Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@02:55:19 GMT

این سنگ بسیار بزرگ دروازه قرآن شیراز را ویران می کند + عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۶۹۴۶

این سنگ بسیار بزرگ دروازه قرآن شیراز را ویران می کند + عکس

رکنا: معاون شهردار شیراز در واکنش به عکس منتشر شده خطر ریزش سنگ در دروازه قرآن ضمن بازدید از منطقه از معاون عمرانی استاندار فارس خواستار اقدام فوری جهت پایدارسازی منطقه کرد.

امروز تصویری در فضای مجازی منتشر شد که نگرانی شهروندان شیرازی را در پی داشت.
این تصویر گویای خطر ریزش قطعه سنگی جدا شده از کوه در ارتفاعات مجموعه خواجوی کرمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با انتشار این تصویر، معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در نامه‌ای فوری خطاب به محمد حسن‌پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز و لقمانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در خواست کرد تا اقدامات لازم جهت پایدارسازی منطقه انجام شود.
حسین آرگیو در نامه خود خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، جهت ایمنی شهروندان، مسافران و گردشگران پیشنهاد کرده است: از آزاد سازی آب به هر نحو در ارتفاعات جلوگیری شود، در روزهای بارندگی و ناپایداری جوی پارک مجاور دروازه قرآن تعطیل شود و محدودیت زمانی ارائه خدمات بازدید از مجموعه خواجوی کرمانی تا حد امکان مدنظر قرار گیرد.
در نامه آرگیو به سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز آمده است: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر وجود خطر ریزش سنگ از کوه در ارتفاعات مجموعه خواجوی کرمانی، اینجانب به همراه کارشناسان مربوطه از محل بازدید به عمل آورده و مواردی را به شرح ذیل مشاهده گردید:
1- یک زون وسیع حاوی سنگ‌های خرد شده به ابعاد بسیار بزرگ و ناپایدار در منطقه وجود دارند که در معرض ریزش است.
2- با توجه به وجود حجم بزرگی از سنگ‌های ناپایدار و قرار گیری در شرایط بسیار نامناسب و عدم وجود تکیه‌گاه کافی احتمال جدا شدن و ریزش آن‌ها وجود دارد.
3- با عنایت به قرارگیری این زون در ضلع غربی بنای دروازه قرآن، خواجوی کرمانی، هتل شیراز و دیگر مستحدثات پایین دست و وجود شیب تند کوه در آن محل، سقوط سنگ از آن ارتفاع می‌تواند منجر به بروز فاجعه با تبعات عظیم انسانی و اجتماعی گردد.
خواهشمند است دستور فرمایید ضمن تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و بررسی این موضوع در شورای مذکور، تصمیمات مقتضی و فوری جهت پایدارسازی این منطقه اتخاذ گردد. 

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث قرآن معاون خطر سنگ ریزش عکس سیل فیلم شهرستان رودخانه مادر مردم جوان زمین افغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مانع بزرگ برای حضور بیرانوند مقابل سپاهان
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳