Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@23:29:45 GMT

معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۶۰۱۹

به گزارش پارس نیوز، 

چلسی باشگاهی که به واسطه سرمایه گذاری رومن آبراموویچ روس توانست در بین باشگاه‌های بزرگ اروپا قد علم کند و حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

هر چند چلسی خیلی زود مزد سرمایه گذاریآبراموویچ را با دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر گرفت ولی اوج کار این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود که با هدایت روبرتو دی ماتئوی گمنام به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلسی با حضور مورینیوی پرتغالی در رأس کار و در ادامه بازیکنان بزرگی چون پتر چک، دیدیه دروگبا، هرنان کرسپو، فرانکلمپارد، جو کول، ریکاردو کاروالیو و البته جان تری و کلود ماکله له توانست بعد از ۵۰ سال قهرمان لیگ برتر شود. بعد از آن چلسی همیشه خودش را به عنوان مدعی در لیگ برتر نشان داد.

شما می‌توانید بگویید این فصلی بود که سرمایه‌گذاری‌های چلسی در لیگ قهرمانان بالاخره به نتیجه رسید، البته بدون شک شانس، نقش زیادی در این اتفاق داشت، هرچند که آنها دفعات پیش شاید با بدشانسی ناکام شده بودند. چلسی از مرحله یک‌هشتم نهایی و از بازی برگشت مقابل ناپولی به یکباره پوست‌اندازی کرد و با یک بازگشت رویایی راهی مرحله بعد شد. آنها در نیمه‌نهایی نیز با تکیه بر قدرت دفاعی خود و با اقبال زیاد توانستند بارسلونای گواردیولا را به آخر خط برسانند و راهی فینال مونیخ شوند. ۲۰۱۲ اولین فینالی بود یک طرف آن در شهر خود به میدان می‌رفت، بایرن مونیخ که با غلبه بر رئال مادرید به فینال آمده بود در طول بازی فینال بارها تا یک قدمی فتح جام پیش رفت اما هر بار ناکام بود و در نهایت چلسی دی‌ماتئو با پیروزی در ضربات پنالتی رؤیای قهرمانی در مونیخ را برای باواریایی‌ها نقش بر آب کرد. پیتر چک دروازه‌بان چلسی با مهار دو پنالتی در جریان بازی و ضربات آخر بازی، در کنار دیدیه دروگبا نقش مهمی در اولین قهرمانی تاریخ چلسی در لیگ قهرمانان ایفا کرد.

البته چلسی در سال ۲۰۰۸ در آستانه قهرمانی در لیگ قهرمانان بود. این تیم برابر یونایتد به دیدار نهایی رسید. در ضربات پنالتی در حالی که چلسی تنها یک ضربه تا قهرمانی فاصله داشت، پای جان تری در هنگام ضربه زدن لغزید تا کاری انجام شود که شاید یونایتد قادر به انجام دادن آن نبود. سپس با مهار پنالتی آنلکا توسط ادوین فن درسار، منچستر یونایتد در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو سومین قهرمانی خود در اروپا را در سال ۲۰۰۸ جشن گرفت.

بی شک باید جان تری را اسطوره تیم چلسی و هواداران این تیم بدانیم. هواداران چلسی همیشه رابطه خوبی با اسطوره تیمشان یعنی جان تری داشتند. او همه کار برای تیم محبوب خود انجام داد. وقتی تری کودک بود، در اطراف ورزشگاه استمفوردبریج پرسه می‌زد و کفش بازیکنان تیم محبوبش را واکس می‌زد. او فقط دوست داشت به چلسی خدمت کند. سپس به آکادمی باشگاه چلسی رفت و از آن جا تلاشش را برای تبدیل شدن به یک سوپر استار آغاز کرد. وقتی در اکتبر ۱۹۹۸ در جام اتحادیه برابر استون ویلا برای اولین بار پیراهن چلسی را بر تن کرد، همه با جوانی روبرو شدند که از پوشیدن پیراهن تیمش احساس غرور می‌کرد. تری سال‌ها افتخارات عدیده‌ای با تیمش کسب کرد و از شخصیت‌های پررنگ تاریخ این تیم لندنی است.

سرمربی

هدایت تیم فوتبال چلسی در حال مائوریتسیو ساری است. این مربی ایتالیایی که معمولاً او را با سیگار زیر لب در کنار زمین می‌بینیم، بعد از نایب قهرمانی با ناپولی در لیگ ایتالیا، هدایت چلسی را بر عهده گرفت و در اولین فینال، برابر سیتی در جام اتحادیه شکست خورد. او تلاش می‌کند بتواند با چلسی در فصل اول حضورش سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. موفق‌ترین مربی تاریخ چلسی نیز مورینیو است که ۳ قهرمانی در لیگ، ۳ قهرمانی در جام اتحادیه و یک قهرمانی در جام حذفی و جام خیریه را به دست آورده است.

رکوردها

گران‌ترین خرید تیم چلسی، کپا آریسابالاگا است که لندنی‌ها برای جذب او ۷۱ میلیون پوند خرج کردند. آلوارو موراتاو کریستیان پولیسیچ نیز با ۵۸ میلیون پوند در رده دوم هستند. اسکار نیز گران‌ترین فروش تیم چلسی محسوب می‌شود. چلسی برای فروش این بازیکن ۶۰ میلیون پوند از شانگهای دریافت کرد.

بیشترین گل زده در تاریخ چلسی به یک هافبک اختصاص دارد. فرانک لمپارد با ۲۱۱ گل در صدر قرار دارد و نکته جالب اینکه ادن هازارد در رده ۱۰ قرار گرفته است.

در زمینه بیشترین بازی نیز ران هریس با ۷۹۵ بازی در صدر قرار دارد و پیتر بونتی و جان تری در رده‌های دوم و سوم هستند.

افتخارات

۶ قهرمانی در لیگ برتر

۸ قهرمانی در جام حذفی

۵ قهرمانی در جام اتحادیه

۱ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

۱ قهرمانی در لیگ اروپا

۱ قهرمانی در سوپر کاپ اروپا

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سرمایه لیگ قهرمانان چلسی لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا بازی بایرن مونیخ رئال مادرید چک منچستر یونایتد مسکو کفش فوتبال سیگار زمین جام حذفی جهان رئال مادرید سرمایه گذاری سیگار لندن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاپ شات؛ روزی که آسمان انگلیس با شاهکار ژوزه مورینیو آبی شد

چلسی از سال 2004 تمامی جام‌های ممکن را فتح کرده است. شروع این ماجراجویی با آقای خاص رقم خورد. 

طرفداری | 30 آوریل سالگرد آغاز دوران باشکوه چلسی در فوتبال انگلیس محسوب می‌شود. 

18 سال پیش در چنین روزی، چلسیِ تحت ژوزه مورینیو در اولین فصل حضور مرد پرتغالی در فوتبال انگلیس، نخستین جام لیگ برتر تاریخش را فتح کرد. آبی‌ها در هفته سی و پنجم فصل 05-2004 با بریس فرانک لمپارد مقابل بولتون عنوان قهرمانی خودشان را مسجل کردند. چلسی در فصل یادشده طی 38 بازی آمار 25 کلین شیت را به ثمر رساند. شمار گل‌های دریافتی چلسی در مجموع فصل عدد 15 را نمایش می‌داد که بهترین رکورد در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. تیم تحت هدایت مورینیو پیش از هفته سی‌ام تنها 9 گل دریافت کرده بود. اگر شکست 1-0 هفته‌های ابتدایی مقابل منچسترسیتی رقم نمی‌خورد، چلسی نیز مانند آرسنال می‌توانست به عنوان تیم «شکست‌ناپذیر»، جام طلایی لیگ برتر را دریافت کند. 

چلسی مخوف لیگ برتر، ماجراجویی اروپایی خودش را نیز با صدرنشینی مقتدرانه در گروهی متشکل از زسکا مسکو، پورتو و پاری سن ژرمن آغاز کرد. پس از کامبک 4-2 در استمفوردبریج مقابل بارسلونا که در مجموع منجر به صعود 5-4 به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شده بود، فوتبال متوجه قدرت تیم ژوزه مورینیو شد. آن‌ها در دور بعدی بایرن مونیخ را نیز در مجموع با نتیجه 6-5 از پیش رو برداشتند. با این حال، در نیمه نهایی تمام انگلیسی همه‌چیز برای آبی‌ها به نحوی دیگر پیش رفت. تساوی بدون گل در استمفوردبریج به معنای دردسری بزرگ در ورزشگاه آنفیلد بود. لیورپول که در کنار شکست رفت و برگشت در لیگ برتر، فینال لیگ کاپ را نیز به چلسی واگذار کرده بود، قصد نداشت فرصت انتقام را از دست بدهد. آن‌ها در دیدار برگشت با تکل گل لوئیس گارسیا که از آن به عنوان «گل روح» یاد می‌شود، با حذف چلسی پس از 20 سال راهی فینال اروپایی شدند. ژوزه مورینیو پس از بازی معتقد بود ضربه گارسیا از خط دروازه عبور نکرده است. 

چلسی در اولین فصل ژوزه مورینیو در تمامی رقابت‌ها 107 گل به ثمر رساند که سهم بهترین گلزن آن‌ها یعنی فرانک لمپارد 19 گل بود. دو جام و نرخ پیروزی بیش از 70% کافی بود تا از چلسیِ 05-2004 به عنوان یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر انگلیس یاد کرد. بسیاری از رکوردهای آن تیم تا به امروز دست نخورده باقی مانده‌اند. 

مروری بر آغاز دوران ژوزه مورینیو در چلسی اولین ملاقات با مردی که به وسیله چلسی یک امپراتوری ایجاد کرد روزهایی که همه‌چیز فرق داشت «به آبراموویچ گفتم: فقط پول این مهاجم را پرداخت کن. او برای ما گل‌های زیادی خواهد زد» بعد از قهرمانی در یکی از بهترین فینال‌های لیگ کاپ به‌زودی هم‌تیمی خواهید شد

 

بازگشت به نیوکمپ  لوئیس گارسیا! گل شده بود؟

 

جشن قهرمانی در استمفوردبریج روزی که همه‌چیز نهایی شد

 

جاودان

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تاپ شات؛ روزی که آسمان انگلیس با شاهکار ژوزه مورینیو آبی شد
  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • شاهکار واردی: دبل برای قهرمانی لستر
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۰ اردیبهشت
  • استقلال 1402 و معرفی اپلیکیشن فوتبال
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است