Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جدیدترین آمار از نتایج انتخابات شورا و شهرداری‌ها در ترکیه حاکی از آن است که حزب حاکم توسعه و عدالت اکثریت آراء را کسب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، کمیسیون انتخابات ترکیه اعلام کرد که کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در شهر استانبول از کاندیدای حزب توسعه و عدالت پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش «اکرم امام اوغلو» در شهر استانبول از رقیب خود «بن‌علی یلدریم»، کاندیدای حزب توسعه و عدالت و نخست وزیر سابق پیش افتاده است.

«سعدی گوون»، رئیس کمیته عالی انتخابات ترکیه طی مصاحبه‌ای ضمن اعلام این خبر گفته که نتایج نهایی احتمالا تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

در شهر آنکارا نیز حزب توسعه و عدالت نتیجه را به حزب رقیب خود واگذار کرده است.

با این وجود حزب توسعه و عدالت ترکیه تاکنون موفق به کسب اکثریت در انتخابات شهردای‌های ترکیه شده است.

نوزدهمین دوره انتخابات شورا و شهرداری‌های ترکیه روز یکشنبه ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) برگزار شد.

بیش از ۵۷ میلیون نفر از مردم ترکیه واجد شرکت در این انتخابات بودند و شهروندان این کشور در حدود ۲۰۰ هزار حوزه اخذ رأی، به پای صندوق‌های رأی رفتند.

این رأی‌گیری برای انتخاب شهرداران ۳۰ کلان شهر، ۵۱ مرکز استان و ۹۲۲ شهرستان برگزار شده و علاوه بر این مردم ترکیه در این انتخابات، نمایندگان نهاد‌های محلی، بخشدار و دهدار‌ها را نیز انتخاب کرده‌اند.

در این دور از انتخابات محلی ترکیه ۱۲ حزب شامل «عدالت و توسعه»، «حرکت ملی»، «جمهوری خلق»، «دموکراتیک خلق‌ها»، «خوب»، «سعادت»، «ترکیه مستقل»، «کمونیست ترکیه»، «اتحاد بزرگ»، «چپ دموکراتیک»، «دموکرات» و «وطن» برای تصدی کرسی شهرداری‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انتخابات محلی قبلی ترکیه در سال ۲۰۱۴ انجام شده و این نخستین انتخابات محلی در این کشور تحت نظام ریاست جمهوری است که از سال ۲۰۱۷ برگزیده شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات ترکیه ترکیه حزب جمهوری خواه خلق حزب توسعه و عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه

محمدامین سالاری پور روز شنبه با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته و آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۶ پایتخت، اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ پروژه احداثی داشتیم که باعث جلب رضایت حداکثری شهروندان منطقه شد.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: پروژه شهربانو در ابعاد چهار هزار ۸۰۰ مترمربع زیرساخت به سرانه فرهنگی و اجتماعی منطقه اضافه می‌کند که مختص به بانوان خواهد بود.

وی افزود: چندین مجموعه ورزشی از جمله زورخانه و سالن کشتی در این منطقه در دست طراحی و احداث است تا شهروندان به سهولت از این مجموعه‌ها استفاده کنند.

سالاری پور با اشاره به انعقاد قرارداد تقاطع غیر همسطح در پل بعثت به طول دو کیلومتر و ۵۰۰ متر به سمت شرق به غرب و بلعکس، گفت: این تقاطع غیر همسطح می‌تواند از حجم ترافیک کم کرده تا شهروندان مسیر راحت تری را طی کنند.

وی با اشاره به ساخت پارکینگ زیر سطحی در محله جوادیه تاکید کرد: در حال ساخت یک پارکینگ زیر سطحی هستیم که دو طبقه منفی داشته و در بالای آن یک مجموعه ورزشی قرار دارد که تا پایان سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۶ یادآور شد: در سال گذشته ۸۰ پروژه توسعه محلی داشتیم که تمام آنها تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت و در سال جاری نیز ۱۲۴ پروژه شهری و توسعه محلی خواهیم داشت که تعدادی شروع شده و تعدادی در مرحله انعقاد قرارداد است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • در مرحله دوم انتخابات، نامزدی که اکثریت نسبی آرا را کسب کند، پیروز است
  • فرآیند پخت انواع نان محلی در ترکیه (فیلم)
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند