Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک متخصص تغذیه گفت: اگر انتخاب‌های غذایی درستی در طول روز داشته باشید، به راحتی می‌توانید مقدار پروتئین لازم را دریافت کنید.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، الهام نوروزی متخصص تغذیه اظهار کرد: کاهش یا عدم مصرف غذا‌های پروتئین دار، منجر به پرخوری و اضافه وزن می‌شود، علاوه بر این مصرف پروتئین برای رشد و ترمیم عضلات بدن ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نکته را در نظر داشته باشید که ۱۰ تا ۳۵ درصد از غذای دریافتی روزانه شما را باید پروتئین‌ها تشکیل دهند؛ این میزان برای زنان روزانه ۴۶ گرم و برای مردان ۵۶ گرم است؛ اگر انتخاب‌های غذایی درستی در طول روز داشته باشید، به راحتی می‌توانید مقدار پروتئین لازم را دریافت کنید؛ چربی انواع آجیل از نوع چربی اشباع نشده است که یکی از اجزای اصلی یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود، همچنین آجیل‌ها سرشار از فیبر هستند که همراه با پروتئین موجود در آنها، مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارند.

چند درصد از غذای دریافتی روزانه را باید پروتئین‌ها تشکیل دهند؟

این متخصص تغذیه افزود: اگر نگران کالری خود هستید، می‌توانید میزان مصرف آجیل را به یکی یا ۲ مشت در روز محدود کنید؛ مزایای مصرف متعادل تخم مرغ (کمتر از ۶ عدد تخم مرغ کامل در هفته)، بر خطرات ناشی از کلسترول آن غلبه می‌کند، علاوه بر این یک عدد تخم مرغ بزرگ حاوی ۶ گرم پروتئین و تنها ۷۰ کالری است، توصیه می‌شود تخم مرغ را به صورت آب پز مصرف کنید و از مزایای غذایی آن بهره‌مند شوید.
بوقلمون، گوشتی پرخاصیت و پر سدیم

نوروزی ادامه داد: در هر ۲۰۰ گرم ماست چکیده حدود ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین یافت می‌شود و می‌تواند به عنوان یک اسنک سالم مصرف شود؛ هر ۱۰۰ گرم از گوشت بوقلمون حاوی ۲۵ گرم پروتئین و تنها ۱۴۰ کالری انرژی است، توجه داشته باشید که مقدار سدیم در این گوشت بالاست، بهتر است گوشت تازه بوقلمون را تهیه و آن را کباب کنید تا از مصرف مقدار اضافه نمک و سدیم جلوگیری شود.

پنیر منبعی غنی از پروتئین است

وی تشریح کرد: پنیر منبعی غنی از پروتئین است، پنیر کم چرب به همراه میوه جات و سبزیجات می‌تواند میان وعده مناسبی باشد که بین وعده‌های غذایی شما را سیر نگه می‌دارد؛ عدس منبع غنی از پروتئین، فیبر و موادمعدنی است و همچنین دارای کالری کم و تقریبا بدون چربی است، یک فنجان عدس پخته شده حاوی ۲۲ گرم پروتئین، ۳۰۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی است.

چند درصد از غذای دریافتی روزانه را باید پروتئین‌ها تشکیل دهند؟

این متخصص تغذیه گفت: سویا منبعی غنی از پروتئین و سرشار از مواد مغذی و چربی‌های سالم است؛ علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف سویا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را به دلیل داشتن حد بالایی از فیتواستروژن، کاهش دهد.

نوروزی بیان کرد: کره دانه‌های چرب مانند روغن بادام زمینی، بادام، گردو و دیگر دانه‌های مشابه، منابعی غنی از پروتئین هستند؛ تقریبا هر۲ قاشق از این روغن دارای هفت گرم پروتئین است، مصرف روزانه انواع مختلف این روغن در مقادیر کم، یک رژیم غذایی مناسب محسوب می‌شود که پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

وی یادآوری کرد: کدو سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌هاست؛ ۲۸ گرم تخم کدو حاوی هشت گرم پروتئین و مقادیر زیادی مواد معدنی شامل پتاسیم، منگنز و آهن است البته به دلیل داشتن چربی بالا، باید در میزان مصرف آن دقت کرد.

انتهای پیام/

منبع: اشگاه خبرنگاران

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غذا میوه تغذیه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!

 در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوز‌ها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوز‌ها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می‌رسید.

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

tags # رژیم لاغری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید