Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه در مشکلات زندگی به امامان معصوم‌(س) اقتدا کنید گفت: امام موسی کاظم‌(ع) در برابر مشکلاتی که دوستان و دشمنان برای ایشان ایجاد کردند خشم خود را کنترل کرد. ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم‌(ع) اظهار داشت: مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام شهادت اهل‌بیت‌(ع) فرصتی است که انسان به گذشته خود برگردد و ارتباط قلبی با اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مشکلات زندگی به امامان معصوم‌(س) اقتدا کنید گفت: امام هفتم شیعیان لقب کاظم دارد و لقب کاظم یعنی کسی که خشم خود را فرو می‌برد، در آیه 134 آل‎عمران آمده است که «کسانی هستند که خشم خود را فرو می‌خورند و رفتاری از روی آرامش انجام می‌دهند و از مردم درمی‌گذرند» یعنی خود را از حالت خشمگین به حالت مطلوب می‎رسانند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه خشم در مقابل دوستان و دشمنان متفاوت است افزود: در ایام نوروز هستیم گاهی در سفرها و مهمانی‌ها کارها مطابق برنامه‌ریزی ما جلو نمی‌رود که نباید ناراحت و عصبانی شویم بلکه باید این خشم و عصببانیت را فرو برده و در مقابل دوستان گذشت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خشم در مقابل دشمنان به‌گونه‌ای دیگر است خاطر‌نشان کرد: در بعضی مواقع که دشمن در حال ضربه زدن است اما کاری از ما بر نمی‌آید باید این خشم خود را فرو ببریم و منتظر فرصت باشیم، امام موسی کاظم‌(ع) با دشمنان زیادی روبه‌رو بود و در بعضی مواقع حتی دوستان با کوتاه‌بینی خود مسیر را طولانی‌تر می‌کردند که امام در مقابل آنها خشم خود را فرو می‌برد.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه همانطور که رفتار امامان برای ما درس است در مسیر زندگی نیز باید از آنها استفاده کرد و جامه عمل بپوشانیم گفت: امامان ما اگر دعوت به ایمان و اخلاص داشتند، خودشان ابتدا این کار را انجام دادند و وجودشان در خصلت‌ها ویژه بود و واقعا عبد صالح خداوند بودند.

سیاه چاله‌هایی که استخوان‌های امام کاظم (ع) را نرم کرد!بارگاه منور رضوی غرق در عزا و ماتم شهادت امام موسی کاظم(ع) استبرگزاری مراسم سوگواری شهادت امام کاظم(ع) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

وی با اشاره به اینکه در زمان امام موسی کاظم‌(ع) امکانات و ظرفیت‌های کشور در اختیار فردی مانند هارون الرشید قرار گرفته بود که درد مردم را نداشت و امام بسیار از این قضیه ناراحت و دلگیر بود افزود: اگر ما بتوانیم بر خود مسلط و خشم خود را کنترل کنیم قطعا موفق خواهیم بود چرا که در عصبانیت عقل از کار می‌افتد و اختیار انسان دست خودش نیست.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه شروع خشم را باید کنترل کرد و اگر خشم آمد دیگر غیر‌قابل کنترل است تصریح کرد: سیل اخیر باعث مشکلات زیادی برای مردم در نقاط مختلف کشور شد اما لازم است که در این بحران‌ها صبر پیشه کنیم و از خشم خود جلوگیری کنیم، از نشانه‌های شروع غضب پرهیز و دوری کنید.

وی با اشاره به اینکه انسان باید در مسیر زندگی خود را برای هر شرایطی آماده کند گفت: به‌عنوان مثال در یک مهمانی احتمال بدهیم که ممکن است برق قطع شود، ممکن است در طبخ غذای ما مشکل ایجاد شود و اگر پیش‌بینی‌های لازم را انجام بدهیم در هنگام بروز مشکلات و حوادث کمتر ناراحت می‌شویم.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه در حوادث اگر بدون آمادگی برخورد کنیم ممکن است اتفاقات بدتری برای ما بیافتد افزود: قرار نیست که همه چیز بر وفق مراد ما پیش برود و گاهی اوقات رفتارهای سایر افراد در برنامه‌ریزی ما خلل ایجاد می‌کند که نباید از این رفتارها ناراحت شده و به قول معروف از کوره در برویم.

وی با تبریک 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران و رای آری مردم به جمهوری اسلامی اظهار داشت: در این روز باید شهدا را بیشتر یاد کرد و از خدا بخواهیم که به ما توفیق بدهد تا قدم جای بزرگان دین و شهدا بگذاریم.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، اظهار کرد: پیشاپیش شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گویم. همانطور که مستحضر هستید در زمان امام صادق (ع) فرصتی برای نشر، ترویج و گسترش معارف بلند اسلامی فراهم آمد و شاگردان مبرزی از متکب ایشان آموختند و به تبلیغ اسلام واقعی پرداختند. همچنین روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم؛ استاد مطهری از شاگردان مکتب امام صادق (ع) و متخلق به اخلاق اسلامی بودند.

دیگر خبرها

  • شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • فینال جام حذفی در کرمان برگزار می شود
  • مطهری امام
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد