Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:33:22 GMT

تلف شدن وحوش در پارک ملی گلستان با اثر سیل یا سرما

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۷۱۵۲

تلف شدن وحوش در پارک ملی گلستان با اثر سیل یا سرما

گرگان - ایرنا - منابع محلی و روستائیان حاشیه پارک ملی گلستان از تلف شدن وحوش و حیوانات بر اثر سیل یا سرمای اخیر در استان گلستان سخن می گویند.

منابع محلی به خبرنگار ایرنا گفتند: حدود 50 راس حیوان در سیل و سرمای اخیر پارک ملی گلستان تلف شده اند که تقریبا بیشتر آنها قوچ و میش بوده است.
گفته می شود به دلیل متلاشی شدن لاشه گونه های تلف شده؛ شناسایی آنها بصورت دقیق ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار ایرنا امروز دوشنبه جزئیات بیشتر را از مدیر پارک ملی گلستان پی جویی کرد که این مسوول با تایید تلف شدن وحوش در این زیستگاه بین المللی گفت: مطابق بررسی و پایش های اولیه چند راس از گونه های مختلف قوچ و میش تلف شده اند و سایر وحوش خیلی درگیر حادثه نبوده اند.
مهدی تیموری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته یک اکیپ متشکل از محیط بانان و کارشناسان کشوری و استانی، رابطین محیط زیست، دامپزشکانی از تهران و شهرهای مختلف؛ منطقه آسیب دیده از سیل در پارک ملی گلستان را بررسی کردند که اثری از بیماری و خطرات ناشی از آن مشاهده نشد.
وی با بیان این که کار بررسی و پایش امروز هم ادامه خواهد داشت، در خصوص تعداد دقیق حیوانات تلف شده در پارک ملی گلستان گفت: هنوز نمی توان آمار دقیق و قطعی ارائه داد.
مدیر پارک ملی گلستان افزود: با نظر کارشناسان و متخصصان دامپزشکی حیوانات تلف شده در مکانی دیگر و به روش مخصوص دفن می شوند.
تیموری اظهار داشت: حیوانات تلف شده بیشتر در منطقه میرزابایلو یکی از زیستگاه های وحوش پارک ملی گلستان بودند و تاکنون در سایر مناطق پارک اثری از تلف شدن آنان وجود ندارد.
وی در خصوص علل و عوامل تلف شدن حیوانات پارک ملی گلستان گفت: هنوز نمی توان راجع تلف شدن وحوش ناشی از سیل نظر قطعی داد و باید منتظر بررسی دقیق و آزمایش های تخصصی ماند و احتمال دارد سرما در این موضوع موثر بوده باشد.
به گزارش ایرنا پارک ملی گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
3014/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حفاظت محيط زيست تلف شدن حيات وحش پارك ملي گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره حفظ نژاد پیروز

دریافت 654 KB

به گزارش همشهری آنلاین، جزئیات بیشتر درباره این موضوع را می توانید در ادامه در این ویدئو مشاهده کنید.

کد خبر 848654 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - یوزپلنگ آسیایی محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • خبر مهم درباره حفظ نژاد پیروز
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان