Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:19:07 GMT

احتمال زير آب رفتن هشت روستاي هرسين

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۶۳۷۲

احتمال زير آب رفتن هشت روستاي هرسين

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- فرماندار شهرستان هرسين از طغيان رودخانه گاماسياب و احتمال به زيرآب رفتن هشت روستاي اين شهرستان خبر داد.

امير شاه‌آبادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در نتيجه بارش‌هاي سنگين شب گذشته و امروز، رودخانه گاماسياب طغيان کرده و هشت روستاي شهرستان در معرض سيل قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او، اگر بارش‌ باران و طغيان گاماسياب ادامه پيدا کند، احتمال دارد که روستاهاي «چم‌بطان عليا، گرگَوند، فراش، قلعه محمدعلي و چشمه بيگي از توابع بخش بيستون و چم حيدر، چم کبود و چم شاهي» از توابع بخش مرکزي هرسين به زير آب بروند.
شاه آبادي با بيان اينکه در حال بررسي و پيگيري براي تخليه اين روستاها هستيم، گفت: روستاي چم‌بطان عليا بيشتر از ساير روستا در معرض سيل و غرق شدن است.
او تاکيد کرد که با تمام توان در حال تلاش براي مقابله با سيل و کاهش خسارت‌هاي آن در شهرستان هستيم.
رود گاماسياب از طولاني‌ترين رودخانه‌هاي ايران است که از 21 کيلومتري جنوب شرقي نهاوند در استان همدان سرچشمه مي‌گيرد و پس از در آغوش کشيدن روان آب‌هاي ملاير، تويسرکان، اسدآباد و صحنه وارد شهرستان هرسين مي شود.
گاماسياب در ادامه راه، پس از يکي شدن با رود قره‌سو به سمت ايلام و خوزستان مي رود و در نهايت در تالاب هورالعظيم آرام مي گيرد.
**نماينده استاندار راهي هرسين شد
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه از صبح امروز براي هر شهرستان يک مسئول تعيين کرده و عليرضا تخت شاهي مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان را به عنوان نماينده خود به شهرستان هرسين اعزام کرده تا آخرين وضعيت و مشکلات آن را بررسي، پيگيري و گزارش کند.
يک سامانه بارشي قوي از يکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شده که سبب آبگرفتگي‌هاي و سيلاب گسترده در سطح استان و ريزش کوه در برخي محورهاي اصلي شده است.
به گزارش سازمان هواشناسي، شدت بارش‌ها تا پايان روز دوشنبه ادامه دارد و تمرکز آن در شرق و جنوب شرقي استان از جمله شهرستان‌هاي هرسين، کنگاور، صحنه و سنقر است.
شهرستان هرسين با 85 هزار نفر جمعيت در 44 کيلومتري جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • قدردانی از معلمان روستای ژان شهرستان دورود+گزارش
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است