Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@03:34:13 GMT

رانش زمین در سنندج

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۵۷۷۳

رانش زمین در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: بر اثر بارش شدید باران و رانش زمین بخشی از ترانشه دیوار حائل مسکن مهر دگایران در سنندج فرو ریخت.

عبدالسلام سپهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در دو روز اخیر شاهد بارش شدید باران در سطح شهر بودیم احتما ل ریزش ترانشه در بسیاری از معابر وجود داشت و بر همین اساس صبح امروز بعلت رانش زمین بخشی از ترانشه دیوار حائل مسکن مهر دگایران فرو ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به محض اطلاع از این حادثه نیروهای خدمات شهری این شهرداری به محل اعزام شدند و نسبت به پاکسازی مسیر اقدام کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج بیان کرد: براثر ریزش این ترانشه تیر برق هم سقوط کرده و دستگاه های خدمات رسان نظیر اداره برق هم جهت ایمن سازی معبر در محل حادثه حضور دارند.

وی عنوان کرد: از ابتدای صبح امروز بارش برف هم آغاز شد که بلافاصله نیروهای ستاد برف روبی شهرداری مناطق نسبت به نمک پاشی معابر شیب دار سطح شهر اقدام کردند. 

سپهر خاطرنشان کرد: تمام نیروهای خدمات شهری از دیروز در آماده باش کامل هستند و خوشبختانه شب گذشته هم به جز شهرک کوثر گریزه و ناحیه منفصل شهری نایسر مشکل خاصی در معابر مبنی بر آبگرفتگی معابر نداشتیم.

اعلام آمادگی کانون کوهنوردان کردستان برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از سیل

مدیرعامل کانون کوهنوردان کردستان از آمادگی تیم امداد ونجات کانون برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از سیلاب در سنندج خبر داد.

صلاح حقیقیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از آمادگی تیم امداد و نجات کانون کوهنوردان کردستان جهت مقابله با بحران احتمالی ناشی از سیلاب خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اعضای تیم امداد و نجات کانون کوهنوردان کردستان جهت امداد رسانی در حد توان و امکانات موجود آمادگی خود را جهت همکاری با نهادهای امداد رسان اعلام کرده است، افزود: اعضای تیم امداد و نجات کانون از ساعت 12ظهر روز یکشنبه 11 فروردین 98 به مدت 24 ساعت برای مقابله با آسیب های احتمالی ناشی از سیلاب، در آمادگی به سر می برد.

 بر اساس پیش بینی های هواشناسی، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی شهرهای استان کردستان وجود دارد که تمامی دستگاه های خدمت رسان برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی های سیلابی به حالت آماده باش درآمده اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان رکورددار بارش باران در کردستان

ایسنا/کردستان معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مجدداً از صبح روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی اضافه کرد: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت اما انتظار داریم در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی