Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري ـ ايرنا ـ مراسم بزرگداشت چهلمين سالگرد تثبيت نظام اسلامي در يوم الله 12 فروردين امروز (دوشنبه) همزمان با سراسر کشور در حرم بنيانگذار کبير انقلاب برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين مراسم معنوي از ساعت 10 صبح با نثار گل به مقام شامخ امام راحل، تلاوت آيات قرآن و نوحه سرايي به دليل تقارن يوم الله 12 فروردين با سالروز شهادت امام موسي کاظم (ع) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمين دکتر سيد محمود علوي وزير اطلاعات، نصرت الله لطفي قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور، شکرالله حسن بيگي معاون سياسي- اجتماعي استاندار تهران، عيسي فرهادي فرماندار تهران، حجت الاسلام سيد محسن محمودي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران، سردار محمدرضا يزدي فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و جمعي از مسئولان و مردم در اين مراسم با شکوه حضور داشتند.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران در حاشيه اين مراسم معنوي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مردم با گوش جان سپردن به نداي امام خميني(ره) پا به عرصه مبارزه با طاغوت گذاشتند و توانستند نهضت اسلامي را در سال 57 به پيروزي برسانند.
حجت الاسلام سيد محسن محمودي با اشاره به اينکه پس از پيروزي انقلاب گروه هاي وابسته به قدرت هاي غرب و شرق در کشور فعاليت داشتند و به دنبال قدرت بودند عنوان کرد: راي قاطع مردم به جمهوري اسلامي ايران در 12 فروردين ماه سال 1358 نشان داد که مردم به تمام تفکرات غربي و شرقي خط بطلان کشيدند.
وي ادامه داد: انتخاب قاطع نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از سوي مردم در سال 58 رخداد بي نظيري در تاريخ اسلام بود.
محمودي با اشاره به اينکه هم اکنون چله پيروزي نظام جمهوري اسلامي ايران را گرامي مي داريم تاکيد کرد: امروز بايد مباني نظري، دستاوردهاي علمي، پژوهشي و فرهنگي، سياسي و اجتماعي نظام اسلام به نسل جوان تبيين شود.
وي يادآورشد: تبيين دستاوردهاي انقلاب به جوانان مي تواند برنامه هاي دشمنان نظام اسلامي که از مي خواهند از هر طريقي بخصوص فرهنگي به کشور ايران ضربه بزنند را خنثي کند.
به گزارش ايرنا، پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در 22 بهمن سال 1357، به دعوت امام خميني همه‌پرسي حکومت جمهوري اسلامي ايران در روزهاي 10 و 11 فروردين 1358 در سراسر ايران برگزار شد و 98٫2 واجدين شرکت در همه‌پرسي با دادن راي «آري»، با برقراري حکومت جمهوري اسلامي موافقت کردند.
در اين روز نتايج اعلام شد و آن را روز جمهوري اسلامي ناميدند. طبق اعلاميه دولت موقت، در رفراندم 20 ميليون و 288 هزار تن (98 و دو دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراري نظامي اسلامي «بله» و 241 هزار تن «نه» گفته بودند.
روز 12 فروردين در تقويم رسمي ايران به عنوان «روز جمهوري اسلامي» نامگذاري شده و تعطيل رسمي است.
3218//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد