Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به منظور تسریع در خروج آب از دهانه گرگانرود، شناور لایروب کاترساکشن در فرودگاه آبادان در حال بارگیری است و در صورت مساعد بودن هوا طی امروز یا حداکثر فردا وارد گلستان می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در مناطق سیل‌زده گلستان اظهار کرد: یکی از دلایل آبگرفتگی آق قلا و گمیشان،‌ کم شدن ظرفیت رودخانه گرگانرود بوده که باعث خارج شدن آب از دیواره‌های این رودخانه به سمت دشت اطراف و به دنبال آن شهرها و روستاها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل این مشکل ابتدا باید حجم آب را از بالادست سد وشمگیر کنترل کنیم که در حال حاضر مجموعه نیروهای مسلح در حال حفر کانال در این منطقه هستند.

وی افزود: موضوع با اهمیت دیگر، بازگشایی مصب گرگانرود است که طی دیروز و امروز کانال های انحرافی ایجاد شده و الان حجم خروجی آب نسبتا مناسبی از این رودخانه در حال جریان است. برای تسریع در خروج آب رودخانه، لایروب بزرگ از نوع کاترساکشن دو روز قبل در خرمشهر از آب خارج و با استفاده از سه دستگاه تریلی به فرودگاه آبادان منتقل شد.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از دو فروند هواپیمای سنگین این لایروب که در حال بارگیری در فرودگاه است را در صورت مساعد بودن وضعیت جوی جنوب و گلستان، طی امروز یا حداکثر فردا به فرودگاه گرگان منتقل خواهد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیل در گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه