار شده اید که مقصدش تنها پیشرفت و کسب ر درامد است.
مدیر عامل آی بی ام 
جینی رامتی مدیر عامل شرکت ای بی ام می گوید: در سالهای اخیر ما شاهد رسوخ دنیای تکنولوژی به  بخش تولید و صنعت بودیم و همین مساله سبب شد تا  انسانها بیشتر در نقش اپراتور کار کنند و ماشین ها مسول اصلی انجام کار شوند. از نظر من  بخش خصوصی در سالهای اتی با یک چالش بسیار بزرگ روبرو می شود و ان هم موجی از نیروی کار است که توانایی و مهارت مورد نیاز بازار کار را ندارد.  از نظر من در سالهای پیش رو تمامی کارها تغییر می کند و هر که بخواهد در این فضا  همچنان شاغل باقی بماند باید  مهارتهای مورد نیاز  سالهای  اتی را در خود ایجاد کند.
مدیر عامل لینکدین 
از  نظر من شرکتهای خصوصی باید روی نیروهای توانمند خود سرمایه گذاری کنند به این معنا که فرصتهای تحصیلی و کا اموزی را برای  افراد توانمند ایجاد کنند  تا با ارتقای سطح مهارتهای  خود ، نیاز شرکت در سالهای اتی را تامین کنند.   در ده سال اینده دیگر هیچ یک از نیازهای امروزی در بازار مورد نیاز نیست . بازار تغییر می کند و شرکتها هم باید از افرادی استفاده کنند که با  این تغییر همراه شده باشند. 
 الن بلو مدیر عامل و بنیانگذار Linkedin  بر این باور است که بازار  کار آینده انعطاف پذیر تر از بازار کنونی است و سیستم بازنشستگی هم باید  تغییر کند. در سالهای اتی مردم  می توانند با استفاده از هوش مصنوعی بسیاری از کارها را انجام دهند. انها می توانند از راه دور یا از طریق  شرکت در کلاسهای انلاین مسایل تازه را یاز بگیرند و  حتی مسولیتهای خود را در زمان های مختلف روز ، بسته به برنامه روزانه خود، انجام دهند. بخش خصوصی باید بتواند از این فضا استفاده کند. دیگر نیازی به  داشتن مکانی بزرگ برای راه اندازی یک دفتر خدماتی نیست . می توان این کار را با نیروهای کمتر و دورکار انجام داد که ضمن کاهش هزینه سوداوری را نیز بیشتر می کند.
 وی ادامه داد. تکنولوژی کمک زیادی به بازار کار کرده است ولی به نظر می رسد با تحولات سالهای اخیر نه تنها  تولید بلکه نیروهای کار هم از این جریان منتفع می شوند.
وزیر کار فرانسه
در این وضعیت که یادگیری  مهارتهای جدید برای زندگی و کار در دنیای اینده یک اولویت مهم محسوب می شود، ویزر کار کشور فرانسه  طرح تازه  ای را پیشنهاد داد و از تمامی کشورهای اروپایی خواست با اجرای طرح مشابه زمینه را برای اشتغال فراهم کنند. وی در این مورد گفت: ما در نظر داریم به  تمامی جوانان اعم از بیکار یا شاغل سالانه ۵۰۰ یورو کمک هزینه بدهیم تا ان را صرف یاد گیری مهارت تازه ای کنند. مهارتی متناسب با کارشان یا مهارتهای دیگری که درست داشتند بیاموزند ولی تا کنون فرصت آن را نداشتند. با این پول ما می خواهیم به جوانان بگوییم مهم این است که کاری را انجام دهید که به ان علاقه دارید زیرا در آن کار بهترین خود را ارایه خواهید داد. وی ادامه داد: در دنیای امروز دسترسی به سرمایه بسیار ساده تر از دسترسی به مهارت و نیروی کار توانمند است به همین دلیل باید برای نیروی انسانی با مهارت  و تحصیل کرده ارزش زیادی قابل شویم.
وزیر کار فرانسه در انتهای سخنرانی خود در پنل سرمایه گذاری برای اموزش نیروی کار گفت: بسیاری از شهروندان ما بر این باور هستند که قربانی جهانی سازی و تکنولوژی شده اند. زمانی که شما در صندلی راننده ننشسته اید و نمی توانید  تصمیم گیری کنید، هر تغییر کوچکی از نظرتان خطرناک است. با دریافت اموزش و مهارتهای لازم برای دنیای جدید شما همیشه هادی خودروی زندگی خودتان هستید و اینده خوبی برای خودتان می سازید.
در پایان این پنل تاکید شد که  نه تنها نیروی انسانی از نا شناخته های دنیا در سالهای پیش رو احساس خطر می کند بلکه شرکتهای خصوصی هم نگران اینده هستند زیرا برای اجرای پروژه ها و طرح هایشان نیروی ماهر و توانمند ندارند. شرکتهایی می توانند در دنیای اتی  موفق باقی بمانند که از همین امروز برای اموزش نیروها یا جذب جوانان جویای کسب مهارتهای تازه  سرمایه گذاری می کنند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با تبریک روز کارگر گفت: خدا را شاکرم که امروز این اتفاق خوب رقم خورده است. به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار و اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بسیاری به بهره برداری رسید که از توان آنها رشد تولید و صادرات را به دست آوردیم.

وی تأکید کرد: هر دو دستگاه که متولی ارائه آمار رشد اقتصادی بودند هر سه ماه آمار رشد اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد را گزارش دادند و فصلی داشتیم که رشد صنعت نفت و گاز به بیش از ۲۵ درصد در این آمار رسید. این شرایط تا جایی پیش رفت که حدود نیمی از رشد اقتصادی ۶ درصدی سال گذشته کشور مربوط به بخش صنعت نفت و گاز بود.

اوجی گفت: محدودیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادستی برداشته شد و هلدینگ‌ها نیز به خصوص در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل توانایی خود را نشان داده اند. تجارب من در بخش خصوصی مرا به این درک رساند که باید سد مقابل ورود بخش خصوصی به صنایع بالادستی شکسته شود. امروز این فضا باز است و وزارت نفت از هر شرکتی برای توسعه کشور و جهش تولید استقبال می‌کند. امسال بیش از ۵۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار را آغاز می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برای تحقق شعار سال برنامه دارد و به امید خدا بیش از ۷۰ پروژه به بهره برداری می‌رسد. تولید نفت ما امسال جهش خواهد داشت و همچنین توان پالایش نفت ما نیز شاهد افزایش خوبی خواهد بود. با جلوگیری از خام فروشی درآمد و ارزش افزوده مال ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در بحث پتروشیمی‌ها سال گذشته ما به پتروشیمی‌ها ۸ درصد گاز بیشتری دادیم و رکورد تولید ۷۵ میلیون تنی توسط پتروشیمی رقم خورد و امیدواریم که امسال این رکورد نیز شکسته شود.  

اوجی تاکید کرد: ناترازی انرژی ناشی از بی توجهی به امر سرمایه گذاری در تولید بوده و صرفه جویی بوده است. به تمام نیروگاه‌ها و صنایعی که در بهینه سازی مصرف انرژی کوشا نیستند اخطار می‌دهیم. نمی‌شود که تولید به دنبال مصرف بدود؛ این نفت و گاز سرمایه مردم است؛ به همین جهت ما باید در بهینه سازی مصرف کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد