Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همزمان با روز جمهوری اسلامی و روز ملی انس با طبیعت، علاقه مندان به طبیعت می توانند از ساعت 9 تا 14 به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند.
وی اظهار داشت: این اقدام با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آنان درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی و حفظ آن به عنوان میراث نسل های گذشته، یادآوری کرد: حفاظت از آن ها ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت ها دارد.
قاسمی ادامه داد: در آذربایجان شرقی 346 گونه جانوری شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی وجود دارد.
وی گفت: عمده گونه ‌های پستانداران و پرندگان حمایت شده این اداره کل شامل مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی، سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک هستند.
موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه آبزی، 2 نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است.
این موزه در اول خیابان آزادی، نرسیده به مسجد طوبی در طبقه اول اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پستانداران حفاظت محیط زیست طبیعت محیط زیست موزه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان