Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:02:18 GMT

طبیعت را گرفتار نحسی زباله نکنید

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۹۰۳۷

طبیعت را گرفتار نحسی زباله نکنید

لاهیجان-ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پسماند بزرگترین معضل زیست محیطی استان به شمار می رود که در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

قربانعلی محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از همه عزیزان و کسانی که روز سیزده بدر برای استفاده از طبیعت زیبای گیلان وارد محیط های طبیعی ، پارک ها ،حاشیه ساحلی دریا و جنگل می شوند درخواست می کنیم از ریختن زباله و روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند و پسماندهای تولیدی خود را با خود حمل و در زباله دان ها بریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طبیعت گیلان در آغاز روزهای بهاری در حال شکفتن ،جوانه زدن و بسیار حساس است و باید از هر گونه آلودن و برخوردهای خشن با آن خودداری شود.
وی تصریح کرد: طبیعت متعلق به همه مردم و شهروندان است و ماموران محیط زیست به تنهایی قادر به کنترل آن بویژه در روز سیزده بدر نمی باشند و این مردم فرهیخته و طبیعت دوست هستند که باید بهترین حافظان محیط زیست در این زمینه باشند تا طبیعت سبز گیلان پاکیزه و تمیز باقی بماند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همکاران محیط زیست و یگان حفاظت محیط زیست گیلان در همه شهرستان های استان از بیست و پنجم اسفند 97 تا 20فروردین 98 در ایام نوروز آماده باش هستند و در کلیه عرصه ها حضور دارند و علاوه بر تشویق و ترغیب گردشگران در رعایت مسایل محیط زیستی ، اگر هم با مواردی از تخریب و یا آلوده کردن طبیعت مواجه شوند نسبت به آن برخورد خواهند کرد.
وی اظهارداشت: روزانه دوهزار و 500 تن زباله در گیلان تولید می شود که در ایام تعطیلات به سه هزارتن در روز افزایش می یابد و در روز سیزده بدر بخشی از زباله ها توسط افراد ناآگاه و بی توجه در دامان طبیعت رها می شود.
وی یادآوردشد:برای بهبود وضعیت زباله در استان گیلان باید مدیریت ریشه ای در مباحث زیست محیطی در حوزه پسماند اعمال شود و ایجاد مراکز بازیافت ،تفکیک و تبدیل زباله به انرژی سوخت و یا سوخت داشته باشیم .
6029 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان

آفتاب‌‌نیوز :

در سال ۱۴۰۱ وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود .

زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل بهسازی شده است. 

 

 

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد