Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت استان لرستان بحرانی است، اگر برای کمک رسانی همچنان تعلل شود شاهد فجایع گسترده در شهرهای لرستان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، باران همچنان می بارد و هر لحظه با سرعتی کم سابقه بارش ها ادامه دارد.

 

پنج سد در شهرستان های دورود، کوهدشت، الیگودرز، سپیدست خرم آباد سر ریز کرده است، طغیان رودخانه های استان لرستان موجب ورود سیلاب به منازل مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در خرم آباد، خرم رود طغیان کرده است، در جنوب خرم آباد آب به حدی بالا رفته است که وارد منازل مسکونی مردم شده است.

 

هر لحظه گزارش از ورود آب به یکی از محلات جنوب شهر و حاشیه رودخانه خرم  رود به گوش می رسد.

 

پل ها تخریب می شوند و مردمی که در این میان به تنهایی گرفتار سیل و سیلاب شده اند و در بعضی مناطق آب در حد یک و نیم متر بالا آمده است و باعث تخریب  و خسارت های زیادی شده است.

 

در پایین دست تر از خرم آباد در روستاهای حاشیه رودخانه  وضعیت اصلا خوب نیست و کاملا منازل و مردم در سیلاب گرفتار شده اند.

 

راه های ارتباطی در خرم آباد به سمت بیشتر شهرستان های استان کاملا قطع شده است.

 

پلدختر بحرانی ترین منطقه لرستان

 

در شهرستان پلدختر مردم در وضعیت بدی به سر می برند، شدت سیلاب موجب هراس مردم شده  منازل حاشیه رودخانه ها زیر آب می روند و تخریب می شود.

 

بنا به گزارش های واصله دو روستا در اطراف شهر پلدختر در سیلاب غرق شده اند و به صورت صد درصدی زیر آب رفته اند و اثری از این روستاها نیست.

 

حدود 500 نفر از اهالی روستاهای بابا زید و چم مهر در بالای پشت بام ها گرفتار شده اند و آب تا حدود سقف منازل بالا آمده است، در حالی که به خاطر شرایط جوی امکان امداد رسانی به این افراد وجود ندارد.

 

در شرایط جوی امروز، بالگرد هم نمی تواند به مناطق سیلابی شهرستان پلدختر رفته و به مردم یاری رسانی کند.

 

 بخش معمولان پلدختر هم شرایط بحرانی دارد و راه های ارتباطی به این شهر قطع شده است.

 

علاوه بر راه ها، راه آهن  تهران جنوب هم قطع شده است و راه های ارتباطی هوایی هم قطع شده است، هم اکنون فرودگاه خرم آباد هم با سیل درگیر شده است و بنا بر گزارش دریافتی مملو از سیلاب شده است.

 

نبود امکانات برای یاری رساندن به سیل زدگان لرستانی

 

وضعیت استان لرستان بسیار نا مناسب است، در حالی که مسئولان استانی شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند، اما با کمبود امکانات مواجه هستند.

 

نبود ماشین آلات از سویی و گستردگی خسارت از سوی دیگر موجب شده است که مردم استان لرستان خود را تنها ببینند.

 

در حالی که مدیرعامل جمعیت هلال احمر هفته گذشته در استان حضور داشت، هنوز کمک های این نهاد به دست مردم نرسیده و در بسیاری از شهرهای استان مردم بی پنها با کودک و  خردسال در روی تپه ها و کوه ها  از سیل گریزان شده و در زیر باران به سر می برند و حتی چادر امدادی ندارند.

 

سیل از روزها قبل در استان لرستان پیش بینی شده بود، اما امروز متاسفانه دیده می شود که امکانات متناسب نیست و مردم تنها مانده اند.

 

شهرهای نورآباد، سلسله، بروجرد، پلدختر، چگنی، کوهدشت، رومشکان، دورود، خرم آباد و همه روستاهای این مناطق درگیر سیل هستند و امکانات امداد رسانی بسیار محدود است.

 

بحران لرستان جدی است و اگر کمک ها به لرستان نرسد و تنها بودن لرستان ادامه داشته باشد، باید منتطر فجایع گسترده انسانی در این استان باشیم.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان مسافران نوروزی خسارت سیلاب استان خوزستان شیراز خوزستان سرریز شدن سدها شرایط بحرانی لرستان وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد

به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیر مجاز در مراسمات عروسی پلمپ شد.

به گزارش فارس، علی حسنوند ظهر امروز در حاشیه پلمپ تالار افلاک این شهرستان بیان داشت: باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم آباد ورییس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی براینکه تالار مذکور درنزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی‌های صورت گرفته در داخل تالار باعث اخلال امنیتی در روند پرواز‌های این فرودگاه شده و بعضا لغو تعدادی از پرواز‌های این فرودگاه را به همراه داشته، موضوع مذکور در دستور کار دادستانی قرارگرفته، که علیرغم تذکرات داده شده به مدیر تالار مذکور، و اخذ تعهد از ایشان، متاسفانه نامبرده توجهی به تذکرات داده شده نداشته، که نهایتا دستور پلمپ تالار افلاک صادر گردید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان