Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:45:54 GMT

نوروز امسال 2031 مسافر ترکمنستانی وارد ایران شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۵۶۳۷

نوروز امسال 2031 مسافر ترکمنستانی وارد ایران شدند

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت که در بازه زمانی 28 اسفند 97 تا 11 فروردین امسال تعداد 2 هزار و 31 مسافر تبعه کشور ترکمنستان از طریق مرز گمرک اینچه برون گنبدکاووس وارد خاک ایران شدند.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود این تعداد اتباع ترکمنستانی بیشتر در قالب تجارت چمدانی یک تا چند روزه و بعضا دیدار نوروزی با اقوام خود در شهرهای ترکمن نشین استان گلستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: دراین بازه زمانی 2 هزار و 113 تبعه ترکمنستانی نیز به کشور خود بازگشتند که تعدادی از آنان از قبل از آغاز تعطیلات نوروزی وارد خاک ایران شده بودند.
سرهنگ سراوانی به خروج و ورود مسافران ایرانی از مرز اینچه برون نیز اشاره کرد و ادامه داد: از 28 اسفند سال 97 تا روز قبل درمجموع 58 مسافر ایرانی به مقصد کشور ترکمنستان از مرز خارج شدند که تاکنون 51 نفر آنان برگشته اند.
وی تصریح کرد: دراین بازه زمانی همچنین 120 دستگاه کامیون و تریلی ترانزیت خارجی از مرز اینچه برون به مقصد کشورهای آسیای میانه خارج و 78 دستگاه کامیون نیز از همین مرز وارد خاک ایران شدند.
به گفته این مقام نظامی، در این مدت خروج کامیون های ایرانی از مرز اینچه برون فقط 41 دستگاه و ورود آنان نیز 29 دستگاه بوده است.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین با اشاره به بارش های اواخر سال گذشته و اوایل امسال و آبگرفتگی برخی مناطق مرزی حوزه استحفاظی این هنگ، از تخلیه دو پاسگاه مرزی با هدف جلوگیری از خسارات احتمالی خبر داد.
سرهنگ سراوانی ادامه داد: بارش های امسال سبب بالا آمدن و سرریز آب تالاب آلاگل در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس شده بود که با هماهنگی مدیران محلی و شهرستانی و با هدف جلوگیری از ورود آب به جاده ارتباطی آق قلا به مرز اینچه برون، با حفر کانال هایی سرریز آب این تالاب به سمت اراضی پایین دست هدایت شده است.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هنگ مرزي اترك ورود مسافران خارجي گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان ۲۴ هزار فرهنگی دارد که امسال از بین ۳۲ استان کشور، ۱۴ استان معلم نمونه کشوری داشت و سهم استان گلستان دو معلم نمونه کشوری بود این در حالی است که در سال قبل معلم نمونه کشوری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان گلستان دارای همت بالا و کار بلد هستند، افزود: امسال برای انتخاب معلم نمونه شرایط تغییر کرده است، معلم نمونه کاملاً عملی و به صورت آزمون و تدریس و شاخصه هایی که مد نظر بود انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش هم گفت: در سفر اول رییس جمهور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم اما در سفر دوم با کمک مسوولان هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که رشد پنج برابری نسبت به سفر اول داشتیم.

وی افزود: این مصوبات نوید اتفاقات خوب در حوزه های مختلف آموزش و پرورش دارد که در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری می‌توانیم استفاده کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد مصوبه اول تحقق پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در جذب نیرو در قالب ماده ۲۸، در سال های قبل بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر بود اما در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر جذب داشتیم و امسال هم با چند آزمونی که داریم بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پروش خواهند شد که با این آمار، رشد ۹۰ درصدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در جذب نیرو حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم که با اعلام جذبی که شکل گرفته، باهوش ترین و باسوادترین معلمان از استان گلستان بود.

کد خبر 6092557

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • مسافر تهرانی بر اثر سقوط از آبشار «لوه» در گلستان جان باخت
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)