Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:56:36 GMT

افغانستان مجوز فعالیت حبیب بانک پاکستان را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۶۴۶۸

افغانستان مجوز فعالیت حبیب بانک پاکستان را لغو کرد

بانک مرکزی افغانستان به دلیل نقض قوانین بانکداری این کشور توسط حبیب بانک پاکستان مجوز فعالیت این بانک را لغو کرد. ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ایمل هاشور» سخنگوی بانک مرکزی افغاستان اظهارداشت که مجوز فعالیت شعبه حبیب بانک پاکستان در افغانستان به دلیل خودداری از اجرای قوانین بانکداری این کشور توسط شورای عالی بانکداری افغانستان لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که براساس قوانین بانکداری افغانستان سرمایه تمام بانک‌هایی که در این کشور فعالیت می‌کنند باید براساس «افغانی» باشد که حبیب بانک از اجرای این قانون سرباز می‌زد.

هاشور به «بی.بی.سی» گفت که براساس تحقیقات بانک مرکزی افغانستان حبیب بانک در دو سال اخیر حتی دو هزار افغانی نیز به شهروندان افغانستان وام نداده است.

سخنگوی بانک مرکزی افغانستان ادامه داد: افرادی که در این بانک حساب داشتند می‌توانند تا مدت 3 ماه آینده نسبت به اخذ سپرده‌های خود اقدام کنند.

توقف پرواز هواپیماهای هندی به افغانستانابراز نگرانی پاکستان از کمک هند برای مدیریت آبهای افغانستانافزایش دارایی های صندوق ارزی پاکستان با کمک وام های خارجی

حبیب بانک در سال 2004 میلادی فعالیت خود را در افغانستان آغاز کرد.

این بانک از بزرگترین بانک‌های پاکستان است که در سال 1947 میلادی تاسیس شده است و در حال حاضر نیز حدود 1800 شعبه در داخل و خارج پاکستان دارد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید ولی الله موسوی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان در یک مهلت مقرر باید کیفیت نان را به حد قابل قبول برسانند، زیرا در وضعیت فعلی رضایت از کیفیت نان در بین شهروندان پایین است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها باید به صورت مداوم از نانوایی‌ها انجام و ظرف مدت یکماه نانوایانی که نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار بهبهان اتحادیه نانوایان را ملزم کرد آموزش را جدی بگیرند و ضمن ارایه آموزش‌های لازم به تمام کارکنان نانوایی‌ها، صدور مجوز نانوایی به کسب آموزش و مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای منوط شود.

فرماندار بهبهان از اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان خواست بسته‌بندی‌های غیرمجاز نان که مجوزی از بهداشت، استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوطه ندارند را در راستای رعایت بهداشت شهروندان جمع آوری کنند.

تنظیم و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، صدور مجوز جدید در نقاط فاقد نانوایی، جابجایی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل و ایجاد تنوع در پخت نان‌های مختلف از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار بهبهان بود.

پخت نان باکیفیت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است.

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی