Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره امور عشایر بهمئی با اشاره به خسارت سنگین سیل به عشایر شهرستان، از آمادگی کامل برای بازسازی و مقابله با سیل در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر؛رئیس اداره امور عشایر بهمئی ظهر امروز با اشاره به خسارت سنگین سیل به عشایر شهرستان، از آمادگی کامل برای بازسازی و مقابله با سیل در روزهای آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبریان تصریح کرد:در مجموع 96 منطقه عشایری در شهرستان بهمئی وجود دارد که 50 منطقه در سیل نوروز امسال دچار خسارت جدی به خصوص در حوزه راه های ارتباطی و سرپناه شدند.

وی افزود:بیشتر خسارت ها در حوزه راه های ارتباطی و منابع ذخیره آب عشایر بود.

وی خاطرنشان کرد: 5 منبع بتنی ذخیره آب شرب عشایر شهرستان در مناطق عشایری خاله زار، آب رزگه، آب گردو،تنگ ماغر و پشتکوه ملاطهماسب آسیب جدی دیدند.

اکبریان افزود: بر اساس گزارش های رسیده از طرف مردم تاکنون 101 راس دام عشایری بر اثر سیل در شهرستان بهمئی تلف شد.

رئیس اداره امور عشایر بهمئی ادامه داد: سرپناه بیشتر عشایر ما از بین رفت که در این راستا به مقدار لازم پلاستیک، نان خشک و خرما بین خانوارهای عشایری شهرستان توزیع شد.

وی با تقدیر از همکاری اداره هلال احمر شهرستان در زمینه تامین بسته های حمایتی برای عشایر، گفت:در تلاشیم تا ملزومات بیشتری برای خدمت رسانی به عشایر تهیه و بین آنها توزیع کنیم.

اکبریان تصریح کرد: از ابتدای نوروز تاکنون همه نیروهای ما برای مقابله با سیل و عواقب ناشی از آن، در آماده باش کامل هستند.

وی گفت:در کنار یک دستگاه لودر اداره، یک دستگاه لودر دیگر هم اجاره کردیم تا برای بازگشایی راه های ارتباطی عشایر در سریع ترین زمان ممکن به مناطق عشایری شهرستان اعزام شوند.

رئیس اداره امور عشایر بهمئی تصریح کرد:با توجه به صعب العبور بودن و نبود راه ارتباطی، درخواست یک دستگاه بالگرد برای خدمت رسانی به ساکنین مناطق عشایری بهمئی در چَهچُل،چَهتون، بَره پندار،پهنُوک، قلعه نجف،موری زا،دلی چاه زالو و دلی چمن در مواقع اضطراری دادیم تا عشایر این مناطق در شرایط حساس تنها نباشند.

اکبریان در پایان گفت:هشدارهای احتمال وقوع سیل در روزهای آینده را از طریق ارسال به عشایر دادیم و در این راستا از تمامی عشایر شهرستان خواستیم تا نیمه دوم فروردین از کوچ بهاره خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

سیل در زیرکوه خراسان جنوبی خسارات زیادی را بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت، شاهد بارش نزولات آسمانی در استان کویری خراسان جنوبی بودیم که در برخی مناطق به بیش از ۵۰ میلی متر رسید و موجب شکسته شدن بند خاکی و سد ۱۲ امام و تخریب برخی جاده‌های مواصلاتی و آبگرفتگی منازل و معابر این شهرستان شد.

محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از همان ابتدا وقوع سیل ۱۶ تیم امدادی از شهرهای استان و اکیپ‌های کامل امدادی به مناطق اعزام شدند و تا پایان بارندگی در منطقه به خدمت رسانی می‌پردازند.

با وجود شکرگزاری برای بارش نعمت الهی، اما سیل در برخی شهرهای خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد، نکته تلخ نرسیدن دانش آموزان شهرستان محروم «زیر کوه» به امتحان کنکور بود که سیل زحمات یک ساله آنها را به آب داد.

چون سیل جز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه است، نمی‌شود به مسئول یا ارگانی ایراد گرفت اما تکلیف این بچه‌ها چی می‌شود؟

کد خبر 747976

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات