Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:19:33 GMT

طغیان گاماسیاب، سه روستای بیستون را تخلیه کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۸۱۰۱

طغیان گاماسیاب، سه روستای بیستون را تخلیه کرد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به طغیان رودخانه گاماسیاب و در معرض سیل بودن هشت روستای این شهرستان گفت: سه روستای بخش بیستون هم تخلیه شده یا در حال تخلیه هستند.

امیر شاه‌آبادی ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستای «چم‌بطان» علیا کاملا تخلیه شده و روستاهای «چم‌بطان سفلی و قره‌ ولی» هم در حال تخلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او، چند دستگاه نفربر ارتش در حال انتقال به این منطقه است که با کمک آنها عملیات تخلیه روستاها را به صورت کامل انجام می دهیم.
شاه آبادی اظهار کرد: روستاهای «فراش، قوزیوند، گرگَوند، قلعه محمدعلی و چشمه بیگی، چم حیدر، چم کبود و چم شاهی» هم در معرض تهدید سیل قرار دارند اما امیدواریم با اقدامات در دست اجرا زیر آب نروند.
فرماندار هرسین گفت: ماشین آلات و ادوات سنگین زیرنظر بخشدار بیستون در منطقه در حال خدمت‌رسانی هستند و گردان ولیعصر پادگان شهید نیکخواه ارتش هم با درخواست ما به کمک روستاهای سیل‌زده آمده‌اند.
او تاکید کرد که با تمام توان در حال تلاش برای مقابله با سیل و کاهش خسارت‌های آن در شهرستان هستیم.
به گفته شاه آبادی، بارش‌های سنگین 48 ساعت گذشته و محلق شدن رودخانه دینورآب بیستون به رودخانه گاماسیاب، منجر به طغیان این روخانه و به راه افتادن سیل بویژه در بخش بیستون شده است.
رود گاماسیاب از طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران است که از 21 کیلومتری جنوب شرقی نهاوند در استان همدان سرچشمه می‌گیرد و پس از در آغوش کشیدن روان آب‌های ملایر، تویسرکان، اسدآباد و صحنه وارد شهرستان هرسین می شود.
گاماسیاب در ادامه راه، پس از یکی شدن با رود قره‌سو به سمت ایلام و خوزستان می رود و در نهایت در تالاب هورالعظیم آرام می گیرد.

**تمرگ سیل نیامده و آب هرسین هم سالم است
شاه آبادی همچنین در باره شایعه وقوع سیل در روستای «تمرگ» در بخش مرکزی هرسین هم گفت: این روستا در معرض تهدید سیل قرار ندارد.
فرماندار هرسین در پایان در باره وضعیت آب شرب شهر نیز گفت: آب شهر هرسین کاملاً سالم است و بارندگی های اخیر مشکلی برای آن ایجاد نکرده است.
آب شرب شهر هرسین تا سال 96 در زمان بارندگی‌ها دچار کدورت شدید می‌شد اما از سال گذشته و با راه‌اندازی تصفیه خانه اضطراری شهر در 2 منبع و با 12 فیلترینگ هوشمند، این مشکل حل شد.
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با هدف پیگیری سریعتر مشکلات، 14 نفر از مدیران کل را به عنوان نمایندگان خود در شهرستان‌های استان تعیین کرده که هم‌اکنون علیرضا تخت شاهی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان به نمایندگی از بازوند در شهرستان هرسین حضور دارد و پیگیر مشکلات است.
یک سامانه بارشی قوی از یکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شده که سبب آبگرفتگی‌های و سیلاب گسترده در سطح استان و ریزش کوه در برخی محورهای اصلی شده است.
به گزارش سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها تا پایان روز دوشنبه ادامه دارد و تمرکز آن در شرق و جنوب شرقی استان از جمله شهرستان‌های هرسین، کنگاور، صحنه و سنقر است.
شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل در كرمانشاه هرسين بيستون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود