Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی برنا، رئیس جمهوری در این تماس ضمن ارزیابی مطلوب اقدام های شورای مدیریت بحران استان سمنان، دستور جابجایی ساکنان روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی را تایید کرد.
استاندار سمنان در خصوص تماس تلفنی با دکتر روحانی گفت: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی به ستاد مدیریت بحران استان سمنان ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: وضعیت جاده ها و محورهای مواصلاتی این استان که در اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش کوه مسدود می شود به دکتر روحانی اطلاع رسانی شد.
آشناگر ادامه داد: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای ساخت و ساز خانه های جدید در منطقه کالپوش به منظور جبران خسارت های ناشی از سیل به مردم ابلاغ کرد.
وی خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی مردم روستای حسین آباد کالپوش برای اسکان در مناطق امن پیش بینی شده ضروری است.
استاندار سمنان تصریح کرد: طراحی جایگاه جدید در اطراف روستا برای جا به جایی مناطق پرخطر این روستا در نظر گرفته شد.
به گفته وی، در صورت لزوم تخلیه کنترلی سد کالپوش شهرستان میامی بر عهده شرکت آب منطقه ای استان سمنان است.
آشناگر با اشاره به اینکه نشست ستاد بحران استان سمنان با محوریت بررسی اوضاع رانش زمین در روستاهای منطقه کالپوش برگزار شد، ادامه داد: ۷۰ درصد خانه های روستا باید تخلیه شود.
وی تاکید کرد: احداث و تعیین مسیر جایگزین برای شرایط بحرانی به راه و شهرسازی شرق استان سمنان واگذار شد.
آشناگر افزود: جاده دسترسی دائمی نیز با مشارکت سپاه در منطقه کالپوش احداث می شود.
استاندار سمنان با اشاره به تصمیم گیری در خصوص پرداخت اجاره بها به روستائیان حسین آباد کالپوش خاطرنشان کرد: برخی از اهالی روستا دامپرور هستند بنابراین واحد اسکانی به صورت چادر با هماهنگی بنیاد مسکن و جمعیت هلال احمر برپا می شود.
آشناگر گفت: تمام سالن ها، ساختمان های اداری و مدارس در اختیار مردم برای اسکان موقت تا راه اندازی واحدهای اسکان‌ قرار می گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش باران جمعیت هلال احمر حسن روحانی راه و شهرسازی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • نذر خدمت هلال احمری ها در کالپوش
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز