Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:31:41 GMT

2 خمره جای آذوقه در شهرستان بدره کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۷۸۴۱

2 خمره جای آذوقه در شهرستان بدره کشف شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از کشف 2 خمره ذخیره آذوقه در شهرستان بدره خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سیلاب امروز در شهرستان بدره 2 خمره جای آذوقه متعلق به دوران اواخر ساسانی و اوایل دوره اسلامی هویدا و کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله یگان حفاظت میراث فرهنگی به منطقه اعزام و با همکاری نیروی انتظامی 2 خمره در حال بیرون آوردن و انتقال به موزه شهرستان دره شهر هستند.
شنبه زاده یادآور شد: یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان فعال و برای مراقبت از آثار تاریخی که توسط سیل در مناطق مختلف ایلام آشکار می شوند در حال آماده باش هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از همشهریان و انجمن های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.
وی اخبار منتشر شده مبنی بر کشف عتیقه در بدره را تکذیب کرد و گفت: این خمره‌ها جهت نگهداری به موزه دره‌شهر انتقال داده می‌شوند و عتیقه‌ای در کار نبوده است.
شنبه زاده تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم با توجه به بارندگی ها و احتمال وقوع سیل در صورت تهدید و تخریب بناهای تاریخی این اداره را در جریان قرار دهند.
به گزارش ایرنا، ایلام دارای یک هزار و 700 اثر تاریخی در مناطق مختلف استان است که حدود 800 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7180/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات ميراث فرهنگي ايلام كشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز